Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18021 til 18040 af 156338
-
Undervisning i matematik, statistik og/ell økonomi relaterede fag.
ForumindlægJeg underviser i: Matematik på a,b ell c (eller folkeskole) niveau. Har et års erfaring i privatundervisning, fra matematik på videregående uddannelser ned til 2. klasse. Statistik iflg. obligatorisk pensum på polit. (Underviser pt. en 2 års elev). Økonomi: Forståelse for generel samfundsøkonomi,... -
Hjælp til opgavesæt i VØ
ForumindlægHej Ville høre om en af jer ligger inde med besvarelsen på dette opgavesæt: "Virksomhedsøkonomi B, hhx maj"? Det er fren en eksamen i maj 2008 VØ niveau B. Det omhandler et firma kaldet Scan-Firm A/S og indeholder 4 opgaver. Sættet ser sådan her ud: http://static.uvm.dk/udd/gym/eksamens... -
Phthalater – plastblødgørere opgave 3
ForumindlægHej alle derude :) Jeg sidder med en ogpave fra kemi på højt niveau og er gået fast i opgave 3. Jeg ville derfor høre om der er nogle af jer der har lavet den?? Det jeg har problemer med er følgende: b) Opskriv et reaktionsskema for omdannelsen af A til B og ved ikke helt hvordan jeg skal gør... -
Forskel mellem lineær og kvadratisk programmering
ForumindlægHej. Jeg har siden august været ved at supplere mat a på hhx selvom jeg selv tog en stx. Derfor er der nogle emner som lineær programmering, som er pensum men c-stof, jeg ikke har så godt styr på da vi ikke har arbejdet med det i undervisningen og jeg står og skal til mundtlig eksamen på tirsdag ... -
Funktionsanalyse - gør rede for at f er voksende
ForumindlægHoiOpgaven er fra Eksamensopgaver i matematik, 3-årigt fprløb til A-niveau, opg. 5.051:En funktion f er bestem vedf(x) = (x^3) / (x^2 + 1)Gør rede for, at f er voksende.Umiddelbart har jeg differentieret den, ud fra en betragtning om at hvis den differentierede altid er positiv, vil f altid være ... -
Prøven uden hjælpemidler
ForumindlægJeg ved godt det her er en opg. til prøven uden hjælpemidler, men jeg har altså brug for hjælp!Opg. 12 fra eksamenssættet sep.2002 for 3-årigt A-niveau:En funktion f er givet ved f(x) = e^kx*x^-k hvor k er et positivt tal og x > 0.Gør rede for, at f har minimum for x = 1Det eneste jeg kan se e... -
Mundtl. eksamen= nightmare!!!
Forumindlægyes my nightmare became a reality...igår fik jeg af vide at jeg skal op i muntlig matematik på B niveau, men højniveau for mig da jeg er sproglig.....nu ved jeg bare at jeg virkelig skal terpe det hele indtil det sidder i hovedet på mig, men jeg kunne virkelig godt bruge nogle goe råd på vejen af... -
Definitionsmængde?
ForumindlægJeg har mat på a-niveau og skal jo snart til eksamen.. Men jeg har stadig problemer med at bestemme "noget så enkelt" som definitionsmængden.Er der en der kan forklare mig hvordan man gør... Hvis jeg fx har dy/dx=(2x-5)/y, ySå bestemmer jeg forskriften for f til at være:f(x)=-kvadratrod... -
Fra og med i dag
Forumindlægskal jeg aldrig mere tænke på matematik og kun i sociale kredse referere til mine 10 år i folkeskolen og 3 år i gymnasiet bebyrdet med dette rædselsfulde fag som "dengang". Lykken er ubeskrivelig. I andre stakler må have god fornøjelse med det og held og lykke fremover. Jeg kommer nok n... -
forskellig eng HN eksamen??
ForumindlægForleden dag snakkede jeg med en veninde om hvordan det var gået hende til eksamen. Det viste sig at det var en hel anden opgave de havde haft. Hun har også engelsk på A-niveau og er sproglig, så det undrede mig at hun ikke havde det samme sæt. Hun undrede sig også over at vores var anderledes. H... -
Studerende med næse for tekstforfatning
ForumindlægHej alle Jeg søger en/måske to studerende, som har flair for at skrive forskellige type tekster. Artiklerne vil omhandle mange forskellige emner, men fælles for dem alle er, at de skal være som minimum 250 ord og op til 500. Løn: afhængig af kvalifikationer Krav til ansøgeren: Energis... -
Fyldestgørende brugsvejledning til TI89?
ForumindlægDen skiftlige matematik eksamen på a-niveau er lige rundt om hjørnet. Jeg glememr altid hvad de forskellige ting på TI89 står for, og hvordan man kan regne forskellige ting ud via lommeregner. Jeg leder ikke efter de der simple ting, som fx at udregne et intergrale, differntialligning. Finde løsn... -
Kontante kapacitetsomkostninger
ForumindlægHejsa I en opgave skal jeg beregne indeks for kko, men det eneste jeg får opgivet under bruttofortj er andre eksterne omk og personale omk. Er disse så ikke mine kko'er eller har jeg helt misforstået det? Mit andet sprg er. Hvis jeg vil beregne DG i et A/S hvordan gøres det så? Bliver DG ti... -
Snart eksamen , Hvordan skal der forberedes?
ForumindlægHeej Som de fleste ved, er der fysik skr. A - niveau næste uge... Problemet er lidt at jeg ikk ved, hvad jeg skal læse ? synes altid at c-opgaverne er nogle, hvor man skal antage en masse og sætte forskellige formler sammen. Der er ikk rigtig nogen skabeloner som fx i dansk og matematik, som man ... -
Nulhypotese
ForumindlægJeg er ved at læse op på matematik - men dengang jeg tog A-niveau i sin tid var der altså ikke lige hypotesetest som en del af pensum. Nå. Det er der så nu. Jeg har vedæftet opgaven. Mit spørgsmål er egentligt primært, hvilken nulhypotese skal jeg opstille? Det har jeg lidt svært ved at genne... -
Mundelig mat c
ForumindlægHej venner ! Jeg står i det problem at jeg er selvstuderende og ikke har mødt op i klassens timer. Derfor ved jeg ikke ret meget om mundeligt eksamen i matematik c niveau. Hvordan skal jeg bærre mig ad med det, ? Hvad frolanger de at man skal kunne? Redgøre formler ? hvordan ? Kort sagt, jeg... -
Samfundsfagligt relevante seværdigheder i København
ForumindlægHej Alle :) Jeg har samfundsfag på A-niveau, og jeg er for tiden i gang med mit andet år. Vores klasse er netop blevet enige om at vi næste år arrangerer en 2½ dages ekskursion til København, hvor vi selv stammer ude fra Vestjylland. Vi har derfor fået til opgave, at vi til på onsd... -
civilingeniør i retningsbetegnelsen medicin og teknologi
ForumindlægHey.. :)for at søge ind på den følgende udd., som overskriften beskriver, kræver det mat A, fys B, kemi C og et samlet snit på mindst 8,0 i den adgangsgivende eksamen. Jeg har alle fag med de flg niveauer, og sidder med et snit på 8,5. men jeg har undersøgt at i 2003 var det laveste snit som blev... -
SSO - forslag?
Forumindlægjeg her samfundsfag på A-niveau, og vil meget gerne skrive min opgave i det fag. men jeg ved ikke helt hva jeg skal skrive om?har lidt selv nogle i ideer- noget med USA og george Bush?eller- Der blev for kort tid siden lavet en mindste vægt i forhold til højde på modeller, da man ente at man gav ... -
Kort spørgsmål ang. eksamen i morgen!
ForumindlægHer i mens jeg sidder og lægger sidste hånd på mit talepapir til samfundsfagseksamen på A niveau i morgen tidligt, kom jeg pludselig i tvivl om noget! Vores lærer har med store ord beordret os til ikke at ignorere nogen som helst bilag. At nogen bliver brugt mere end andre er self. okay. Spørgsmå...
