Tysk
Hjælp til lille tysk oversættelse
Hey Alle
er i gang med at træne mig op til anden del af mundtlig tysk A-eksamen. Jeg vil derfor lige hører, om der var nogle, som ville hjælpe mig til at oversætte en lille del fra Tysk til dansk, så jeg kan se, om jeg selv har oversat den rigtig.
Det er bare dette lille stykke, på forhånd tak:
die Begegnung mit meinem Vater so wiedergeben, wie ich sie damals erlebt habe, also zu berichte, welchen Eindruck er und seine Geschite auf mich machten, fällt mich schwer.
Svar #1
14. juni 2014 af Tyskfødt (Slettet)
Jeg vil bare gøre opmærksom på, at der er 3 fejl i den tyske tekst. Oversættelsen fra tysk til dansk vil jeg ikke tage mig af..
Die Begegnung mit meinem Vater so wiedergeben, wie ich sie damals erlebt habe, also zu berichten, welchen Eindruck er und seine Geschichte auf mich machten, fällt mich mir schwer.
Svar #2
15. juni 2014 af Stygotius (Slettet)
At gengive mit møde med min far, sådan som jeg har oplevet det, dvs. at fortælle om hvilket indtryk han og hans historie gjorde på mig, falder mig svært.
I øvrigt skal det vel være "Die Begegnung mit meinem Vater so wiederzugeben, wie......"
Skriv et svar til: Hjælp til lille tysk oversættelse
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.