Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18081 til 18100 af 32822
-
Wronskideterminant
ForumindlægHej.Der er nogen som kan fortælle mig, om Wronskideterminant er en vektoroperator? Hvis ikke, hvad er den så? -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Idiotformel!!
ForumindlægHeeeeeeeeJ...Nogen der kan hjælpe lidt? Jeg kan for det første ikk huske hvordan idiot-formlen lyder, og jeg kan sQ heller ikk huske hvad det r man bruger den til :| Nogen der kan hjælpe? -
håber der nogen der kan hjælpe mig
Forumindlæger der nogen der orienterer sig i korte træk om, hvad der skal til/hvilken uddannelse - retning man skal vælge for at blive ejendomsmægler?er nemlig lidt i tvivl? jeg har lige afsluttet sproglig gym. og har tænkt på et årig hhx til næste år (efter ferien). er der nogen der ved hvad det mest fornu... -
AT - Rejser: Grafteori?
ForumindlægHej. Jeg sidder også med AT-eksamen, men synes ikke emnet "Rejser" er særlig åbent for naturvidenskab. Jeg vil allerhelst skrive noget i Mat (A) og emne som f.eks. grafteori (evt. Travelling salesman problem, wikipedia), men jeg kan ikke se, hvordan det skal kunne kombineres med et ande... -
Rettelse af dansk stil
ForumindlægHej...Er der nogen der skulle have lyst til at rette min danske stil? Den er IKKE spækket med fejl men ville gerne have et par ekstra øjne til at tjekke den igennem. skriv jeres mail adresse her el. mail mig på [email protected] -
Prøve, hvad skal jeg øve på?
ForumindlægSkal have en prøve, som jeg handler om differential regning eller hvad vi har lært i år.Men hører asymptoter, grænseværdi og kontinuitet ind under det?For hvis, hvordan bruges de? Har en formelsamling, men ved ikke hvad jeg kan bruge kontinuert formlen og grænseværdier til?Det enste jeg har forb... -
lates og rotere et tegn
ForumindlægKan man i lates rotere et enkelt tegn???Det er fordi jeg ikke kan finde et tegn vi bruger til Y uafhængig med X tegnet er to lodrette streger med en vandret for neden.Kan kun fínde tegnet hvór det er to streger vandret og en lodret -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. -
Fontændring
ForumindlægHej Jeg har brug for at lave fonten om til Times New Roman str. 12. Hvordan er det liige, at man gør det? På forhånd tak. Mvh. -
Trigeometri
ForumindlægJeg har problemer med en trekant, som jeg skal tegne beregne side a, b og c på samt siderne.Jeg har fået følgende informationer:vinkel A = 80 deghøjde a = 45 mmvinkelhalveringslinie a = 50 mmJeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig igang, da jeg ikke lige kan se,... -
Hjælp til opgave tak
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge lidt hjælp her spørgsmålet lyder:Beregn iltoptagelsen hos en person i hvile, der har en respirationsluft på 0,5 L og en respirationsfrekvens på 16 resp./min, når der optages en fjerdedel af luftens ilt, under hvert åndedrag. Hvor stor en energiproduktion vil den optagne ... -
Bevis
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med at se et bevis igennem efter fejl? Jeg ved ikke hvorfor, men den bliver ved med at sige fejl, når jeg prøver at vedhæfte dokumentet... -
Statistik
ForumindlægGodaften. Jeg sidder med et eksamensspørgsmål, som jeg er i tvivl om, hvad jeg skal svare til. Det omhandler statistik. Sprøgsmålet lyder: Gør rede for statistisk beskrivelse af et grupperet observationssæt. -
værdimængde
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal finde værdimængden for en funktion. Normalt plejer man da bare at finde nulpunkter og de højeste og laveste værdier i definitionsmængden og sætte ind i funktionen?I denne opgave er der kun én mulig x-værdi, og der står desuden at X tilhører R+. Betyder det, at defi... -
Produktreglen
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål. I nogle youtube videoer (og også i i nogle restudy videoer), er produktreglen bevist på b niveau - men den er ik med i det materiale som jeg har på b niveau. Er produktreglens bevis blevet fjernet fra b niveau, eller har det altid været a niveau at skulle bevise den ? ... -
Differentialligninger
ForumindlægHej, jeg sidder og knokler med SRP, og er kørt fast i matematikdelen, jeg skal først forklare: - Hvordan ef differentialligning kan løses, og - Hvordan løsningen til en differentalligning kan præsenteres. Jeg er rimelig sikker på den første, men er meget i tvivl om nummer to. Jeg h... -
2. ordens differentialligninger og pendulet
ForumindlægJeg sidder og roder med mit SRP, men jeg har mødt muren. Jeg skal udlede formlen for det matematiske penduls svingningstid ved små udsving. Jeg følger en øvelsesvejledning, som har taget mig lidt af vejen mod udledningen, men jeg kan ikke komme videre fra denne differentialligning: ... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej Jeg er en dreng på 17 der bor i Hvidovre. Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet, Problemet er bare det at jeg ikke er kommet ind på min 1 prioritet (christianshavns gymnasium) Jeg er heller ikke kommet ind på nogle af mine andre prioriterer og er derfor endt på Hvidovre gym. Jeg vil vir...
