Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18101 til 18120 af 20689
-
Matematiske beviser i bilag?
ForumindlægHejsa folkens! Jeg skriver SRP i denne uge og er blevet begrenset til 17 normalsider i fagene Matematik A/Fysik A hvor jeg skriver udenover pensum i Matematik. Jeg har nu fået lidt pladsproblemer og tænkte om det ville være ok at lægge matematiske beviser i bilag? Og i samme spørgsmål, så diskut... -
Stefan-Boltzmanns lov - Definition for "nybegyndere" ^^
ForumindlægVi skal på vores Gynasium til at arbejde med et ballonprojekt, og har fået et oplæg, hvori der står følgende: ... Under fysikafdelingen forventes det, at I redegør for den fysik, som får en varmluftballon til at fungere, deriblandt skal i indgå overvejelser angående varmeudstråling vha. Stefan-B... -
Eksponential regression i Excel
ForumindlægHej med jer derude :) Jeg er igang med en fysik rapport over halveringstiden på et radioaktivt stof. For at finde halveringskonstanten, biver jeg bedt om at lave eksponential regression på min graf over forsøgsdata. Men når jeg gør det og beder Excel give mig ligningen får jeg følgende: 1478e^-0,... -
Adganskursus til ingeniørudd..
ForumindlægHej, somsagt går jeg på adganskursuet i Horsens, jeg har fag som Matematik A, Fysik B, Kemi C, Engelsk B og Dansk A. Jeg tager det hele på et år Mit spørgsmål er så, kan jeg bruge disse fag til at komme ind på andre Udd, eller er det kun til ingeniørudd I må meget gerne nævne de uddanelser, der... -
Energi mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder med en fysik opgave som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder Forestil dig, at du lyser ind mod en metaloverflade med lys, hvis bølgelængde, du kan variere. Det viser sig, at du kan løsrive elektroner ved fotoelektrisk effekt, når lysets bølgelængde er mindre en... -
Opgaver radioaktivitet
ForumindlægHelloooow Jeg sidder med nogle fysikopgaver, som jeg bare ikke kan løse (opgaver er taget fra fysikkens verden 2 side 176-177) 2,4: Vi har set, at en fri neutron kan henfalde. a) beregn deltam ved processen, idet det antages, at antineutronens masse er 0. c) er det muligt for en fri proton at hen... -
Beregning af en opvarmet klods´ påvirkning af omgivelser
ForumindlægHej jeg har fået en opgave i en fysik aflevering som jeg ikke selv kan hitte ud af hvad jeg skal gøre for at beregne: En jernklods har ved 0 celsius grader rumfanget 1 L. Bestem det arbejde (stempelarbejde), som klodsen udfører på omgivelserne i kraft af sin udvidelse. Jeg har følgen... -
perspektivering
ForumindlægHej. I morgen skal jeg aflevere min SRO opgave som jeg har skrevet i Mat A og fysik B. Jeg har skrevet om harmoniske svingninger. Herunder har jeg eftervist Hookes liv for en fjeder. Jeg magler nu kun perspektivering (og en indledning), så hvis I har en god idé til hvad jeg evt kunne perspektiver... -
Ingeniøruddannelserne på DTU
ForumindlægHej Jeg er rimelig sikker på, at jeg søger ind på en af civilingeniørlinjerne på DTU her til sommer. Men hvilken en skal jeg vælge? DTU's hjemmeside er lidt ukonkret, synes jeg. Ville være dejligt med nogle 1. håndserfaringer. De studieretninger som jeg er mest interesserede i er: Medicin og ... -
Rutherford, HASTER
ForumindlægHej, jeg sidder med nogle spørgsmål jeg ikke kan finde svar på, og håber at der sidder nogle fysikeksperter derude! 1. Hvornår blev atomets eksistens for alvor et diskussionsemne? 2. Hvornår blev eksistensen af atomer anerkendt? 3. Hvorfor modsagde Rutherfords atommodel fysikkens love? Det er vir... -
Emne til eksamensprojekt b-niveau
ForumindlægHej allesammen Vi er en gruppe fra HTX som snart skal i gang med eksamensprojektet i fysik b-niveau. I denne forbindelse tænkte vi på om der var nogen som havde nogle gode forslag til, hvilke emner vi kunne arbejde med? Emnet skal kunne indebære et konkret praktisk forsøg, samt en del teoretiske ... -
hvordan fordamper vand under 100 grader
Forumindlægjeg er i gang med et emne i geografi som handler om orkaner. der læser jeg så at når temperaturen er over 26,5 grader kan vandet fordampe med nok styrke til at skabe orkaner. spørgsmålet er så hvordan kan det lade sig gøre at vandet fordamper på en temperatur som er under vands kogepunkt (ca. 100... -
Formel til at beregne energi der kræves ved opvarmning
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med en fysik opgave, og jeg faldt så over en opgave, hvor jeg skulle finde svar på, hvor meget energi det krævede at opvarme 2,0 kg sprit 20 grader. Derefter skal jeg også beregne det for 2,0 L spri 20 grader, og til sidst 2,0 m^3 sprit 20 grader. Jeg kan simpelthen ikke hu... -
Optagelsesprøve (STX)
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til optagelsesprøve på STX. Jeg skal op i Dansk, engelsk, matematik og det 4. fag er noget censoren beslutter, når jeg kommer der ude, der er fysik/kemi eller tysk. Er der nogen der ved hvordan det foregår i de forkellige fag? I brevet jeg har modtaget står der at jeg i da... -
Mat A, Fys A, Engelsk A
ForumindlægJeg går på htx og har valgt studieretningen Mat/fys A. Jeg har i foregårs valgt mine valgfag. Til det har jeg valgt engelsk på A, Astronomi c og økonomi c. Jeg har tænk over om det var en fejl at tage endnu et A fag da jeg allerede har matematik og fysik. Mit alternativt var at hæve biologi fra C... -
Kinetisk Energi
ForumindlægHej. Jeg skal lave en opgave der lyder følgende. Øv1. En person kaster en bold, som vejer 30g, lodret op. Da bolden forlader hånden, får den tilført en energi på 5 J. Find boldens hastighed. Min fysik lærer er romanisk og jeg har lidt svært ved at forstå hende. Der er en opgave til, som i o... -
Rettelse af fysikrapport. HJÆLP!
ForumindlægHey. Da jeg selv er en idiot til fysik, vil jeg virkelig sætte pris på at nogen ville være så søde at rette min rapport. Jeg har ingen ide om det er rigtigt det jeg har lavet? Uanset hvad, så er V 0,028/ tiden det tog for vognen at krydse fotocellen i sekunder. Er det forkerte formler jeg bru... -
det haster det er til imorgen
Forumindlægjeg har svært ved at svare på de her spørgsmål jeg skal genforklare de her vi har haft dem i klassen men jeg har været syg :( men nu hvor jeg har fået det lidt bedre kom jeg i skole og min lære er rigit stræng så kan i hjælp når ja glemte at fortælle han har taget hvores fysik bog fordi vi ikke m... -
Udregning af tryk i gasflask efter opvarmning - hjælp?
ForumindlægHejsa Sidder med en fysik opgave hvor jeg skal udregne trykke i en gasflaske med oxygen ved temperaturen 320 grader celsius. Det information jeg har er: Start temperaturen er 18 grader celsius og ved denne temperatur er trykke 21,3 MPa. Er lidt i tvivl om hvilke formel jeg skal bruge her? Min før... -
Resistans og spændingsfald???
ForumindlægHej! Vil lige spørge om der er nogen som kan hjælpe mig med denne fysik opgave? En ø forsynes med jævnstrøm fra fastlandet gennem et 43 km langt kobberkabel. Kablets to ledere har hver tværsnits tværsnitsarealet 240mm^2 a) Beregn resistansen af hver af lederne. Spændingsfaldet mellem de to leder...
