Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17921 til 17940 af 33650
-
Eksamensbevis
ForumindlægKan man finde sit eksamensbevis på nettet. Jeg skal have lavet en ansøgnig, og vil gerne gøre det elektronisk. -
Egnet eller ikke
ForumindlægHej mit gennemsnit ligger på 4.7 kan jeg blive egnet til gymnasiet? -
karaktergennemsnit??
ForumindlægHej, min studieretningretning er: fysik B, kemi B og mat A. Jeg har fået 7 i fysik og 7 i kemi - kan jeg godt komme ind på medicinstudiet eller ikke? Jeg er 2gere og har lige afsluttet fysik og kemi - jeg er meget urolig og bange, for at jeg ikke kan komme ind på medicinstudiet... please mangler ... -
Dimensionsfest ?
ForumindlægJeg skal så til dimensionsfest om en måned, og det her er måske et underligt spørsgmål men hvordan pejer en dimensionsfest at foregå ? Får man bare et eksmanebevis, eller er der også fest, og hvad tid plejer de ca. at være fra og til :) ? og er der nogen af jer der stadig har kontakt til jeres 9.... -
respiration og fotosyntese. HJÆLP
Forumindlæghar jeg forstået det rigtigt hvis jeg siger at, respiration = glukose + ilt bliver omdannet, med hjælp fra kemisk energi, til kuldioxid + vand. og fotosyntese = kuldioxid og vand bliver omdannet, ved lysenergi til glukose og ilt. foregår fotosyntese kun i planter, eller også i mennesker og dyr? f... -
Studentereksamen mdt. Dansk
ForumindlægNu skal jeg allerede til min sidste eksamen her på mandag og har kun weekenden til at forberede, da jeg var op til filosofi i går. Er det ikke lidt unfair med så lidt tid mellem eksaminerne? Der har været ca. en uges mmellemrum mellem hver eksamen men netop til dansk har jeg kun denne weekend? :-... -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
Odontologi/Tandlæge - Studie
ForumindlægHej derude :-) Jeg ville høre, hvordan det er at læse odontologi og hvor meget tid skal man ligge af hver dag til studiet? Endvidere ville jeg høre, hvordan man kan blive tandlæge med egen klinik. Og hvad er gennemsnitslønnen for private tandlæger. :) :) :) -
1. ordens differentiallligninger løsning?
Forumindlæghvordan løses en 1. ordens differentialligning ? -
Hjælpemidler til dansk eksamen skriftlig
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk skriftlig eksamen i morgen 3g A niveau, og ville lige høre om der var nogle foreslag til, hvilke nødvendige / brugbare hjælpemidler man kan hente / anvende til selve eksamen ? -
adgang til gymnasiet
Forumindlæghej jeg ville bare lige høre om de kigger meget på karakterene hvis man ansøger på et gym, og i så fald er det så godt nok at have et snit på 5,5 eller 6,2 ? eller er det bare hvis man bliver egnet til gym at man bare kan komme ind? -
Billedkunst, mediefag og idræt i gym?
ForumindlægHej! Hvordan foregår billedkunst, mediefag, og idræt i gymnasium? -
aflæse boksplot
ForumindlægHej alle sammen kan nogen af jer hjælpe mig med denne opgave da jeg har lidt svær ved, og kan simpelthen ikke få det ind i hovedet på mig at forstå hvordan man skal svare på spørgsmål ud fra et boksplot? Facit siger 1. korrekt 2. forkert 3. korrekt 4. forkert 5. forkert (enten 0 eller mindst... -
Game designer, Hvor?
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med det problem, at jeg ikke kan finde nogle steder hvor der står noget om uddannelsen. Jeg er lige startet på Htx men føgler bare at jeg spilder min tid. Jeg vil igang med at designe spil. Ikke lære om ubrugelige biologiske og fysiske ting. Jeg er blevet fortalt at kræve... -
Journalist
Forumindlæg1) Er det sandt, at der ingen krav er? Også selvom man ingen studentereksamen har? 2) Er der et begrænset antal gange man kan gå til optagelsesprøve? 3) Nogen der har erfaring med optagelse på uddannelsen, der kan give lidt info videre? På forhånd mange tak. -
SRP emner
ForumindlægHej! jeg skal snart vælge SRP emne og har virkelig svært med at finde på et emne. Jeg har valgt EngA og SamfB. Jeg har tænkt lidt over identitet og hooliganisme. Men vil gerne hører om der er andre spændende og gode forslag til hvad man kan skrive om? :) -
Gymnasiet eller VUC
ForumindlægHej! I dag har jeg snakket med min UU-vejleder, omkring hvad jeg vil næste år. Jeg har for lang tid siden besluttet mig, at jeg vil tage HF. Men er VUC's 2-årige HF det samme som HF på gymnasiet (jeg ved godt at fagene ikke er det samme)? Altså er det en fuld HF? VUC's 2-årige HF: http:... -
Vektorer
ForumindlægForstår ikke denne opg -
Hvor meget kan afgans-gennemsnit ændre sig hvert år?
ForumindlægHej, Jeg laver IB i Polen og kunne godt tænke mig at studerer Dansk eller Litteraturvidenskab på KU, fordi min far er Dansker. Dog ved jeg ikke hvordan andgangs-gennemsniten ændrer sig hvert år. Jeg læste på KU's hjemmeside at det kan ændre sig meget og kunne se at for fire eller fem og side... -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),...
