Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17881 til 17900 af 45491
-
Genre
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal til,at op i old til eksamen, så har lige læst bekendtgørelsen, og er nu blevet i tvivl om hvad der menes, når der står at man skal placere teksten indenfor en genre? Når vi har gennemgået teksterne har vi ikke snakket om hvilke genre de er, kun fx. at medea er et drama ... -
Ang. retorik, Thukydid og Lysias
ForumindlægHej, jeg skal op i old på tirsdag og har fået styr på det meste men, men emnet retorik er ikke helt på plads. Vi har læst Perikles gravtale og retsagen om drabet på Eratosthenes, men jeg har svært ved at finde gode begreber og ting at sige om disse, hvis jeg skulle trække dem. F.eks. i forhold ti... -
Optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til optagelsesprøve, her om snart. Så ville lige høre om der eventuelt var nogen som har prøvet det, eller ved hvordan det foregår mht. Hjælpemidler, hvad man skal? altså skrive en stil? Mange tak på forhånd. -
HJÆLP TIL ENGELSK EKSAMEN!
Forumindlægjeg skal stå og tale i 5min om aids i syd afrika. hvad ville i komme ind på? hvad ville i sige? hvad kan man sige og er der en god måde at stå på når man siger deT? første eksamen, hjælp! -
Haster! Eksamen i Historie
ForumindlægHej!Jeg sidder i min 24 timers forberedelse til eksamen i historie imorgen. Jeg er godt igang med min synopsis, men er dog kommet i tvivl om hvor meget man skal anvende kildekritik. Jeg har f.eks. et bilagsmateriale på 7 kilder og inddrager selv 2 kilder. Skal jeg så blot lave kildekritik af et p... -
''god karakter til historie mundt. eksamen''
ForumindlægHejsa Som navnet siger skal jeg op i historie mundtlig d. 23 som min sidste eksamen. Vi har 24 timers forberedelse og jeg har en idé om hvordan jeg skal sætte min opgave op (synopsis formet) osv. Men hvad skal man præcis gøre både under forberedelsen og inde til eksamen for at få en god karakte... -
Mediefag
ForumindlægNu skal jeg til mediefags eksamen og skal til at forberede redegørelsen for min egen film.. er der nogen der ved, om man skal vise klip eller scener fra sin film og gøre rede for dem, eller skal man gøre rede for hele filmen samlet ? mvh emilie -
årsprøve i mundtlig historie :(
Forumindlæghej... jeg skal op i mundtlig historie på fredag. hvordan forgår prøven??? er det sværet hvad kan i give mig som et godt råd?? håber nogen kan hjælpe hehe:) -
fuldstændige løsning
Forumindlægvis at den fuldstændige løsning af M¨x+Kx=0 kan skrives: (x1 x2) =A1(1 1)*cos(kvadratrod((k/m)*t-ø1))+A2(-1 1)*cos(kvadratrod((3k/m)*t-ø1)) kan det gøres på en nem måde i maple (kan ikke få den til at gøre det lige nu) -
intelligens-howard Gardner
ForumindlægJeg er ved at lave synopsis som skal fremlægges imorgen. Er der nogen der ved hvilke metoder Gardner brugte, til at underbygge sin teori om DMI (de mange intelligenser) på forhånd tak Mette -
Geoengineering
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med et geo/samfundsfags projekt, men dog sidder jeg fast. Jeg skal komme ind på hvem der muligvis er interesseret i at ændre klimaet. Det ville være rart hvis i kunne hjælpe mig lidt. PS, Svar venligst før den 18. da jeg skal fremlægge den dag :) -
Carlsberg
ForumindlægHej hvad betyder.. Hvilke forhold i den uafhængige omverden påvirker virksomheden og på hvilken måde sker påvirkningen? -
Spørgsmål Fra C til B niveau
ForumindlægHej jeg er en dreng som er god til matematik på C niveau Jeg vil godt helt op og have det på A niveau. Mit spørgsmål er nu hvor svært er B niveauet fra c niveauet ??? og så videre til A niveauet ? Håber en kan svare mig ? -
Hjælp til bedømmelse af skriftlig engelsk eksamen
ForumindlægHej Jeg har netop fået karakteren for min skriftlige engelsk eksamen på B-niveau, og da jeg er meget uforstående overfor den givne karakter, ville jeg meget gerne hvis der var nogen som ville give jeres mening om den. Det er et essay. På forhånd mange tak for hjælpen. -
Vurdering af godsejernes magt
ForumindlægLaver en opgave om stavnsbåndet og er kommet til at jeg skal give en vurdering af hvad ophævelsen, foranlediget af "Den store landkommission", i årene op til 1788 fik af betydning for godsejernes magt. Ville spørge om der er nogle der har nogle link til nogle sider jeg kan bruge? :-) -
2.g opgave - historie/dansk
ForumindlægHejsa. Jeg skal meget snart skrive historie/dansk 2.g's opgave.. Og perioden er det moderne gennembrud.. men jeg kan ikke finde på et underemne med et godt værk tilknyttet.. Og så tænkte jeg at nogle måske kunne komme med inspiration? Mvh Maiden. -
Forslag til 3 års opgave?
ForumindlægHej.. Er lidt i krise.. Mangler et rigtig suverænt emne til 3 års opgave i engelsk! - Det må meget gerne være folk der allerede har skrevet 3 års om det emne, så jeg kan få den bedst mulige vejleding og rådgivning.. Der skal helst være "kød" nok på det, så jeg "gider" sidd... -
Differentiering i dagligdagen
ForumindlægHej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah -
Freddie Freeloader - Musik eksamen
ForumindlægHej alle sammen,! Kunne godt tænke mig at få lidt hjælp, til hvad i synes jeg skal komme ind på med nummeret: Miles Davis - Freddie Freeloader Hvordan skal jeg gribbe det hele an, er meget i tvivl! Mvh. Mikkel -
SSO. Hvad hvis man har flere tolkninger af et tekststykke?
ForumindlægHey alle :) Ja, en mere, der er ved at gå ned over SSO - også i julen! Mit problem er, at jeg har flere tolkninger af et digt af Heine...? Hvad gør man - skal jeg bare vælge en og håbe at jeg vælger rigtigt, eller angive begge muligheder med grundig argumentering? Go'SSO-skrivning til all...
