Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17901 til 17920 af 33650
-
lær selv
Forumindlæghejsada jeg syntes latin virker som et kanon godt og nyttigt sprog ville jeg høre om det i teorien ville være muligt at lære det selv?overvejede at læse på det samtidig med mit 3 år på htx. så burde man vel bare kunne tage den lille latinprøve et sted når man føler sig klar...?er der nogle der ha... -
Word - hvor og hvor meget?
ForumindlægHejsa! Jeg har siddet og kigget efter Word(Excel mm.) til min Mac i lidt tid og kan ikke rigtig se hvor man kan købe det billigst(evt. med studierabat). Nogen der kender et godt sted? Jeg kan kun finde nogle der varer i 3-4 år, men vil helst det holder i hele computerens levetid. Mht. studiera... -
ITU mat A eller B
ForumindlægHej jeg går på HTX 2g jeg har matematik på B lige nu men har også muligheden for at hæve det. jeg vil gerne læse på ITU: IT universitet i københavn. adgangskravene er Matematik A og mindst 6 i gennemsnit efter det der kommer med i årskarakter men mit spørgsmål er. Kan jeg godt tage matematik ... -
Hvad gør jeg nu???
Forumindlæghej..Jeg går i 3.g..Men j har et problem..j r usikker på om j bliver student til sommer..ved ik om j bare ska droppe ud nu eller prøve videre..Fra mine eksamenskarakter i 1g og 2g er mit gennemsnit ik over 6 fordi det gik meget dårligt har haft mange problemer...Jeg ved ik om j til sommer ka komm... -
Vektor.. HÆLP DET HASTER
ForumindlægJEG ANER VIRKELIGE IKKE HVORDAN DENNE OPGAVE SKAL LØSES! På en figurer ses terning(vedhæftet) med hjørnerne O,B,C,D,E,F,G og H indtegninget i et koordinatsystem med begyndelsespunktet O: a) Beregn koordinatsættet til G b) Bestem en parameterfremstilling for linjen m gennem C og E -
Matematik skriftlig eksamen...2009
ForumindlægHej.. folkens.. Jeg tænkte, hvor meget eller hvor mange opgaver skal man have lavet for at får et 7 tal?? Der var 26 spørgesmål eller 16 opgaver.. der stod at alle 26 spørgesmål vægter lige meget.. Prøven var meget svær og jeg vil gerne vide, hvor mange opgaver skulle man have lavet for at får et... -
RUC - gymlærer?
ForumindlægKan man godt blive gymnasielærer, hvis man har studeret på RUC? -
eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk på B niveau.. Jeg kunne godt tænke mig at se frem til hvordan en god remlæggelse/mundtligt oplæg er.. Kunne I give en disposition eller noget der fortæller om hvad kommer først og bagefter og til sidst.. Jeg skal nok 100 % lave analyse og fortolkning + de takson... -
Om tandpleje
ForumindlægHej Jeg er på 2 år i Htx, og synes efterhånden det er for svært og jeg tror jeg ikke kan klare det længere. Men jeg vil heller ikke går ud af den, jeg vil fortsætte til en videre uddannelse, hvor der ikke kræves så høj karakter. Jeg har hørt og har også søgt på nettet, at tandpleje kun behøver a... -
angiv og dokumenter?
Forumindlæghej alle herinde vil nogen være så rar at fortælle mig, hvad det betyder direkte, når der står i en samfundsfagsopgave: "angiv og dokumenter... ".. min lærer lægger nemlig stor vægt på disse begreber tydeliggøres i vores besvarelser, men desværre har jeg svært ved at lige ku' skeln... -
1. g - Mat emner
ForumindlægHej Jeg skal starte i 1. g efter ferien. Jeg skal bl.a. have mat på A niveau, så hvilke emner beskæftiger man sig typisk i mat i 1. g? Tak på forhånd. -
Matematik Hurtigt Hjælp!!! (sandsynlighed)
ForumindlægSkal lave en opgave om sandsynlighed! Opgaven lyder: I et kortspil har eleverne valgt at fjerne alle billedkort og 10´ere, og lægge resten af kortene med bagsiden opad. Man trækker derefter to kort. Man vinder, hvis man trækker to ens kort. 1. hvad er sandsynligheden for at trække to esser? ... -
Angående abstract
ForumindlægHej.. Jeg ved godt det lidt for sent nu, men har lige opdaget at mit Abstract er for kort. Vil det så sige at jeg er automatisk dumpet? Det siger mine venner i hvert fald, den er omkring 7 linjer – og er skrevet med størrelse 12 Calibri. -
Adgangskravene til gymnasiet
ForumindlægEr der nogle der ved om det er rigtigt - at man skal have et gennemsnit på 6 for at komme på gymnasiet??? Og hvad skal man gøre hvis man vil komme på gymnasiet - men man kan ikke for gennemsnittet... Mit gennemsnit er på 5,2 - og jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for at ungå 10. klasse... Hvad skal ... -
Hjælp!!!!!- Matematik til imorgen!!!!!!!
ForumindlægJa, er i ikke søde at hjælpe mig?! 8x + 13 = 45 x= 2,5( 4x + 6)= 45 x= 47 3/4 - 15 1/3 =_________ (-6) x (-5) + 6 =__________ 116 dl = __________________ liter 0,5 kg af en v... -
en kort bevægelsesanalyse af et afsæt i volleyball
Forumindlæghej er der nogen som sidder inde med en kort bevægelsesanalyse af et afsæt i volleyball tak på forhånd :) -
dele mapper
Forumindlægjeg har 3 computer den ene køre XP Home edition Service pack 2 den anden køre XP Media center Edition service pack 2 og den tredje køre Vista home edition jeg har hørt at man via sin trådløse router kan lave en mappe som bliver delt til alle computere. jeg ved bare ikke hvordan man laver sådan en... -
optaget på ungdomsuddannelse??
ForumindlægHejsa, er der egentlig nogle der ved hvor mange mennesker der bliver sorteret fra, og muligvis et link til en hjemmeside hvis i kender en? vil gerne lige kende min situation.. -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
skr. eksamenskaraktere
Forumindlæghej med jer.. vi har idag fået vores skr. karaktere.. og jeg undrer mig over at halvdelen af klassen er dumpet i skr. MAT A ? giver det nogen mening? der var også nogle der sagde at 42 % var dumpet på LANDSPLAN?????? det giver da slet ingen mening? hvr kan man se statistikker?
