Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18061 til 18080 af 33650
-
Fortrydelse af valg af gymnasie
ForumindlægHej Da min familie altid har været tilknyttet Stx, valgte jeg at søge ind på denne uddannelse, da jeg tænkte det var sikkert godt. Men efter nogen overvejelser har jeg fortrydt og vil på HHX i stedet, problemet er bare at ansøgningerne er sendt, dog siger min vejleder at det ikke er noget problem... -
Et pinligt problem! :-(
ForumindlægJeg har et lidt pinligt problem! Jeg har pr. Kemi B på 2. årgang STX og ligger til 10 i såvel skriftlig som mundtlig. Men jeg har ét problem i kemi, nemlig så noget så basalt som at afstemme reaktionsskemaer :-( Det er noget der går mig utrolig meget på og noget som jeg finder mega pinligt. HVad ... -
Vedr. sommersupplering & optagelse..
ForumindlægJeg går på STX og er 2.g´er, så jeg skal vælge valgfag nu på torsdag. Problemet er, at jeg ikke kan vælge Fysik B (jeg afsluttede Fysik C sidste år) Så, hvis jeg tager sommersupplering i 2010 og dermed opgraderer til Fysik B, kan jeg så samtidig også blive optaget på Odontologi-studiet i 2010 ge... -
Kommunismen med stalin
ForumindlægHej forum! Jeg har til hovedopgaven i STX (3.g) fået emnet "Kommunismen med stalin" at skrive om. Sidste år skrev jeg om Hitler's parti NSDAP hvor det gik glidende fordi jeg vidste så meget om emnet. Men nu hvor jeg ligesom vil lære noget nyt om Kommunisme ved jeg ikke h... -
Hjælp søges! Reducering af ligninger!
ForumindlægHej! Jeg er en STX studerende på mit første år. Vi arbejder en del med ligninger, og jeg har lige fået en matematik aflevering for, som omhandler ligninger, reducering og skæringspunkter. Desværre er disse ikke min stærke side, og da det ikke har været muligt at få hjælp fra min lærer, vill... -
Opgave 8.012 Differentialligning...
ForumindlægJeg har problemer med opgave 8012 fra følgende link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Er i tvivl om hvordan den skal løses. Mit bud er at man sætter Punktets koordinater ind som x og y i ligningen og så får man -10. Herefter er jeg lost med resten af op... -
Eksame Samf B!
ForumindlægEr der nogen der har været op i det, ligegyldigt om det er HTX, STX eller HF! Regner med der er de samme regler men, er der nogen der kan fortælle mig hvordan det foregår, jeg er ret dårlig til samfundsfag, og jeg vil virkelige gerne ende op med en god karaktere, vil gerne forbedrede mig, min eks... -
Lær tysk i sommerferien
ForumindlægHej, Jeg går i stx nu, hvor jeg har spansk som min anden fremmedsprog. af en eller anden grund skal jeg vælge 1g om igen. Og det bliver på et gym hvor jeg kun kan vælge tysk Fortsætter. jeg har glemt alt tysk fra folkeskolen, da jeg har spansk i øjblikket. nogle der har prøver nogle gode/effektiv... -
Hvordan finder man sit niveau på engelsk?
ForumindlægSom rigtig mange andre har jeg en gymnasiel uddannelse (stx), hvor jeg tog engelsk på B niveau. Jeg bestod eksamen (med et 4 tal), men mest fordi jeg var god til at komme med nogle klare pointer og fortolkninger fra teksten (ikke fordi jeg var specielt sprogligt begavet!). Nu er jeg snart kandid... -
Hjælp i SRP - Hvordan gribes vurderende spørgsmål an?
ForumindlægHej alle hjælpsomme sjæle! Jeg er nu gået den sidste fase i min SRP opgave i møde, og her skal jeg gøre følgende: Vurdere med udgangspunkt i vedlagte bilag, i hvor høj grad cubakrisen kunne have udviklet sig til en omfattende konflikt. Venter selv på svar fra min vejleder, men ville også g... -
Hjælp til hvordan vurderende spørgsmål gribes an
ForumindlægHej alle hjælpsomme sjæle! Jeg er nu gået den sidste fase i min SRP opgave i møde, og her skal jeg gøre følgende: Vurdere med udgangspunkt i vedlagte bilag, i hvor høj grad cubakrisen kunne have udviklet sig til en omfattende konflikt. Venter selv på svar fra min vejleder, men ville også ger... -
Vektor - Areal
ForumindlægHej, har en opgave for fra STX 2006 - Vejledende eksamensopgaver i matematik og ved ikke hvordan jeg skal starte på opgaven .. opgaven er uden hjælpemidler I et koordinatsystem i rummet er der givet et punkt A(2,-2,1) og en linje l med parameterfremstillingen: x 1 - 2 y = 1 + t 1 z 1 5 P... -
Udlevering af SRP
ForumindlægHej derude! Jeg går på stx og fik 2 uger til at skrive SRP (10 skole dag i træk), og fik også først problemformuleringen 2 uger før jeg skulle aflevere Jeg ved at andre skoler fik deres problemforumeling 3-4 uger for de skulle aflevere, og fik 2 skrive dage 3-4 uger før de skulle aflevere o... -
A og B niveau samtidig?
ForumindlægJeg går på stx og har valgt studieretningen Mat A, Fys B, og Kemi B. Jeg har lige fundet ud af, at jeg får både Fysik og Kemi på B niveau i 3.g. Jeg fik af vide ved et intromøde, at jeg i 3.g havde mulighedden for at læse fysik eller kemi på A niveau. Jeg kan ikke rigtig forstå, hvordan man både ... -
BIOLOGI
ForumindlægHej, Nogen der kan hjælpe mig med 3 spørgsmål fra eksamenssættet i biologi A på stx fra august 2007? Opgaven Toksiner i havet: a. Forklar, hvordan en mutation i genet for Na+-kanalproteinet kan gøre blæksprutten resistent overfor maculoxin. Inddrag figur 4. Opgaven Honning: a. Beskriv processen... -
MATEMATIK HJÆLP SØGES
ForumindlægJeg er en pige der har matematik på B-niveau på STX, da jeg er igang med mit andet år og afslutter matematik til sommer søger jeg en som kan lære fra sig, og hjælpe mig når jeg har brug for det (fx. til opgaver) Da jeg er tabt for længst i matematik har jeg svært ved at følge med i timen, da ... -
Sprogrejse til Manchester
ForumindlægHej. Jeg går på 1g i STX, men jeg vil gerne skifte til HHX. Derfor har jeg lavet den plan, at jeg gerne vil rejse i 6 måneder til England, og derefter starte i HHX i sommer. Men... jeg har problemer med at finde en rejse der varer 6 måneder til England, hvor bolig IKKE er inkluderet. Jeg skal... -
Arbejde i sabbatåret
ForumindlægJeg har lige afsluttet STX, og nu er jeg igang med mit sabbatår, hvor jeg gerne vil foksuere på at forbedre min jobserfaring, da jeg aldrig har arbejdet før. Jeg vil gerne læse til lærer næste år, derfor har jeg ledt efter jobs med børn etc.. Der er denne børnehave, som søger en deltids pædagog, ... -
Starte efter grundforløbet
ForumindlægHey Jeg har gennemført grundforløbet på stx, men jeg droppede ud efter grundforløbet, fordi jeg var blevet skoletræt. Nu vil jeg gerne starte igen, og jeg vil gerne vide om det er muligt at starte direkte i 1g efter grundforløbet her efter jul, eller om jeg skal vente til helt sommer og starte i... -
opg. 9.01
ForumindlægOkay den ville ikke lige som jeg. i emne skulle der stå opg. 9.011 stx A Opgaven lyder: "En høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændre sig, er til ethvert tidspunkt proport...
