Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18101 til 18120 af 156338
-
Hjælp
ForumindlægHey. Håber at nogle måske kan hjælpe med denne opgave fra sidste års mateksamen på A-niveau. Opgaven lyder: Når p angiver en bestemt vares pris, og t angiver tiden efter at salget er startet, så opfylder p differentialligningen: dp/dt=42-0,042p hvor p angives i kr., og t måles i døgn Hvo... -
"Tænke-opgave" med punkter og f(x)=ln(x)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået en opgave der hedder flg: " Lad P være et punkt på grafen for f(x) = ln(x) . Tangenten til grafen med røringspunkt i P, skærer y-aksen i Q. Linjen parallel med x-aksen gennem P, skærer y-aksen i R. Bestem så | QR |. ::: VINK :: Kald koordinaterne til P for (t ... -
Simpel, logisk matematik
ForumindlægHejsa, jeg fik en opgave af min lillebror fra 5 klasse (!), som jeg bare ikke kan løsningen på, da det er logisk matematik, trods jeg altså har matematik på A-niveau i gymnasiet!. Er der nogle af jer, der kan hjælpe? Opgaven lyder således: En pige har fået fire kæder med hver tre led i, som h... -
Raketfysik Fpro
ForumindlægHejsa Jeg skal i gang med årets AT7 (krig, medier og teknologi) og har valgt den kolde krig med udgangspunkt i raketfysikken.. Jeg har mat og fys på A niveau men går kun i 2.g så kan ikk lige det hele (endnu) :) Min kendskab til Fpro er en smule ringe så ville høre om nogen kan hjælpe mig med a... -
ingeniør uddanelse
ForumindlægHej, jeg har kigget på ingeniør uddanelser, bla på civilingeniør i anvendt matematik, civilingeniør i software, det er uddanelser, som umiddelbart kun handler om matematik og naturvidenskabelige fag. Men mit spørgsmål lyder, hvorfor vil de så have en til at tage dansk på A niveau. Det er noget l... -
3012 b
Forumindlægvejledende eksamensopgave 3012 b, stx A-niveau. ((x+1,5)^2)+((y+2)^2)=25 reducer til én ligning, som x skal opfylde og løs denne ligning for at bestemme de mulige afstande mellem muren og det sted hvor stigen rører jorden. har fået det til 4,33-y=x men synes ikke det hænger sammen :S Håbe... -
funktion
Forumindlægvejledende eksamensopgave 5008 A-niveau. Gør rede for at funktionen O(r)=pi*(r^2)+pi*r*(kvadratrod((1/(64*r^4))+r^2) beskriver keglens overfladeareal, som funktion af keglens radius.. Hvordan gør jeg det?? ved slet ikke hvad der menes. Er med på at det er overfladearealet som funktion af r... -
Lektiehjælp i mat, kemi og musik tilbydes
ForumindlægHey! Jeg er en pige på 22 år, som blev matematisk/musisk student i 2006. Lige nu står jeg håbløst og mangler penge, så jeg vil gerne fungere som lektiehjælp hvis nogen har brug for det. Jeg har læst til farmaceut på Københavns universitet i halvandet år, så mine største forcer er matematik og k... -
sproglig analyse
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig dansk eksamen på Hf A niveau på Mandag, og har noget sent i forløbet erfaret at man kan komme op i 1.litterære spørgsmål, 2. sproglige spørgsmål og 3. mediespørgsmål. Jeg er ærligt talt noget usikker på hvilke elementer der indgår i det sproglige spørgsmål, udover at ... -
Eksplosiv vækst
ForumindlægHey jeg sidder her med en opgave, hvor jeg er kørt pænt meget fast... opgaven lyder: Opstil en eksplosiv vækstmodel for Verdens befolkning Verdens befolkning: år 1650 1700 1750 1800 1850 1900 1920 1940 1960 befolkning 545 623 728 906 1171 1608 1834 2295 3003 nogen gode ideer... -
Lektie hjælp søges!
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år, som søger hjælp i matematik på A niveau en til to gange om ugen. Jeg går i gymnasiet og skal starte i 3.g efter sommerferien. Jeg får brug for hjælp til mine afleveringer og lektier i skolen. Jeg bor Odense centrum, og håber der er en som kan hjælpe mig :) Man sk... -
Økonomi, recession
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i Samfundsfag på A niveau og har trukket økonomi. Da jeg ikke just er en haj til økonomi, vil jeg høre om der er nogen, der kan forklare mig, hvordan Keynesianister vil undgå en recession gennem sin "effektive efterspørgsmål"? Så vidt jeg kan forstå nævner m... -
Er der en venlig sjæl der vil hjælpe med nogle bio-spørgsmål på denne kolde vinterdag? På forhånd tak!:)
ForumindlægHej :) I forbindelse med en biorapport (A-niveau), skal jeg bl.a. svare på følgende spørgsmål, som jeg har meget svært ved! Derfor håber jeg at der er en venlig (og klog) sjæl derude der kan hjælpe mig :) I glykolysen sker der en redoxreaktion, der reducerer NAD+ til NADH. Beskriv detaljeret denn... -
Sværhedsgraden af eksamensættet fra maj 2006 !?
ForumindlægHej folkens.. Sidder med eksamenssættet fra maj 2006 eller vejledende opgavesæt nr. 2 fra bogen vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik STX a-niveau. Det jeg undre mig over er sværhedsgraden, for jeg kan simpelthen ikke gennemskue ret mange af opgaverne og jeg syndes de er svære i ... -
Eksamens spørgsmål
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvad man skal gennemgå til eksamen i matematik A niveau. Vi kan tage udgangspunkt i et spørgsmål: Redegør for projektion af en vektor på en vektor og for et punkts afstand til en linie. Min forløbig disposition er: anvendelse med eksempel, bevis for projektion af en vek... -
Søger en IØ lærer som kan se min afl igennem
ForumindlægHej, Jeg søger en International økonomi lærer, som kan se min seneste aflevering igennem. Jeg har på det seneste fået rigtig dårlig karakter i mine afleveringer, selvom jeg har fået hjælp til dem. Jeg har på fornemmelsen at min lærer bare giver mig den samme karakter, uanset niveau på opgaven. E... -
retorical aids
ForumindlægHej, skal til eksamen på fredag i Engelsk A-niveau. Jeg kan trække et emne, der hedder "Presidential candidates for the US election, Nov." og jeg er rigtig nervøs for at skulle trække det. Jeg har ikke så mange noter på det, fordi det var gruppefremlæggelse, så hvis der er nogen, der ... -
Iterationer, fraktaler og kaos (IB)
ForumindlægHej, jeg skal her i sommerferien skrive en større opgave (max 4000 ord) og jeg har valgt at det skal være noget indenfor ovenstående emner som jeg derfor har læst en del op på. Skal siges jeg går i Gymnasiet (IB for at være helt præcis) og har mat på High Level (lidt højere end det danske A ni... -
Kender i sangen?
ForumindlægJeg hørte forleden en flok dygtige 3.g'er (som har musik på A-niveau) synge en sang, men jeg husker ikke så meget af den, og da jeg virkelig gerne vil høre den igen, så håber jeg på, en herinde fra, vil/kan hjælpe mig. Jeg kan huske nogle ord som first time I pray for you (eller var det last ... -
Funktionsteori / Vækstformler - fremlæggelse
ForumindlægHej, Jeg skal fremlægge om funktionsteori/vækstformler i morgen. Der forventes ikke det helt store, da vi er igang med at gennemgå og forstå tingene. Dog vil jeg gerne være bare lidt forberedt, nogen som kan hjælpe mig? Evt. linke til en side med forklaring og nogle beviser. Husk det er B...
