Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18021 til 18040 af 39386
-
Må jeg have billeder med i teksten?
ForumindlægJeg er blevet i tvivl om, om jeg må sætte billeder ind i teksten eller jeg kun må inddrage billeder på bilag tilsidst? -
fuldstændig og ufuldstændig forbrænding
ForumindlægHej SP Er der nogen der kan forklare mig forskellen mellem fuldstændig og ufuldstændig forbrænding? Jeg har prøvet at søge på nettet, men uden held? -
fra mol til gram
Forumindlægjeg har også et spørgsmål, hvori der står at Ethanol varmekapacitet er 112,0 J/(mol*K). spørgsmålet er, hvordan jeg laver det om til J/(g*K) altså fra mol til gram? -
Hvad betyder bølgen SE DET VEDHÆFTEDE BILLEDE
ForumindlægHvad betyder bølgen -
halveringstid :) !!!
Forumindlæghvorfor er det godt at arbejde med stoffer som har en lav halveringstid når man laver forsøg??? -
Biologi og ???
ForumindlægHeej Er der nogen, der har nogle gode forslag til hvad man kan kombinere biologi med og hvilke emner man kan tage fat på med biologi som det ene fag, her til AT-synopsen..?? Jeg har kigget i ressourcerummet, men synes det ligger utroligt meget op til noget miljø og klima, hvilket jeg ikke rigtig ... -
ligevægt
ForumindlægHej Eer der nogen kan hjælpe mig med at forkaler om forskellig typer ved ligvægt. -
Orbitaler, hjælp
ForumindlægJeg skal komme ind på orbitaler i min opgave, men bliver det for svært at beskrive komplekse molekyler som nonylphenol. Skulle jeg hellere beskrive lidt teori og så tage udgangspunkt i en funktionelgruppe på stoffet? f.eks elektronkonfigurationen kan jo findes for et stof [Ar]3d64s2 Men kan man... -
Hvad gør et stof reaktivt?
ForumindlægJeg arbejder med antibiotikummet Methicillin. (Se billede) Jeg ved godt at sidegruppen med dens methoxygrupper gør den svære at nedbryde for bakteriers enzymer. Men hvorfor er B-lactamringen så reaktiv? (Det er den der giver pencilliner deres virkning) -
Blandede triglycerider
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive kemirapport om fremstilling af fugtighedscreme og er blevet stillet følgende spørgsmål som volder mig lidt problemer: "Svinefedt består af blandede triglycerider. Man har i svinefedt identificeret flere hundrede forskellige fedtsyrerkæder, og fedtsyrekæderne stamme... -
afstem alkohol
Forumindlæghej. Jeg har fået en mindre opgave af min kemilærer. Opgaven lyder på at jeg skal fortælle om alkoholer, og jeg skal give et eksempel på en afstemt alkohol som er blandet med vand. Jeg har valgt at afstemme æblesyre (hydroxybutandisyre). og grunden til at jeg har valgt denne, er at det har 3 OH-g... -
KONCENTRATION
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der vil forklare mig heeeeeelt basalt, hvad "koncentration" er.. Jeg har læst på google og i min bog, men har stadigvæk ikke en OK-viden. Det har noget med opløste stoffer og gøre, det ved jeg.. -
redox der ikke går op?!
ForumindlægHm, har prøvet LaTex lidt, men det er ikke glad for de store bogstaver... Jeg har en redoxreduktion der ikke lykkes: (_er sænket, [er hævet] Den står præcis sådan her: FeS_2 + O_2 -> Fe[2+] + H[+] + SO_4[--] Jeg giver dem oxidationstallene FeS_2 + O_2 -> Fe[2+] + H[+] + SO_4[--] FeS_2... -
forbrændingsreaktioner
Forumindlæghvad betyder der at en forbrænding er co2-neutral? (og det er i forbindelse med forbrændingsreaktioner, hvor der i alle forbrændingerne frigives carbondioxid) -
Ekstra undervisning?
ForumindlægHey! Ved ikke om det er dumt at stille mit spg. under kategoriet "generalt" men ja.. Vil lige høre om, der er nogen som ved om man kan få eksta undervisning i sommerferien.. Altså i nogle specifikke fag, så man kan forbedre sig.. Tænker mere på om der ikke er en lærer eller studerende d... -
carbonhydrider
Forumindlægisomrtiforhold f.eks. cis-trans er der nogen der kan hjælpe, ved ikke hvad det er. -
vand haster
Forumindlæghej jeg har fået til eksamenspørgesmål, at fortælle om natriumchlorid og vand. håber i gider tjekke den, og om det er rigtig, og hvad jeg mangler som er vigtig. 70% jordens overflad dækket af vand vand er et godt opløsningsmiddel for salte, og derfor alt vand har et højt saltindhold saltet b... -
salte/ opløseligheden
ForumindlægHej Hvordan ved jeg om et salt er letopløslig i vand? fx NaCl Jeg har læst at hvis der kan opløses mere end 100 g af et fast stof i 1L vand, er stoffet letopløseligt. Og hvis der kan opløses mindre end 1 g af et fast stof i 1L vand, er det tungtopløseligt. Men jeg har kun fået navnet på stoffet o... -
buesekunder (″) er altså gåseøjne, men hvad betyder bare en '
Forumindlægbuesekunder (″) har symbolet som nærmest bare er gåseøjne, men når der bare står ' hvad betyder det så. når vi snakker parallakser osv. -
Oxidation og reduktion
ForumindlægHej, jeg har en opgave hvor der står: del følgende reaktionsskemaer op i en oxidation og reduktion: 2Na+Cl2 -->2NaC der er flere endnu, men hvis bare jeg får hjælp til den ene er det nok, for jeg forstår det virkelig ikke
