Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17861 til 17880 af 20689
-
Lys og lyd Spektrum C opg 13. side 155
ForumindlægHej jeg sidder fast med en fysik opgave og ville sætte stor pris på hvis der var nogen der kunne hjælpe eller sætte mig igang. opg 13. C- og A-dur Udregn frekvenserne i en moderne A-dur skala, idet en durskala består af to heltonetrin, et halvtonetrin, tre heltonetrin og et halvtonetrin. Et helt... -
Forsøg til salte.
ForumindlægAng. folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi, kan jeg komme op i emnet ''salte''. Til dette emne har jeg nogle forsøg liggende. Der er dog nogle af dem jeg ikke helt fostår. Nogle der vil hjælpe, evt. med en beskrivelse? (: Forsøg 1 : Fresmtille et salt - Dette forstår jeg godt. F... -
Radioaktivitet
ForumindlægER DER PLEASE EN DER KAN HJÆLPE MED DENNE OPGAVE, SKAL AFLEVERES OM FÅ TIMER?? Jorden bliver angrebet af rumvæsener, men en tapper fysiker har fundet en hemmelig formel, som kan sætte jordens befolkning i stand til at forsvare sig. Et af rumvæsnerne rammer ham, mens han er ved at skrive den hem... -
Hjælp til forsøg
ForumindlægHej, jeg skal op til en "prøve eksamen" i fysik nu her, og jeg har trukket miljøkemi. Jeg har bl.a. tænkt mig at snakke lidt om hvordan et kraftværk fungere osv. Ville det så ikke være fint at lave et forsøg, hvor man bygger en gernerator? Det høre jo godt nok ind under Magnetisme? An... -
24-timers eksamen 1.g
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gennemgå... -
HJælpppp haster meget archimedes lov!?????
Forumindlæghej jeg skal skrive en fysik rapport, hvor jeg skal eftervise loven : p=ρ*g*h+B - det skulle vi gøre ved at bestemme vands- og saltvandsmassefylde (vha. programmet loggerpro, hvor vi sætte trykmålerens slange ned i alm. vand/ saltvand og aflæste trykket i loggerpro og h målte vi selv) --- de... -
Global opvarmning
Forumindlægjeg har trukket et spørgsmål om global opvarmning på B niveau 24timer. Problemstillingen er let at forstå, men problemet lapper meget over i kemi/biologi. Så jeg skulle lige høre om der er nogen ideer/input til hvor at man kan se på den globale opvarmning, ud fra en fysikers perspektiv. Indtil ... -
hvad fanden er OV?!?
ForumindlægDet er ret sent at finde ud af, at jeg har brug for hjælp (jeg skal op i fysik/kemi om 7 timer) så derfor går jeg lige til sagen: På et kopiark med ensretning står der på en illustration "OV", og jeg har ingen anelse om hvad det er! Her er et billede af det: http://img401.imageshack.us... -
Gødning + H+ ioner
ForumindlægHej allesammen! Hvad har gødning og H+ ioner med hinanden at gøre? Jeg har taget notater uden videre at tænke på hvilken sammenhæng jeg skrev det i. Jeg har skrevet de stærkeste syre ned på samme siden som jeg har skrevet hvordan Cl-, NO3- og SO42- påvises, og om H+ ioner, men jeg kan virkelig ... -
Forsøg: Stående bølger på en fiskesnøre
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen i fysik, og har trukket emnet bølger. Jeg skal præsenterer forsøget stående bølger på en fiskesnøre og eftervise, at frekvensen af den n'te partialsvingning er n gange så stor som frekvensen for første partialsvingning (fn = n x f1) Jeg skal endvidere undersøge om... -
Vekselspændingskurven
ForumindlægHej... (: Jeg sidder med min fysikraport, I PÅSKEFEREN (!), og er stødt på et problem... "Hvordan forklarer man om vekselspændingskurven?" Jeg ved godt, at det lyder som et blondinespørgsmål for mig, der har valgt fysik på a på gym, men vores lærer kan bare ikke forklare det til vores n... -
Energi omdannelse og energikvalitet.
ForumindlægJeg har været så heldig at skulle op i fysik, jeg har nu 24 timer til at finde ud af noget om Energi kvalitet og omdannelse. jeg har ne super god bog, men i forhold til energikvalitet er jeg lidt i tvivl, der er tale om mikroskopisk orden, noget med molkekylerne bevæger sig: 1)samme retning 2) ... -
Afvigelse, gennemsnit og USIKKERHED?
ForumindlægHej. Har i fysik fået nogle målinger der har med tid at gøre. Jeg har nogle tabelværdier som forsøet skal sammenlignes med. Vi skulle selv tage tid på forsøget, hvor vi har fået at vide at usikkerheden er 0,1 sek pga. reaktionshastighed. Hvordan beregner jeg afvigelsen, hvis tabelværdien fx er... -
Eksamensform i kemi c
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi om et par dage. Min sidste eksamen :D.. Jeg ved bare ikke, hvordan eksamen forløber. Vi har fået udleveret nogle titler, og har 24 min forberedelse og 24 min eksamen, tror jeg. Det jeg ikke ved er, om vi får nogle spørgsmål udleveret eller om vi bare skal snakke om en af d... -
laserpen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at repetere noget fysik og er faldet over en opgave jeg har brug for lidt hjælp med: jeg skal udregne bølgelængden for en laserstråle. jeg ved at jeg skal anvende gitterligningen og isolere bølgelængden, men jeg er lidt usikker på hvordan værdierne skal sættes ind. o... -
Eksamen i morgen, hjælp!
ForumindlægHej Alle ! Jeg skal op i fysik i morgen og fremlægge "Det moderne verdensbillede" Jeg har få spørgssmål, som jeg håber nogen af jer kan og vil svare på. skal jeg have udregninger med i min fremlæggelse, eller det fint med nogle teorier og diagrammer? Forklaring af rummetd udvidelse?... -
BRYDNINGSLOVEN!
ForumindlægHej. Sidder her med noget fysik, og vil gerne have bevist brydningsloven : sin(i)/sin(b) = v1/v2 Jeg ved videre hen, at jeg skal bruge formlen: sin(i) = (v1*t)/(x) og sin(b)=(v2*t)/(x) Men jeg forstår ikke hvor jeg har udregningerne fra? Hvorfor skal det divideres med x(grænsevinkl... -
Dem der ikke er go til skole?
ForumindlægHej, jeg har taget 10 klasse, og det gik fint, gennemsnit på lidt over 8 (gammel reform). Jeg tog så på gym, men her er det gået ned af bakke. Mine årskarakter er næsten alle 02, og det samme med eksamen, udover fysik som jeg dumpede i idag. Jeg vil så gerne vide hvad mine muligheder er. Jeg er... -
Bølger og gitterligningen
ForumindlægJeg sidder og skal til fysik-eksamen i morgen, men der er simpelthen noget omkring gitre jeg ikke forstår? Hvordan kan det være at alle farverne opstår når man sender lys fra en overheadprojektor gennem gitter og linse? Og hver gang jeg ser gitterligningen står der d, men jeg kan ikke forstå og... -
Hvad gør dig ullykkelig?
ForumindlægHej allesammen. Jeg fik lige lyst til at oprætte denne tråd. På en måde også for at dele nogle ting med andre. Hvad gør dig ulykkelig, hvad fortryder du i dit liv? Jeg fortryder at jeg ikke var engageret i folkeskolen i mange fag. Især gør det mig ulykkelig at jeg af den grund ikke har stor fors...
