Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18041 til 18060 af 48880
-
Engesk eksamen
ForumindlægJeg skal op i Engelsk B. Her om en uges tid, men jeg ved egentlig ikke helt hvad man skal fokusere på til eksamen. Skal man blot analysere teksten/digtet man nu må trække lidt ligesom hvis det havde været dansk`? -
HJÆLP - Herman Bang
ForumindlægHej ale sammen.. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til Herman Bang og novellen "pernille". Hvis der også er en, som har nogle noter til Otto Frello, er de meget velkomne til at skrive :) -
Afskaffelse af topskat
ForumindlægJeg skal skrive en diskussion til spørgsmålet, med et belæg: Er afskaffelse af topskat er en god eller dårlig idé for den danske økonomi?” Har i måske en god argument for hvorfor man skal afskaffe topskatten Mange tak på forhånd -
Hjælp til DST
ForumindlægHejsa Jeg skal finde en statestik over fordelingen af køn i den danske befolkning og udviklingen i den reale indkomst de sidste 2 år men kan simpelthen ikke finde ud af DST En der kan hjælpe? -
HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP
ForumindlægBeskriv hvordan oplysningstid og industrialisering ændrede det danske samfund. Læg særlig vægt på de sociale forhold for fattige og arbejdere. Har svært ved at besvare denne opgaveformulering -
Startkomma...
ForumindlægHej! Jeg skal til Dansk terminsprøve imorgen.. Min lærer har fortalt, at man enten skal bruge startkomma eller lade være, problemet er at jeg ikke aner hvad startkomma er?? nogen der kan hjælpe?? -
Hvor ofte bruger man a eller an?
ForumindlægHej Jeg er kommet i tvivl om hvor ofte man bruger a eller an.... Hvis man nu skal oversætte f.eks. Jospeh var matros på Titanic eller Når du kører bil i England, skal du....... Skal der så a ind, eller er det kun hvis der på dansk står en eller et? -
optagelsesprøve - STX
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til optagelsesprøve, jeg er meget nervøs. Hvad skal jeg gøre.. Jeg har fået at vide at man skal op i dansk, matematik, engelsk... HVAD SKAL JEG GØRE??? Håber I kan hjælpe mig... -
Eksamen
ForumindlægHej. Jeg må erkende at jeg ikke har været helt med på noderne i dansktimerne de sidste tre år. Derfor har jeg besluttet mig for at være forberedt på at kunne komme op til dansk eksamen. Jeg har ca. tre uger til læseferien begynder og jeg vil gerne have et lynkursus i dansk så jeg i det mindste vi... -
Tekst om Ondskab, til eksamen 10 klasse
Forumindlægjeg har trykket Ondskab som fordybelses område i 10 klasse til FS10 prøven i dansk. Er der nogen, der kender en god tekst om ondskab, helst et Essay, digt eller noget fillosofi. :) -
Synopsis omkring Danmark
ForumindlægHej. Jeg vil lige høre om nogle af jer har nogle gode tekster, kortfilm, sange mm. Som passer godt til emnet Danmark, da det er til min mundtlig dansk eksamen. -
kursen
ForumindlægHej, jeg har fået denne opgave for i matematik, men jeg er bare helt blank på, hvordan man løser den, håber nogen kan hjælpe opgaven lyder. 300 euro svarer til 2241 danske kroner hvad er kursen -
Synopsis moderne lyrik!
ForumindlægJeg er ikke særlig stærk i dansk, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal lave på min synopsis! Jeg har moderne lyrik! Alt hjælp kan bruges! -
Dumt at perspektivere uden for pensum?
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk imorgen. Derfor ville jeg bare spørge, om det er dumt at perspektivere til tekster der ligger uden for pensum? Fx en tidsperiode? Eller viser det, at man bare er "klog"? og kan mere? -
Kvindekamp
ForumindlægHej :-) Jeg har dansk-historie opgave lige nu, hvor jeg har valgt historie. Min opgave hedder: "Kvindekampen og objektivisering af kvindekroppen i 60'erne og 70'erne". Mit undersøgende er spørgsmål er "hvilken indvirke kvindekroppen som et sexsymbol og objekt havde for ... -
At aflevere opgaver, man allerede har afleveret
ForumindlægDet her er måske lidt langt ude, men... sidste år lavede jeg en analyse af noget renæssancemusik i faget musik. I år skal vi i dansk lave en opgave under emnet renæssance. Jeg har spurgt min dansklærer og jeg må gerne skrive om renæssancemusik. Hun ved ikke, at jeg har lavet en opgave sidste år. ... -
Søges til 7 årig på vestfyn.
ForumindlægHej, Vores søn er 7 år går i 1. klasse. Han har brug for hjælp til dansk, da han har svært ved at ”knække” læse koden. Vi forstiller os 1½ times undervisning én gang om ugen i vores hjem. Alternativt hos dig, men så skal det være i weekenden. Vi er meget interesseret i... -
Hvordan??
ForumindlægHey mennesker! Jeg skal til mundtlig danskeksamen her om nogle uger, mere eller mindre en månede, men det er min første mundtlige eksamen ever, og min lærer er mega lort til at hjælpe mig. Jeg aner ikke hvordan man laver en dispotion til dansk. Jeg har lavet nogle i fransk og engelsk, m... -
Essay - hjælp
ForumindlægJeg skal skrive et essay, det er første gang i lang tid jeg skal skrive sådan et, og det skal handle om "National identitet i en globaliseret verden." Emnet vi har om i dansk ligenu er romantikken, og derfor skal titlen kobles ind til emnet romantikken. Jeg er helt lost fo... -
Hjælp til valg af emne (SRP)
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal skrive SRP i slutningen af januar måned, og jeg har derfor brug for et emne at skrive om. Jeg havde tænkt mig at vælge mat a / fys a. Har i nogle emner indenfor magnetisme, astronomi eller lignende?? Det må helst gerne være nogle emner, som er nemme og ikke alt for s...
