Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17921 til 17940 af 31547
-
Hospitatsfysik
ForumindlægJeg har brug for hjælp til følgende opgave 10 MBq Y-90 sidder i en lille tumor på 7 g og udskilles ikke. Pga. rækkeviden på op til 11 mm er det kun 22% af energien fra henfaldene, der absorberes af tumor. Hvor stor er tumordosis? Hvilken formel skal jeg bruge til denne opgave? (T:N)= (A_t/M_t)... -
Kortfilm analyse.. Hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal til eksaamen her på mandag, og har et lille problem.. Jeg har lige fundet ud af, at man kan risikere, at trække en kortfilm.. Men kan overhovedet ikke huske hvordan man analysere en kortfilm, og ved derfor slet slet ikke hvordan jeg vil få den startet,. Er der nogle der vil være s... -
Tiden - igen -.-.
ForumindlægHej Studieportalen! Er der noget galt med tiden i den nedestående sætning? Er jeg nemlig lidt bange for. Tilfældig arbejder: Arbejderen er en duknakket gamling. Vi møder han imens han gik og stred bag en lille svajrygget og krogbenet hest i noget stenede jord. Hesten slæbte ploven med bedste ev... -
HJÆLP til AT om coca cola /:
ForumindlægHej allesammen (: Jeg skal snart op og forsvare min synopsis til AT eksamen i 3.g, hvor jeg skriver i historie og psykologi. Min psykologivejleder har bedt mig om at finde noget om Maslows behovspyramide i forhold til afhængighed af coca cola, og det er her jeg er gået død. Nogen der kender no... -
Angående bevis for parablens toppunkt
ForumindlægHey alle sammmen. Jeg har et lille spg. til et trin i udledningen af toppunktet. ved trinet til y-koordinaten har vi, at ab^2/4a^2 - b^2/2a + c. Hvordan kan det være, at c svarer til c/1? Det ville være dejligt hvis nogen lige kunne forklare det. Det er lidt relevant nu hvor jeg skal til eksamen ... -
Tema og motiv i "De røde sko"
ForumindlægJeg er næten færdig med at analysere og fortolke "de røde sko" af H.C. Andersen. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad tema og motiv er i eventyret.... er de nogen der kan hjælpe mig med det??? :) Og så også lige et anden spørgsmål: nogen der kan hjælpe med hvilke romantiske ... -
Middelfart-gym censor engelsk
ForumindlægHalløj Jeg skal i år op til religions eksamen. Censoren til eksamen hedder Poul Storgaard Mikkelsen og er lære på Middelfart gymnasie og HF-kursus Er der nogen der har ham og gerne vil fortælle hvad jeg skal forvente mig.. både udseende mæssigt (lille og tyk, høj og slank, gammel, ung???) og pers... -
Termisk energi.
ForumindlægHvis jeg har en reaktion som udvikler E=1167,7 kJ/mol og en anden der udvikler E=5917 kJ/mol. Vil dette sige at den reaktion med en lille termiske energi påvirker f.eks. en kugle mindre (og derved mindre fart) end den anden reaktion ville gøre, pga den store termiske energi? På forhånd tak. Nikolai. -
Mest populærere brugere
ForumindlægNu kom jeg lige til at kigge på listen over de mest populære brugere og så at jeg ligger nummer 10 blandt alle køn og nummer 4 eller 6 blandt damerne og selv om det selvfølgelig er en meget sjov lille ting, så undrer jeg mig over hvordan det kan lade sig gøre når jeg oprettede mig i forgårs eller... -
variabelkontrol
ForumindlægHej derude Jeg er lidt presset med en lille opgave "Når man udfører et eksperiment vil der mange gange være flere variable faktorer til stede. Et eksempel kunne være et biologisk eksperiment, hvor du kan variere på temperatur eller lysmængde. Disse faktorer kaldes for variabler fordi en af... -
2. gradspolynomium
ForumindlægHvad siger a om 2. gradspolunomiumet? Jeg er klar over, den fortæller om parablen skal have sine grene op ad eller ned ad. Men hvad siger den om bredden? Har nemlig mødt to udsagn. * Hvis a er stor, så er parablen bred uanset fortegn * Hvis a er positiv og lille, så er parablen bred. Hvis a er ... -
Løs f'(x)=0
ForumindlægHej folkens Jeg har en opgave som jeg skal løse i hånden. Det en lille udfordring vores lærer har givet. Det lyder følgende En funktion f er bestemt ved f(x)=1/3*e^x-12 Løs f'(x)=0. Hvordan løser man dette step for step. Håber nogen kan hjælpe mig -
Respiration, oxidation
ForumindlægHej jeg er stødt på denne lille linje, men jeg er usikker på hvad der menes med at "oxidation af nærringstoffer"? er der andre der måske forstår det??? Respiration: Celler producerer energi ved at bruge absorberet ilt til oxidation af næringsstoffer. Denne iltforbrugende nedbrydning ... -
Opgave i statistik
ForumindlægHej. Jeg søger en til at løse en lille opgave i statistik på 1. år på uni., så føler du dig stærk i dette fag så kontakt mig enten via pm eller mail [email protected] Bemærk : Penge er ikke noget problem, desuden bonus hvis jeg får en god karakter. Skriv hurtigst muligst -
Hyperbler
ForumindlægHej derude, Jeg vil gerne lærer lidt om hyperbler. Er der nogen af jer der kender en god hjemmeside, hvor man kan få en KORT introduktion til hyperbler og måske et lille fint bevis ? - håber I kan hjælpe herinde, for da jeg googlede det er der meeega mange sider og de sider jeg var inde i var i... -
Potensfunktion - b ?????
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksamen her på tirsdag, og jeg har et lille problem mht. at forklare betydningen af de indgående konstanter i en potensfunktioner. Jeg har styr på konstanten a's betydning, men hvilken betydning har b? en potensfunktion skærer jo ikke y-aksen... HJÆLP!!! -
Definition på aristokratisk kristendom
ForumindlægHej. Jeg har netop trukket historie i dag, til 24 timers forberedelse. Her har jeg trukket emnet "Hviderne," hvor der dukker en lille artikkel op omkring aristokratisk kristendom. Hvilket ikke står forklaret. Jeg ved det er meget relevant for emnet, men jeg kunne godt tænke mig en helt ... -
Er dette rigtigt ?
ForumindlægTo nerveceller møder i hinanden i henholdsvis dendritter og endeknopper. De rør dog ikke hinanden. Der er et lille mellemrum mellem dem, og dette kaldes en synapse. Denne er omkring 20 – 40 nanometer bred. Afstanden gør, at signaler ikke overføres elektrisk mellem to nervecellen, derimod e... -
Hvilespænding?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har sidste eksamen jer på tirsdag, hvor jeg skal op i kemi, men jeg er stødt på et lille problem jeg ikke kan finde ud af. Det omhandler elektrokemiens verden.Jeg forstår ikke, hvorfor hvilespændingen indfinder sig, når forskellen på elektrodepotentialet er størst? Når man h... -
Se om du kan finde ud af dette? :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har skrevet et semesterprojekt om Framing og brugt 2 taler af henholdsvis Bush og Bin Laden. For at finde ud af hvordan det religiøse kommer til udtryk i politiske budskaber i de to taler. Jeg har også brugt Lakoff som snakker en del om Framing osv. Jeg skal imorgen til ek...
