Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18061 til 18080 af 20689
-
PalladiumChlorid / PlCl2
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen imorgen, hvor jeg skal forsvare en tidligere rapport je ghar lavet omkring brændselsceller. Nu hvor jeg sidder og gennemgår den bliver jeg dog i tvivl hvad palladiumchlorid's funktion er i en brændselscelle. Er der nogle der har den fjerneste idé, hvad den gør g... -
Afstandsbestemmelse
ForumindlægHalløj, jeg sidder og forbereder mig til Fysik B eksamen. Der er så en opgave, hvori der står: Hvor langt væk kan man se? (billede af en person der står på jorden) Tegningen herunder viser en retvinklet trekant, hvor vi antager, at højden h er meget mindre end Jordens radius r. Ved hjæl... -
Atomer og lys
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til fysik B eksamen og sidder med emnet "Atomer og lys" Herunder vil jeg sige noget om Bohrs atommodel E=h*f den føler jeg mig okay sikker i. Men jeg vil også gerne sige noget fornuftigt om absorptions- og emissionsspektre og sådan meget med hv... -
Jobmuligheder for farmaceuter?
ForumindlægHej, jeg er ved at tage supplæringsfagene matematik A, fysik B og kemi B, og vil gerne blive farmaceut (evt. andet som bioteknolog, ingeniør i nanoteknologi, læse folkesundhedsvidenskab, eller lign). Jeg kan dog ikke rigtigt finde ud af hvad jobmuligheder for farmaceuterne er, hverken i Danmark e... -
Finde v(t), s(t) samt a(t) for fritfald med luftmodstand
Forumindlæghejsa jeg har et problem med en fysik/matematik opgave, hvor jeg skal finde v(t), s(t) samt a(t) for fritfald med luftmodstand medregnet. Problemer er jeg ikke ved hvordan jeg skal gøre. Jeg ved det er noget med differentiering/integrering, men har ikke særlig godt styr på de to begreber Formlen ... -
Fysikeksamen - skøøø..øeh..nt?
ForumindlægYeds.. Fysik - sikkert et looovely fag i manges øjne.. - Jeg går på HTX, og har det på B-niveau. Eksamen fungerer som en 24-timers, hvor man først trækker emnet, skal udfører et forsøg og til sidst hjem og forberede sig. Mit geniale og meget store spørgsmål omhandler forsøgsdelen. Det forsøg man... -
Hjæælp !!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til mundtlig fysik imorgen. Jeg har som alle de andre, et håb om at få en god karaktere. Derfor spørger jeg jer nu. Hvordan kan jeg forberede mig for at kunne skaffe et godt resultat, og hvad jeg skal være opmærksom p... -
Fysikeksamen: modeller over bevægelse
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig fysik-eksamen i morgen og har fået emnet: Modeller over bevægelse, med tilhørende stikord: position, hastighed, acceleration, arbejde. Meteor, loop og vogn trukket af lod. Modeller bag bevægelse og deres indbyrdes sammenhænge. Sætninger om bevarelse. Ret linje, para... -
Helium antal bindinger
ForumindlægHej alle Jeg er ved at læse op til fysik b eksamen og er kommet i tvivl om noget. Kan det passe, at helium er kemisk inaktiv? Heliumkernen har som bekendt to elektroner og disse udfylder det ene orbital helimkernen så har. Vil det så sige, at heliumkernen ikke kan deltage i nogle bindinger me... -
Næringssalte
ForumindlægHej! Jeg har en raport om vandhuller i biologi/fysik, men min makker og jeg er løbet ind i et problem.. Jeg skal finde ud af grænsen for næringssalte, altså hvor mange der højst må være og hvor mange der mindst må være.. Det drejer sig om: Nitrat mg/l Nitrit mg/l Ammonium mg/l Fos... -
Henfald Af Atomer
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser op til fysik, og der er noget jeg ikke helt forstår. Jeg forstår hvorfor atomer henfalder og at der er forskellige måder atomer henfalder på, men jeg forstår ikke hvorfor de henflader som alfa og ikke som for eksempel beta- Altså et kernekort viser for eksemp... -
spørgsmål om syrer og baser!
ForumindlægHåber I kan svare på mine spørgsmål 1. Et salt er lavet af sammen satte ioner, men er en syre eller en base ikke også det? 2. Hvordan hænger syrer, baser og salte sammen? Er en syre eller en base bare en opløsning af et salt eller hvordan hænger det sammen? 3. Jeg har tænkt mig at fortælle om de... -
El
Forumindlæghey folkens jeg skal løse en fysik opgave og er helt fortabt er der mon ikke nogen som kan give mig nogle formler eller hjælpe mig med at løse den. opgaven: Et batteri har en hvilespænding på 4,5V. Batteriet forbindes til en pære med resistansen 8,00§ når den lyser. polspændingen er 4,35V. ... -
Potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHej, Jeg har i min fysik bog siddet og læst om potentiel energi og kinetisk energi. Jeg kan bare ikke rigtig forstå hvad forskellen er. Bogen forklare noget om, hvordan det er energien kommer til udtryk, men den gør det ikke tydeligt nok til at jeg ville kunne gå ud at sige hvad der er po... -
Parallaksemetoden - eksamen
ForumindlægEr så heldig at skulle til fysik eksamen i morgen og har fået stillet følgende opgave: For en stjerne måles parallaksen til φ = 0.000012 - Beregn aftanden til stjernen i parsec og lysår. Er bare i tvivl om hvordan den skal regnes, da jeg ikke kan finde ud af hvilken enhed svaret er i... -
Fusion og fission - exoterme processer
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lige nu og er ved at læse til eksamen i fysik, og skal blandt andet fortælle om kerneenergi. De to måder, hvorved man kan udvinde energi fra atomkerner er ved fusion og fission, og umiddelbart er det underligt, at begge disse er exoterme processer. Dette forklares dog v... -
Bevægelse i gravitationsfelt
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SSO i matematik og fysik og har lige fået min problemformulering udleveret. Den lyder: "Bevægelse i grvitationsfelt Du skal selv disponere opgaven, men besvarelsen skal indeholde følgende elementer: - En teoretisk gennemgang af differentialkvotienten. - Beskri... -
Egnet
ForumindlægHej mit spørgsmål er at hvis man er gode til fx: matematik fysik kemi og biologi og geografi men ikke i dansk engelsk og historie samfundsfag. Bliver man ikke egnet? Det andet spørgsmål er hvis man er to sproget og man vil gerne blive bedre til dansk. Hvordan... -
fra Kelvin til celsius
Forumindlæghej er i gang med en matematik/fysik aflevering og har besvær ved en af problemerne. Det er opgave 5 (har vedhæftet den) Temperaturen mellem hoved og ankle har jeg udregnet til 5 kelvin. Dog har min lærer skrevet "Wrong layout for the unit" er ikke sikker på hvad det vil sige. skal f... -
Energi i hverdagen
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg er på bare bund med fysik eksamen til imorgen. Jeg har trukket emnet energi i hverdagen. Der er blevet stillet følgende spørgsmål: ''Forklar hvordan man kan bestemme effekten af fx. en kogekande''...Jeg har styr på alt det andet med energi, effekt, varmed...
