Søgning på: Dansk. Resultater: 17921 til 17940 af 40954
-
Tekster til fordybelsesområde!
ForumindlægHar trukket fordybelsesområdet "fra barn til voksen" hvilke tekster synes i man kan bruge??? Hjælp Teksten drivhuset er del af mit pensum, så den kan ikke bruges! hjææælp -
lægesekretær
Forumindlæghejsa alle sammen.... jeg undrer mig over hvorfor der ikke nogen unge der interesserer sig for en uddannelse som lægesekretær. Jeg har undersøgt og fandt uf af at det tager kun 2 år hvis man har HF. Når jeg siger jeg gerne vil være lægesekretær oplever jeg tit tit at mange synes det er for ældre... -
Komma i engelsk
ForumindlægHej, jeg forstår ikke rigtig, hvornår man sætter komma i engelsk. Jeg ved, at man fx ikke skal sætte komma foran "that", men jeg forstår ikke i hvilke tilfælde, at der skal sættes kommaer. Det er lidt problematisk, da jeg snart/ muligvis skal op til Engelsk B eksamen. Tak på forhånd. -
The perks of being a wallflower film
ForumindlægHej allesammen, jeg skal lave en "comparison" mellem karakterene i filmen og i bogen til titlen "The perks of being a wallflower". Men er lidt i tvivl om hvad jeg kan skrive. På forhånd, tak for svar. -
Super-toys
ForumindlægHej allesammen . Jeg skal lave en stil om supertoys hvori jeg skal skrive ligheder og forskællene på super-toys og filmen A.I. .. er der nogen der kan hjælpe mig på nogle punkter ??? -
SSO - Hvor mange kilder?
ForumindlægHalløj.. Jeg sidder her og knokler med SSO som mange af jer andre nok også gør.. Og kom så lige til at overveje, hvad det normale antal kilder er? Nu skriver jeg i biologi og indtil videre har jeg brugt 8 forskellige bøger/artikler og et utal af internetsider! Ved i tilfældigvis hvad det "... -
engelsk !!!
Forumindlæghej alle sammen... jeg sidder her og laver noget engelsk grammatik, men jeg kan ikke rigtig forstå hvornår der er "logisk flertal er"... håber nogen kan forklare eller give nogle god info. omkring dette.. Takk :) -
oversæt
Forumindlæghey vil du kig om det er rigitg nogen af dem er lagt parentes( ) eller den her = betyder ved ikke præsic hvad de hedder på engelsk the most people can vrikke= with the ears it was colt in the apartment so she keept frakken= the jacket on before she gik ( goes) she put her pelshue=? på h... -
potensfunktion, benyt potensregression
ForumindlægGrafen for en potensfunktion går gennem punkterne (2,16) og (5,250). Benyt potensregression til at bestemme a og b i y=b*x^a benyt derefter funktionsudtrykket til at bestemme funktionsværdien af x=3 Håber der er en der kan hjælpe mig med denne he... -
Skattestop
ForumindlægHvor skal jeg finde svar på denne opgave? "Forklar kort, hvad den borgerlige regering skattestop går ud på" -
Lille spørgsmål: Renten
ForumindlægHej alle. Jeg skal lige have klargjort en lille detalje. Som jeg har forstået det, er det nationalbanken, der fastsætter renten. I disse dage kan jeg høre i nyhederne at regeringen vil hæve renten. Hvordan hænger det lige sammen? -
hjælp til aflevering
ForumindlægHej :) Er der nogen der har lavet den aflevering hvor disse to spørgsmål er stillet: Undersøg hvad der af materialet i bilag 3 kan udledes om fedme i DK? Diskuter hvorvidt det er muligt at mindske fedmeproblemerne med økonomiske og politiske midler. (Især den her jeg er i tvivl om) - Jeg kan ikke... -
en sætning
ForumindlægLiebe klingt in der Theorie einfach , aber es ist in der Wirklichkeit oft eine schwere Arbeit. Er den her grammatisk korrekt? -
ret tal
ForumindlægFra tysk-dank Spix, spax, spexen Es gibt keine Hexen; Das sind nur alte Frauen Die verängstigt schauen. Da gibt es nichts zu rennen, da gibt’s nichts zu verbrennen, da gibt es nur zu sagen: Kann ich helfen tragen Bis zu Ihrem Haus? Dann ist die alte Frau – fein – Raus! Spix, spax, spexen (tryll... -
Kort stiløvelse
ForumindlægSamtidig prøvede de første tropper at gå i land, men de havde problemer: de skulle have været dækket af flydende tanks, men desværre var 75 % af disse køretøjer gået til bunds. Desuden slog en stræk strøm bådende ud af kurs. Man blev dog ved med at angribe, og om morgenen d. 7. juni kunne man fas... -
Motivation???
ForumindlægEr det muligt at blive motiveret til at læse historie?? Glemmer det med det samme, når jeg har læst en sætning. Må sidde og læse det 3, 4 gange før det bliver fanget og ryger videre i systemet.. :S Nogen der har nogle gode råd mon?? -
JAMES BOND ! Hjælp !!
ForumindlægHej :D Er der en, der har læst eller set Casino Royale?! Hvis du har, kan du så ikke skrive et kort resumé?! Og .. en lille vurdering? -
Kritik af BNP-vækst
ForumindlægHej :-) Er der nogen, som kender til kritikpunkter af BNP-vækst? Altså hvordan denne kan være misledende i forhold til tolkning af økonomisk fremgang i et land? Her tænkes især på afrikanske ulande. Hilsen Camilla -
Sydafrika - Apartheid osv.
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og fumler lidt med en fremlæggelse om Sydafrikas udvikling fra ca. 1930 til i dag. Og jeg ved godt det ikke er ret svært lige at slå det op på google eller noget, men jeg har bare lidt svært ved at forstå det . En af tingene jeg ikke helt forstår er, om det var hollænderne elle... -
Hvornår får man -3?
ForumindlægHej allesammen. Som mange af jer 3.g'ere er jeg også i gang med eksamener. Derfor er jeg selvfølgelig lidt bange for at dumpe, men hvad kræver det egentligt for at få -3 i skriftlige eksamener? Tak på forhånd :)
