Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 18081 til 18100 af 42938
-
Symbolik
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal til 9. klasse mundtlig dansk eksamen på onsdag. Jeg skal analysere og fortolke prins hvidbjørn valemon. Men jeg sidder fast ved symbolik-delen. Det drejer sig om: En guldsaks som kan klippe det fineste silke- og fløjstøj. Hvad er en guldsaks symbol for? Og en dug s... -
Offentlige finansers sammenhæng med konjunkturudviklingen.
ForumindlægHej! Jeg skal op i DIO her på tirsdag i IØ og samtidshistorie med emnet IT-boblen. Jeg skal analysere den samfundsøkonomiske udvikling, og har skrevet dette i min synopsis, hvorfor aner jeg ikke.. Jeg vil til den mundtlige eksamen belyse, hvordan de offentlige finanser spiller sammen med konju... -
Lysere på den ene side, men ikke den anden - smirnoffreklame
ForumindlægHej alle, jeg går i 9. klasse og skal analysere en reklame til eksamen (Dansk mundtligt) Jeg har valgt en trykt reklame - Smirnoff green apple twist vodka. http://www.adverbox.com/media/campaigns/2007/01/smirnoff11.jpg Har lagt mærke til at der er lysere i højre side, men hvorfor er der det (al... -
Kortfilm – hvordan udtales det?
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op i mundtlig dansk imorgen og jeg er i tvivl om hvordan personalfortæller udtales. Udtales "personal" på engelsk eller dansk? I øvrigt ville det være klasse, hvis nogle kunne fortælle mig, om hvilken fortæller kortfilmen "fucking tøs" er. Er neml... -
Vektorer i planen
ForumindlægHej Jeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene er: Vektorer og analytisk geometri, vektorer i 2D: Du skal specielt gøre rede for vektorbegrebet i 2D, herunder regning med vektorer og projektion af vektor på vektor. Jeg er kommet ind på følgende under dette emne: Redeg... -
ligninger
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik c i morgen, men er gået i stå ved denne: 'Gør rede for de regler der gælder for omformning af ligninger. Du skal herunder komme ind på de regler, der bruges ved løsning af eksponentielle ligninger. Omtal hvordan ligninger kan løses grafisk' ... -
Ubestemt integrale
Forumindlægjeg skal til mundtlig matematik b eksamen i morgen, og det eneste spørgsmål jeg mangler er omkring ubestemt integrale. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad forskellen er på bestemt og ubestemt integrale, andet end at ved bestemt integrale er der grænseværdierne a og b, og det er der ikke ved ... -
Det at få 12
ForumindlægHej! I dag var jeg til dansk mundtlig eksamen, prøveform B. Det jeg undrer mig over er, at der delvist var en person, hvis analyse vare fem minutter og fik 12 og derefter en person vis analyse varede hele prøvetiden og fik 12. Jeg troede at, man blandt andet skulle bevise med sin analyse, at m... -
Bevis - formler arealberegning (højden ligger i trekanten)
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen på mandag, og kunne godt bruge lidt hjælp til følgende spørgsmål: Gør rede for definitionen af sinus, cosinus og tangens og bevis formlerne cos(A)=b/c, sin(A)=a/c og tan(A)=a/b. Bevis formlerne til arealberegning når højden ligger inde i trekanten og bevis sinusrel... -
Hjælp til lille tysk oversættelse
ForumindlægHey Alle er i gang med at træne mig op til anden del af mundtlig tysk A-eksamen. Jeg vil derfor lige hører, om der var nogle, som ville hjælpe mig til at oversætte en lille del fra Tysk til dansk, så jeg kan se, om jeg selv har oversat den rigtig. Det er bare dette lille stykke, på forhånd tak:... -
Inhomogen og homogen
ForumindlægHej SP. Jeg er ved at foreberede min mundlig mat eksamen og er blevet bedt om at udlede formlen for løsningen til denne 1. ordens differentialligning: (dy/dx) + g(x)•y=h(x), hvor g(x) og h(x) er kontinuerte funktioner. Mit spørgsmål går på om jeg skal se bort fra den homogene løsning t... -
´´I Danmark er jeg født´´ H.C. Andersen
ForumindlægHej Nogen der kan dele analyse/noter/symboler eller andet vedrørende digtet, med mig. Har nemlig dansk mundtlig eksamen på tirsdag. Mit over emne er ´´Det Moderne Gennembrud i 1800 tallet´´. Mit prøveoplæg er Fædreland. Håber der er nogen der kan hjælpe mig, har ikke styr på de gamle ord, der bl... -
Religionens perioder
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lige nu og forbereder mig til min mundtlige eksamen i religion. Jeg er dog lige faldet over en del jeg ikke kan huske, nemlig hvad der betegner religionens perioder. Jeg ved der er: Det formative stadie Den mellemliggende periode Den nutidige periode Jeg er selvfølg... -
Reaktionshastighed - VIGTIGT
ForumindlægHej! :-) Jeg skal til kemi mundtlig eksamen på fredag og er nu i gang med at lave eksamensspørgsmål. Emnet her er reaktionshastighed. Jeg har fået et spørgsmål, hvor der står, at jeg kan komme ind på reaktionshastigheden mellem ester og base og at jeg kan komme ind på magnesium og saltsyre. J... -
Analyse af Kalder Mig Hjem
ForumindlægHej alle Har pludslig fået super travlt med eksamenslæsning da jeg for et par dage siden blev oprerert for blindtarmsbetændelse. :-( Jeg skal på torsdag til mundtlig danskeksamen, prøveform B i 9. klasse. Emnet jeg har trukket er: Arv og miljø. Jeg har derfor valgt at gå til eksamen med sangen ... -
Analyse af 'Kalder Mig Hjem' af Burhan G
ForumindlægHej alle Har pludslig fået super travlt med eksamenslæsning, pga. sygdom. :-( Jeg skal på torsdag til mundtlig danskeksamen, prøveform B i 9. klasse. Emnet jeg har trukket er: Arv og miljø. Jeg har derfor valgt at gå til eksamen med sangen 'Kalder Mig Hjem' af Burhan G. Jeg er nu nået ti... -
Stamfunktion
ForumindlægJeg har spørgsmålet: Giv definitionen på en stamfunktion. (B2 definition 1.4 side 105) og vis hvilke stamfunktioner funktionen f(x)=x^a har ifølge denne difinition. (a må ikke være 0) Definitionen på en stamfunktion er vel bare: En funktion F(x) siges at være en stamfunktion til f(x), hvis: F... -
Sygeeksamen
ForumindlægHej folkens. Før ferien fik jeg en slem madforgiftning, der forhindrede mig i at dukke op til Mat B mundtlig Eksamen. Jeg skal op igen d. 28 august - dog ikke så skarp til mat, som jeg før ferien. Ville derfor hører om nogen sad inde med nogle noter til de følgene spørgsmål, i det vedhæfte... -
Sygeeksamen, tid?
ForumindlægHej Jeg skal op til en mundtlig syge-eksamen, men har ikke fået noget at vide, andet end det er i august. Jeg har været oppe på min skoles kontor for at spørge om mere information, og der blev sagt, at de først skulle finde en censor. Mit spørgsmål; Hvor meget tid får man før eksamensdatoen o... -
Sætningsanalyse - at have det nemt
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtelig ap-eksamen i morgen, og der er en sætning, der bliver ved med at drille. Sætningen lyder: Tror han, at andre 14-årige drenge har det nemt. Jeg skal lave syntaktisk analyse af sætning. Indtil videre har jeg analyseret den således Tror(o) han(x), at(konj.) andre 14-å...
