Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18061 til 18080 af 39570
-
Hjælp til forståelse af Giddens!
ForumindlægHejsa!!Jeg sidder lige og skriver SSO, men jeg har sgu nogle probs med Giddens. Jeg skal bruge hans fire organiseringsprincipper der skal være til stede for, at globalisering kan finde sted, det er: kapitalisme, industrialisme, overvågnings og kontrolkapacitet og den militære magt.Hvad menes der ... -
Hjælp til Dannelsesrejse
ForumindlægJeg har valgt at skrive om dannelsesrejser i fagene Dansk A og Historie A. Jeg vil tage udgangspunkt i H.C. Andersens bog " en digters bazar". Jeg er dog lidt på bar bund til hvordan jeg skal få den historiske del med ind i det, nogle der har nogle forslag til litteratur jeg kunne bruge... -
Det forsømte forår problemstillinger ?
ForumindlægHei...Har tænkt mig at skrive dask opg. i DFF og vil bare hører hvilke problemstillinger jeg skal ligge meget vægt på...?? (Eller evt. bare nogle gode problemstillinger) -
Mord i USA?
ForumindlægHejsa\n\nJeg har undret mig lidt over følgende:\n - Hvorfor er der over 11.000 mord pr. år i USA?\n\nEr det pga. de mange skydevåben, for hvis det er, hvorfor afskaffes de så ikke? - Pga. den store industri?\n\nEr det pga. deres voldelige historiske baggrund? - Men tysklands baggrund er da heller... -
1. G elev!
ForumindlægHej\n\nJeg er blandt de elever der går i den nye gymnasie-reform. Nu er det blevet tid til at vælge studieretninger, og jeg er en af dem der er total forvirret og ved ikke hvad jeg skal vælge..\n\nNår jeg kigger efter intresse, kan jeg ikke sådan rigtig vælge noget,, da det ik passer.. fordi jeg ... -
3 fag på høj niveau
ForumindlægPuha jeg har valgt (muligvis som den eneste i klassen :s) at have 3 fag på høj niveau næste år.Er der nogen, der har prøvet det og som evt vil fortælle om det?Er det 2.g om igen eller er det værre?Har været helt vildt meget i tvivl og er det stadig, da jeg er bange for, at jeg ikke kan klare det,... -
Hf?Historieopgave..
ForumindlægHej Sp. SKal til sommer starte på Hf. Jeg spørger herinde fordi, jeg har et spørgsmål omkring HF. kan det passe at man skal aflevere en ''historieopgave'' som står skrevet man får 10 timer til at lave. Dog har jeg valgt den naturvidenskabelige pakke, hvilket niveau har j... -
911-konspiration- vælt dit ignorante verdensbillede
ForumindlægGRATIS lecture på engelsk fra anderkendte videnskabsmænd.http://www.scholarsfor911truth.org/Se fysiker Steven Jones, der viser at regeringen i USA er medskyldige hvis ikke direkte årsag, download og vis det til din fysiklærer(hvis du tør):http://www.911blogger.com/2006/02/dr-steven-jones-utah-sem... -
Supplering
ForumindlægJeg står i den situation at jeg har opdaget at jeg ikke kan komme ind på min uddannelse pga., fra mit synspunkt, nogle mærkelige regler. Jeg vil gerne læse International virksomhedskommunikation – engelsk(http://www.ug.dk/uddannelse.aspx?article_id=udb-humsprogogintkommeng), men da jeg den... -
Metoder i andre fag, end hvor de hører til?
ForumindlægHey. Jeg skal op til AT imorgen, men jeg sad og tænkte på, om man kunne bruge fx en naturvidenskabelig metode, som fx induktiv/deduktiv i fx den samfundsvidenskabelige.. Eller fx sige at man har gjort brug af den komparative metode, som findes i det samfundsvidenskabelig fakultet, i en tekstlæsni... -
Buddhist spørgsmål.
ForumindlægHej med jer Jeg har lige lidt problemer med de her spørgsmål. - Er det lettere at blive buddhist end kristen eller muslim? Hvorfor/hvorfor ikke? - Kan man tale om, at en religion er trendy? Hvorfor/hvorfor ikke? -Tror I, der vil komme endnu flere buddhister i Danmark de kommende år? Tak f... -
Jura.
ForumindlægGår på hhx - og vil gerne læse Jura.. Jeg vil gerne på universitetet - men der er noget med forskellige kvoter.. Hvad er det? Og hvad skal jeg efter uvi? :D -
Opgave om Dansk politik
ForumindlægHej kunne være fedt vis nogen kunne komme med svar og synspunkt på disse tre spørgsmål - redegøre for danske unges politiske deltagelse. -analysere mulige sammenhænge imellem partivalg og indkomst,alder,job og køn. - vudere det danske demokratis styreke og svagheder. -
SRP længde
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med et problem: jeg har stort set skrevet min SRP færdig, og føler, at jeg har besvaret min problemformulering. Jeg har bare det problem, at den er en side for lang (dvs. 21 siders brødtekst fra indledning - konklusion). Jeg har allerede smidt en god del figurer og skemae... -
hjælp
ForumindlægEr den nuværende regering en flertals eller mindretalsregering ? -
Uddanelse efter 9.klasse
ForumindlægHej Jeg er en dreng på 15 år jeg går iskole og jeg skal til at lave en ansøgning til gymmnasiet min lærer har givet mig et godt råd det er at rose mig selv og at give et positivt indtryk. Men jeg har brug for flere råd vis det er nu at i/du har prøvet det med at lave en anøgning til gymmnasiet ... -
Hvad synes du om gymnasiereformen?
ForumindlægDet lader til at være et godt stykke tid siden det sidst er blevet diskuteret, og nu hvor flere mennesker er blevet udsat for den og andre måske har vænnet sig til den, så synes jeg det ville være interessant at spørge. Personligt synes jeg der er for dårlig struktur i projekterne, de tværfaglig... -
STX eller HHX?
ForumindlægHej! Jeg er kommet ind på HHX og skal starte efter sommerferien. Jeg er bare kommer så meget i tvivl om jeg overhovedet har valgt rigtigt. Jeg er lidt en nørd, jeg elsker filosofi og historie. I min fritid interessere jeg mig udelukkende for politik og samfundstemaer. Jeg spiller en masse musik,... -
to cifret karakter!
ForumindlægHey, er der nogle som har nogle gode råd og fif (osv.) til hvad jeg skal/kunne osv. til min prøve i mdt. matematik, da mit mål er en to cifret karakter. Det ville ellers være dejligt (: Håber jeg kan få hjælP! På forhånd tak! -
Lektiehjælp søges!!!
ForumindlægSkulle der mon være nogen derude der ville være interreserede i at hælpe mig en gang om ugen med Matematik? Jeg starter på Hf på mandag, og har matematik på C niveau. jeg har brug for en der kan hjælpe mig en gang om ugen, og op til prøver og eksamner flere gange om ugen, efter skoletid. Je...
