Dansk

Dumt at perspektivere uden for pensum?

22. juni 2014 af schmeur (Slettet) - Niveau: A-niveau

 Hej. Jeg skal op i dansk imorgen. Derfor ville jeg bare spørge, om det er dumt at perspektivere til tekster der ligger uden for pensum? Fx en tidsperiode? Eller viser det, at man bare er "klog"? og kan mere?


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juni 2014 af MaibritG

Jeg kan ikke se det som en ulempe, så længe, at det er relevant for din tekst eller emneområde.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (2)

Svar #2
22. juni 2014 af Risifrutti

Det er vigtigt, at du ikke lægger stor vægt på det, men du kan godt nævnte det kort. :-) Men fokuser på dine fordybelsesområder, og husk nu endelig at din perspektivering er 50% afgørende for din karakter! 


Brugbart svar (1)

Svar #3
22. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Ikke for noget, men perspektiveringen er på ingen måde 50% af bedømmelsen. Jeg har fået et 10-tal uden at kunne perspektivere til noget som helst. Så det er nok lidt højt sat.


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. juni 2014 af Risifrutti

Det fortalte min lærer ellers til hele min klasse. Det kan jeg da ikke gøre for, at hun har sagt


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Det kan også godt være at din lærer vurderer det sådan, men så tror jeg måske censor og ham ender med at blive lidt uenige :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
22. juni 2014 af Risifrutti

Tja, jeg fik 12 i dansk eksamen, så uenige har de nok ikke været..  Men det kommer nok an på hvilken prøveform ens skole har valgt. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
23. juni 2014 af Ganymedes

Eller i bund og grund, hvilken holdning din lærer eller censor har.


Brugbart svar (0)

Svar #8
23. juni 2014 af Nonsen (Slettet)

Ikke hvis du har 100% styr på det. Su skal kunne stå inde for og redegøre for det, ellers trækker det hele lortet ned.
Hos mig, da trak det to karakter op, at jeg brugte næsten alt andet end pensum(fagsprog billedkunst).
Men har su helt styr på det er det ikke en hindring, men er du det mindste i tvivl, så lad være.. Naja Maria Aidt er forresten meget god at perspektivere til - hende har i helt sikkert stiftet bekendtskab med.

Skriv et svar til: Dumt at perspektivere uden for pensum?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.