Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 18001 til 18020 af 70316
-
hjælp til synopsis
Forumindlægjeg har lavet en synopsis og jeg skal op på mandag. jeg har om BOTOX og har valgt Biologi og Psykologi, har metoder og case i psyko men mangler bio-metoder:( Hjælp Hjælp Hjælp! -
Finde frekvens
ForumindlægGodaften! Jeg sidder her med en fysikopgave jeg ikke helt kan få til at stemme oppe i mit hoved. Jeg har fået oplysningerne: Vdyb=4,2m/s λdyb= 12,0 m λlav=6,0 m Jeg har herudfra regnet img frem til at fdyb=0,35Hz. Spørgsmået lyder nun således: Hvor stor e... -
Civilingeniør og Astronom?
ForumindlægJeg vil gerne være Astronom. Kan jeg være en civilingeniør i kemi og Astronom. Vil det hjælpe mig at have en ingeniøruddannelse for at være astronom? -
Kuldioxid
ForumindlægHvad er kuldioxid? -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?... -
Saltvand
ForumindlægHvis nu man skal bruge saltvand til et forsøg, men hvis der ikke er saltvand i fysiklokalet, hvordan kan jeg så lave saltvand? -
Mikroskopisk forklaring på gnidning
ForumindlægHej Jeg har læst disse to beskrivelser for hvorfor gnidning opstår, men for mig ser de ud til at sige noget modsat? Håber nogen vil komme med en afklaring Forklaring A: "Friktion eller gnidningsmodstand har naturligt nok noget at gøre med, hvordan overfladen på et materiale er. En meget g... -
hvorfor er der neutrale neutroner inde i atomkernen?
ForumindlægNogen der ved hvorfor der er neutrale neutroner inde i atomkernen? -
NV
ForumindlægHej Jeg skal lave en NV raport. og spørgsmålet lyder: Beskriv tre selvvalgte vedvarende energiformer ud fra både et kemisk, biologisk og samfundsmæssigt perspektiv Kan i hjælpe mig?? -
HHX eller STX?
ForumindlægHej Jeg er en dreng, som skal til at vælge en ungdomsuddannelse, men jeg er kommet meget i tvil her på det seneste. jeg har tænkt mig at jeg måske gerne vi have en videregående uddannelse, som omhandler økonomi, og jura men på den anden side er jeg også list tvivl op jeg vil ændre mening. Fordi,... -
ingen længder angivet - hvordan gør jeg?
Forumindlæghej har denne opgave hvor jeg skal bestemme kræften i hvert led i gitterkonstruktionen. men der er ingen længder angivet, kun vinkler og kræft. har vedhæftet dokumentet -
Hvilken linje skal jeg vælge
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
Tællemetode- hjææælp
ForumindlægPå en hylde står der 8 matematikbøger, 7 fysikbøger og 5 kemibøger på hvor mange måder kan man vælge to bøger heraf om to forskellige emner? -
Forsøg til radioaktiv stråling?
ForumindlægVi har i denne uge naturfagsprojekt, og vi har valgt at snakke noget om radioaktiv stråling. Vi skal lave et forsøg, men vi ved ikke helt hvilket, er der nogle som kender nogle gode forsøg? -
studieretninger? - Til jer der gå/gik på gym
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
Hvordan påvirkes mennesker af radioaktivitet?
Forumindlæghjælp Hvordan påvirkes mennesker af radioaktivitet? tak på forhånd <33 -
Historieopgave
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave, og emnet er næsten frit. Selvfølgelig er der alle de sædvanlige emner, men jeg tænkte om nogen har nogen anderledes ideer? Ligesom den med Bayeux-tæppet en foreslog. Jeg har tænkt på noget med de første mennesker på jorden....meeen....det skal jo være histor... -
diff.ligninger
ForumindlægHvordan anvendes differentialligninger indenfor biologien? og hva med økonomi.. kan de ikke også anvendes der? -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
Isoler n
ForumindlægHejJeg sidder med følgende formel:Va/Na*Ta = Vb/(15-Na)*TbJeg skal finde Na eller isolerer Na på den ene side af lighedstegnet.Jeg ender med:Va * Tb/Ta*Vb = 2NaAxell
