Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17841 til 17860 af 31467
-
kan man få 2 eller 3 karakter i det samme fag?
Forumindlægom jeg f. eks. læser matematik på C, B og A niveau, vil så alle tre karakter stå med i mit eksamensbevis, eller er det kun karakteret i det højeste niveau der tæller? (læser enkelt fag på hf med håbet om en fuld hf) taknemmelig for svar -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Eksponientlig aftagende.
ForumindlægJeg har en matematik opgave for. Dette går ud på at jeg skal finde ud af hvad forskriften og hvilke konstanter der er udfra disse punkter: (1998, 230) og (2005, 64). Hvis I bare har nogle formler for at lave denne opgave, så ville det være great! -
Suppleringskurser
ForumindlægHvad betyder min karakter i suppleringskurser? Jeg fik 10 - 10 i mine årskarakter i matematik b, og var ikke til eksamen i det. Hvad betyder det, hvis jeg nu fx får 4-4 i mine karakterer ved gymnasiel supplering? -
Hvor kan jeg finde mat A stx 2015 ?
ForumindlægHej allesammen Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med stx matematik A 2015 filen på pdf eller doc version :-)? Nogen har fjernet download linket på de andre indlæg ://. Vil gerne kigge på det :-9 -
kreative ideer?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til at hjælpe en dreng fra 2. klasse med noget matematik, hvilket han har svært ved. Hans forældre vil gerne, at det er i form af lærerige tal lege. Er der nogle der har nogle sjove og gode ideer? Håber på svar :) -
de fire repræsentationsformer
ForumindlægJeg har en lektie til for i morgen, om at finde eksempler fra andre fag end matematik af de fire repræsentationsformer. Da det er en lektie til i morgen, kunne det være en kæmpe hjælp at nogle kunne svare på spørgsmålet hurtigst muligt.. på forhånd tak -
Opgave i mat - vækst.
ForumindlægJeg er gået i stå ved en matematik opgave omkring vækst. En funktion er givet ved f(x) = x^a, bestem a, når det oplyses, at f(x) vokser med 15%? tak på forhånd. -
Privatlærer søges
ForumindlægHej. Er en dreng på 18 år, fra Helsinge i Nordsjælland, der søger en privatlære. Jeg går på 2. år på HHX og har Matematik B. Mine karakterer ligger ikke det rigtige sted, på skalaen og har brug for at få dem højere op. Venlig Hilsen Philip -
Isolere F
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder på en hjemmeopgave i Matematik, jeg ka dog ikke finde ud af denne opgave... jeg har fundet ud af at : C = (F-32) /1,8 hvad skal jeg gøre for at Isolere F ??? Tak på forhånd ;) -
Andengradspolymon
ForumindlægHar fået en opgave i matematik, som vi ikke helt kan finde ud af? Nogen der kan? Koordinaterne til de tre punkter er målt til følgende: A(0,5;0,9), B(0,95;1,9) og C(1,8;1,4). a) Bestem et funktionsudtryk til beskrivelse af banekurve. -
Bestem ligning for tangent
ForumindlægHej, sidder her med en opgave til en matematik opgave jeg snart skal have afleveret Opgaven lyder: Bestem ligningen for tangent i røringspunkt (1,f(1)) funktionen for grafen er: 3*ln(x)-x^3 -
Hvad betyder antalsparameter?
ForumindlægJeg skal løse en opgave i matematik: "En binominalfordelt stokastisk variabel X har antalsparameter n=6 og sandsynlighedsparameter (primærsandsynlighed) p=0,40 a. udfyld et skema med sandsynlighedsfordelingen for X" nogen der kan hjælpe? -
Kryptologi
ForumindlægHej\n\nJeg skal skrive 3.g opgave i matematik, og jeg vil derfor høre om der er nogen der har hørt om programmet: simath??\nJeg har fundet det på nettet, men jeg kan ikke få det til at virke, så hvis der er nogen der kan ville jeg være meget lykkelig! -
differentialligninger
ForumindlægHej alle jeg sidder og skal op i matematik terminsprøve i morgen. Jeg sidder derfor og kigger på nogen differential ligninger. Er dog faldet over en som volder mig problemer. Håber i vil hjælpe mig.. det er opgave 13 opgave 14 kunne jeg også godt tænke mig lidt hjælp til På forhånd tak -
MA Stx 2008
ForumindlægHej. Er der nogle der har lavet besvarelserne til de to Matematik STX sæt fra august 08 (STX082) eller december 08 (STX083)? Mvh Hvis i vil, så send den til følgende mail: [email protected] eller skriv blot linket her i forrumet -
TI-89 Titanium sælges
ForumindlægSælger min TI til 800 ,- eller højst bydende, da jeg ikke har matematik længere. den er næsten ikke brugt, og den er så god som ny! kabel og manual medfølger. Er villig til at gå ned i pris ved en hurtig handel, så kom med et bud! -
Bestem nulpunkterne vha. nulreglen
ForumindlægMatematik på B-niveau. Opgaven lyder som følgende: Benyt nulreglen til at bestemme nulpunkterne for følgende funktioner: A) f(x) = 3(x - 2)(x + 3) Nogle der kan hjælpe? -
Prøve i vækstmodeller
ForumindlægHej derude.. Jeg skal til matematik prøve i vækstmodeller på tirsdag.. Men jeg har så meget svært ved at se forskel på eksponentiel, lineære og potentiel udviklinger? Hvornår ved jeg, hvilken formel jeg skal bruge af de 3.... -
Nogen der kan/gider hjælpe ?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en opgave for i matematik som jeg ikke rigtig forstår. Spørgsmålet lyder : Beskriv de statistiske deskriptorer og diagrammer som anvendes ved grupperede observationer. Kan nogen hjælpe mig. det vil være en stor hjælp :).
