Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18081 til 18100 af 156338
-
SRP - Bevægelse i gravitationsfeltet litteratur?
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til at skrive studieretningsopgave her om en månedstid. Derfor er jeg nu på udkig efter noget litteratur til dette formål. Jeg har valg at skrive om bevægelser i gravitationsfeltet (tyngdefeltet) i fagene fysik og matematik begge på A-niveau. Derfor er jeg interesseret i at h... -
Eksamen
ForumindlægHej Folkens! Jeg har lige et spørgsmål til jer herinde. Er der nogle af jer, der har været oppe til skriftlig eksamen på A niveau på HF her i december måned, og som har fået karakterer? Jeg har fået 4 selv, og undrer mig over at flere fra klassen, som jeg har snakket med ligeledes har fået 4 e... -
Besvarelse af eksamenssæt (Matematik)
Forumindlæghej alle sammen :) vi har lavet aflevering i matematik, hvor opgaverne kom fra et eksamenssæt, men nu hvor vi har fået det tilbage, er der nogle ting som jeg ikke kan se mine fejl i og derfor leder jeg efter en vejledende besvarelse af opgaver men jeg kan ikke finde dem. info om ek... -
Løsning til differentialligningen (let)
ForumindlægHej, Opgavetekst Gør rede for, at funktionen f (x) = e2x + 3 er en løsning til differentialligningen: dy/dx = 2y-6 Svar (Svarer jeg fuldt ud på det? Vil jeg få 10 point til den skriftlige eksamen i matematik med denne besvarelse)? Hvis f (x) = y = e2x + 3 så er f ' (x) = d... -
Hjælp!
ForumindlægLige siden jeg fik at vide hvad en læge er, ville jeg godt være det, det er mit livs formål. men problemet er bare at jeg fik 4 i Matematik og så vidt som jeg ved skal man have Matematik på A-niveau, men ellers er je god til Dansk, Fysik,Kemi etc. mit spørgsmål er kan jeg blive læge selvom je... -
Folkevise - dansk
ForumindlægHej. Vi har dansk på A-niveau på første år (altså i 1.g). Vi har om folkevisen Hillelilles sorg, og vi har rimeligt svært ved den. Er der nogle som har haft om denne, og måske kan hjælpe lidt? Vi skal lave et referat, person- og miljøkarakteristik og bestemmelse og begrundelse for visetypen. ... -
Antal af eksamener.
ForumindlægJeg går i 4.g og er derfor den aller sidste af slagens på den gamle reform. Jeg har pt. været til 7/8 eksamener. 1 i 1.g, 3 i 2.g og 4 (+1 sso) i 3.g Jeg var til matematik eksamen b skriftlig i 2.g. Tæller den med i samlede antal eksamener, når jeg også har haft det på a-niveau i 3.g? Jeg ved d... -
Lektiehjælp søges til kemi
ForumindlægHej, jeg er en pige der går i 3.g. Jeg har kemi på A-niveau. Da det er sidste år og det både er lidt svært søger jeg lektiehjælp. Jeg vil gerne tilbyde en rimelig god løn; hvis du kan hjælpe mig, så bare giv mig en besked. Hvis du ikke kan hjælpe, men kender andre der yder lektiehjælp vil det vær... -
Reaktionsskema for azorubin og hypochlorit?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er i gang med at skrive SRP i matematik og kemi om "Reaktionskinetik" (Jeg har begge fag på A-niveau, men har valgt at skrive med kemi som hovedfag). I opgaven vil jeg gerne undersøge hypochlorits blegning af azorubin (det i sig selv er ikke så svært), men problem... -
Gibbs energi for anden gang... Er der ikke en der kan hjælpe mig bare en lille smule - pleaaaase!!!
ForumindlægGibbs energi d. 05-12-2007 kl. 13:44 af Henriette1980 (Praktikant) Helge Mygind, Kemi 2000, A-niveau 2, side 107 opgave 46 c) beregn Gibbs-energien for en blanding , der består af 0,25 mol H2 med partialtrykket 0,13 bar og 0,5 mol N2 med partialtrykket 0,26 bar. Blandingens temperatur er 2... -
Fysik aflevering
ForumindlægJeg sidder her med en fysik aflevering til imorgen, og er kommet til en opgave der lyder således: Lysudsendelsen fra en lysdiode sker ved, at der udsendes fotoner i forbindelse med overgange fra en energitilstand til en anden. Energiforskellen mellem de 2 energitilstande for den omtalte diode er... -
Andengradsligning
ForumindlægHejsa folkens, håber at i kan hjælpe mig med disse 2 anden gradsligninger, de er ret svære, lidt over mit niveau, håber at der er nogen der kan komme med en grundig forklaring på hvordan man laver dem osv... De lyder sådan ½X2-4X+7=0 og den anden lyder sådan: For hvilke værdier af ... -
SRP-hjælp? Forslag til engelsk/musik - Bob Marley og Reggae
ForumindlægJeg har til srp valgt Reggae musikkens betydning rent politisk og sociologisk med fokus på Bob Marley Jeg har både valgt musik og engelsk på a-niveau Jeg har valgt at lave en filmanalyse på filmen Marley, men tænkte om i har nogle invendinger? Derudover tænkte jeg om I kan foreslå en/nogle... -
Salg af matematikhåndbog
ForumindlægHej alle Jeg har bogen du har brug for, som sælges, hvis du har matematik på B- eller A-niveau og dermed fortsætter med faget efter sommerferien. Den hedder "Matematik 112" af gymnasie- og HF-lærer, Lars Pedersen, og indeholder regneregler og formler lige fra algebra og ligninger og ul... -
Noter
ForumindlægHej alle, Er der kommet en opdatering eller er det bare mig, der ikke kan finde noter, rapporter eller lignende om f.eks. kemi længere? Synes ikke rigtig jeg kan finde noget om dette nogen steder længere. Desuden mener jeg også, at der var en side, kaldt "Noter" før, hvor man kunne væl... -
Mathon og resten
ForumindlægJeg har kigget lidt rundt på nogle indlæg her i matematik-debatten. Jeg har nu et spørgsmål til mathon, der altid er hjælpsom :) Hvor i alverden har du lært alt det fra??! Om jeg så fik matematik på A-niveau 10 år i træk ville jeg aldrig kunne alt det der. Godt nok ER jeg interesseret i matema... -
Bedre i biotek skriftligt?
ForumindlægJeg er i gang med en bioteknologi aflevering. Det har lige slået mig, at jeg nok skal op i dette til sommer da jeg går i 3.G og har faget på A niveau. Hvordan filan kan man forbedre sig i bioteknologi skriflig? Jeg føler meget meget ofte at jeg er lidt afhængig af nettet, hvilket ikke er godt. D... -
Lektiehjælper og hjælpelærer
ForumindlægPRIVATUNDERVISNING Jeg ønsker at hjælpe folkeskoleelever. Mit navn er Laura Torkamani og jeg går i 1.g i gymnasiet. Jeg har matematik på A-niveau som jeg får topkarakterer i. Derudover tilbyder jeg også primært undervisning i dansk, tysk, engelsk og samfundsfag (som jeg også får topkarakterer i).... -
Hjælp
ForumindlægHey. Håber at nogle måske kan hjælpe med denne opgave fra sidste års mateksamen på A-niveau. Opgaven lyder: Når p angiver en bestemt vares pris, og t angiver tiden efter at salget er startet, så opfylder p differentialligningen: dp/dt=42-0,042p hvor p angives i kr., og t måles i døgn Hvo... -
Differentialligning
ForumindlægHey. Håber at nogle måske kan hjælpe med denne opgave fra sidste års mateksamen på A-niveau. Opgaven lyder: Når p angiver en bestemt vares pris, og t angiver tiden efter at salget er startet, så opfylder p differentialligningen: dp/dt=42-0,042p hvor p angives i kr., og t måles i døgn Hvord...
