Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 18081 til 18100 af 33890
-
....
ForumindlægHej...Jeg kan simelthen ikke fatte en brik af Matematik og reducere og vi skal snart have en prøve er der ikke nogle der gider at tage nogle Matematik opgaver igennem med mig... som også er til min aflevering?Hvis du føler at du kan tolerer det er du mere end velkommen til at tilføje mig på din M... -
Hvor kan jeg finde pensum?
ForumindlægHej derude, Jeg går til daglig på HHX, og jeg skal afslutte mine b-fag til næste sommer. Det drejer sig om matematik på B og tysk på B. Jeg vil allerede nu gerne have styr på, hvad mit pensum er. Altså jeg vil gerne have en liste, hvor der står, hvad man skal kunne. For eksempel at man skal ku... -
opsparings-, gælds-, og ydelsesformel - serielån
ForumindlægHej. Jeg er i øjeblikket i gang med at hjælpe min kusine med noget matematik, men da det er et år siden jeg selv afsluttede matematik, så er det lidt langt væk. Opgaven lyder: c.Vis ved eksempler hvordan opsparings-, gælds-, og ydelsesformlen anvendes. e. Hvordan beregnes ydelsen i et serielån? ... -
Trigonometri
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en matematik opgave, men eftesom jeg ikke har fået nogle matematik bøger, og har haft ferie, så er min hjerne ikke det samme mere. Dvs, at jeg aner ikke, hvordan jeg kommer frem til resultaterne. Jeg har postet et billede af opgaven, så I kan se, hvad det er jeg skal fi... -
lektiehjælp til mat A
ForumindlægHej.. Jeg søger et matematikgeni som kan hjælpe mig med at forstå matematik... jeg starter i morgen på et GSk kursus matematik B-A.. Jeg bor på Frederiksberg... hvis der er en som har tid og lyst, må i meget gerne skrive på min mail [email protected] VH Sara -
Optagelsesprøve HF
Forumindlæger det nogle der har prøvet at være til sådan en?:) Jeg er super nervøs, og skal til den på fredag.. Jeg er en spade til matematik - især fordi jeg næsten har været syg hele 9.klasse.. Så aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre i matematik s; Men som sagt, er der nogle der har prøvet at være til... -
Karakter i 10kl. - Gymnasiet
ForumindlægEr det i et acceptabelt niveau for at komme på STX? - Efter jeres mening :) Dansk skriftligt: 4 Dansk mundtligt: 7 Matematik skriftligt: 7 Matematik mundtligt: 7 Fysik: 7 Engelsk mundtligt: 7 Engelsk skriftligt: 4 - Gennemsnit: 6,14 -
Årskarakter
ForumindlægHej. Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg går på HTX. Hvis jeg skal op i et fag ( lad os sige matematik ) tæller min årskarakter hvis jeg alligevel skal op i det? Foreksempel. Hvis jeg får 02 i matematik skriftligt, men skal op i det alligvel, tæller den 02'er for noget? Eller tæller den karakte... -
Ny på siden
ForumindlægHey. sidder og har et problem, med en integration ved substitition opgave. Men er rendt ind i et andet problem, da jeg ville spørge om hjælp, her på siden.bruger i et matematik program til at skrive opgaverne op, her på siden?kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal skrive en integrations opgave... -
Anv. af komplekse tal
ForumindlægJeg skal i forbindelse med et matematik projekt have fundet noget, hvor komplekse tal indgår i praksis. Selvom indlægget er under matematik, så er det nok i fysik, jeg leder.Det behøver ikke at være dybdegående, men gerne forståeligt for en 3g'er.Nogen der har noget liggende, eller ved hvor s... -
Acetylsalisylsyre
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive om acetylsalicylsyre, men jeg må indrømme at jeg ikke har styr på mit emne. Er der noget der kan fortælle mig hvordan matematikken spiller ind? Og hvad der egenglig forventes fra matematikkens (A-niveau) side. Hvis du kan hjælpe mig med dette, så har du gjordt mig ... -
Farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive min SRP om farvestoffer i fødevarer (matematik A og kemi A). Jeg skal finde en føde- eller drikkevare, som indeholder 3 forskellige farvestoffer, således matematikken kan bruges. Jeg har kigget på varedeklarationer for forskellige varer, dog kunne jeg ikke finde en v... -
andengradspolynomier og ensvinklede trekanter
Forumindlæghey, jeg er normalt top elev i matematik men jeg har et problem med følgende spørgsmål. jeg ved ikke om der er nogen som kan hjælpe mig med det.jeg har ikke et billede af det men hvis der er noget som har opgave bogen til matematik bogen MAT 1 skrevet af jens carstensen og jesper frandsenså er de... -
Mat. A, sommer supplering, kvalitet?
ForumindlægHej SP! Jeg overvejer at supplere mit niveau i matematik fra B til A i sommerferien. Men inden jeg beslutter mig for at gøre det, vil jeg gerne høre, om dette korte sommerkursus overhovedet er noget værd. Vil jeg med den måned, som kurset tager, overhovedet måle kunne måle mig med de elever, ... -
Tysk krav til Danmark om mineudlægning 1914
ForumindlægHej, står og skal lave AT omkring "Tysk krav til Danmark om mineudlægning 1914" hvor dette emne skal behandles af fagene historie & matematik. Vil derfor høre om i har en idé til hvordan man kan få matematikken ind i dettte emne, da den historiske del ikke er noget problem :) På fo... -
Årsprøver?????????
ForumindlægJeg går pt. i 1.G og har fået mine prøver at vide. Skal ikke til nogle eksamener i år, men har 5 årsprøver jeg skal klare.Hvor vigtige er de?!Sidder med et opgaveark med matematik, som vil ligne det jeg skal op i i skriftlig matematik årsprøve. Kan finde ud af 1 ud af omkring 18 spørgsmål. Lader ... -
Spørgsmål = at gøre rede for noget
ForumindlægHej. Jeg har fået et udkast til de eksamensopgaver jeg kan komme op i her til matematik, og der står i mange af spørgsmålene gøre rede for blandt andet potens væskt. Betyder at gøre rede for noget i matematik det samme som det gør i sprog fagene elller skal man bevise noget for at gøre rede for n... -
Mat mundtlig eksame
ForumindlægHej. Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen?Jeg betragter mig selv som rimelig god til matematik, men den mundtlige eksame er jo noget helt andet. Jeg er ikke typen der laver noter mens jeg læser, men er det nødvendigt at lære alle beviserne udenad?Ved godt det er et lidt kedeligt... -
Forklar sinus og cosinus
ForumindlægJeg har fået en opgave i matematik, hvor der står jeg skal forklare med mine egne ord hvad sinus og cosinus kan bruges til i en retvinklet trekant.Jeg kan ikke lige se hvordan det skal forklares på andre måder end at man kan bruge det til at finde vinklerne.Nu skal det lige siges jeg kun har mate... -
Lektie hjælp mod betaling
ForumindlægHej. Jeg går i 2. G på Ordrup Gymnasium og har matematik på A niveau. Jeg har brug for ekstra matematik hjælp. Det vil selfølgelig være mod betaling. Jeg bor i skovshoved, gentofte. Hvis du er interesseret så ring på 28454233 mellem 16.00 og 22.00 alle hverdage mvh. Frederik Althoehn
