Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18121 til 18140 af 27879
-
2.g AT-prøve Liberalisme og den amerikanske drøm!
ForumindlægHej som så mange andre skal jeg til AT-årsprøve her i 2.g og emnet er fremtiden - visioner og forudsigelser.. Opgaven lyder således: "Du skal udarbejde en synopsis der kan danne udgangspunkt for den mundtlige prøve. Du skal vælge en kusnerisk, religiøs, teknologisk eller politisk vision/for... -
Spørgsmål - ideer??
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i mundtlig mat. og er ved at forberede mig lidt på flere at de emner jeg kan komme op i ... - nedenfor kan I se et af de emner jeg kan komme op i - og selvom jeg selv er temmelig godt inde i emnet, ville jeg høre om de ting jeg fokuserer på mht. dette spørgsmål er korrekte?? Sp... -
Eksamensemne - halogener
Forumindlægjeg har under forberedelse bl.a. emnet Halogener. Jeg skal til eksamen i næste uge med kemi på c-niveau, og er generelt rimelig stærk i kemi, men synes at dette emne er meget snævert! jeg har ikke rigtig nogen anelse om hvad jeg skal fokusere på, og hvilke forsøg jeg skal bruge, jeg har fundet to... -
Spørgsmål til fysik pensum
Forumindlæghey derude... er der nogen af jer som har haft fysik på B i STX (og har været til eksamen), som kan stille mig nogle spørgsmål, som i ved bliver stillet under en fysik eksamen for de nedenstående emner: 1. Kræfter - Newtons love, tryk og temp. 2. Arbejde - mekanisk energi 3. Termisk energi og ... -
Portrætter (eksamen)
ForumindlægHej! Jeg er så heldig (?) at skulle op i billedkunst om et par dage. Har nogle emner på min pensumliste, hvor jeg ud for hvert emne skal sammenligne 3 billeder fra forskellig tidsperiode... Til emnet Portrætter har jeg tænkt mig at sammenligne Mona Lisa af Leonardo Da Vinci (renæssancen), Skriget... -
Bøger på engelsk
ForumindlægHej med jer alle, Jeg har tidligere efterlyst bøger til lidt selvstudie på B-niveau i matematik på HF, da jeg gerne vil være endnu bedre. Jeg har kigget i de danske bøger som blev forslået og fandt ikke helt det jeg søgte. Det jeg søger er en slavisk gennemgang af de obligatoriske emner på B-niv... -
Idé Bio+?
ForumindlægGodeftermiddag allesammen.. Nu nærmer tiden sig jo og jeg føler stadig, jeg er på bar bund mht fag- og emnevalg til SRP. Af hovedfag har jeg valgt Biologi, så jeg mangler et fag, der kan kobles til samt et godt emne. Af andre fag, jeg foretrækker er: Dansk (A), Historie (A), Engelsk (B), Spansk (... -
Betaspektroskpi
ForumindlægDalsgaard og jeg er i gang med at forberede os til vores mundtlige eksamen i fysik A, og vores eksperimentelle projekt er spektroskopi. Vi sidder i øjeblikket med den del, der omhandler betaspektroskopi. Selve udledningen af diverse formler er i orden, men vi har ikke forstået formålet med at... -
Eksamen (C niveau)
ForumindlægJeg kan komme op i følgende emner: 1. Det gode liv Hvordan skal vi forstå begrebet "Det gode liv"? Hvad er socialiseringens forudsætninger for et godt liv, hvordan og hvorfor forsker sociologerne i det, hvordan står det til med sociale forskelle i Danmark? Hvilke bud på det gode liv f... -
Politisk kommunikation. Dansk eller historie?
ForumindlægHej, SRP'en venter lige rundt om hjørnet og det er derfor blevet tid til at vælge emne. Jeg ved allerede hvilket emne jeg kunne tænke mig at skrive i, men jeg er i tvivl om hvilken fagkombination jeg skal bruge. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om politisk kommunikation men jeg er meget... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej alle :) Jeg har nogenlunde styr på hvilket emne jeg skal arbejde med til min SRP, og kunne virkelig godt bruge lidt hjælp og nogle gode fif til evt. interviews eller taler til dette emne. Jeg skal skrive om USA's udenrigspolitik og mine fag er engelsk og samfundsfag, og emnet er mere... -
Samf/A og Eng/A: SRP - hjælp?
ForumindlægGodaften studieportalen :-). Jeg skal skrive SRP i Samf/A og Eng/A, og har her valgt emnet "senmoderne identitetskonstruktion". Jeg vil altså gerne undersøge hvordan vi definerer os selv som individer, og hvordan vores senmoderne samfund har en indflydelse på dette. Problemet best... -
National test – Biologi
ForumindlægGoddag Jeg er løbet ind i et problem, som I forhåbentligt kan hjælpe mig med :-) Jeg skal snart have national test i Biologi, men har problemer med profilområderne :-( Jeg ved ikke hvilke profilområder, hvert emne høre til, og det er så her i træder ind i billedet. Den levende organisme: Lev... -
Hjælp til at finde reklame!
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder og skal skrive SRO her til jul, og går nu og overvejer hvilket emne jeg skal tage(vi har fået udleveret nogle emner på forhånd). Et af de emner omhandler reklameanalyse, og da jeg synes denne virkede nem og ligetil, ville jeg lige spørge om noget her først: Er... -
Datasikkerhed og RSA
ForumindlægHar trukket dette emne til eksamen, og har været så heldig at trække det emne vi havde om da min computer var til reperation. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal håntere mit emne og vil derfor høre om der er nogen der kender en hurtig guide/lynkursus til Python. Bilag: program skrevet i Pyt... -
Har mistet motivationen og er totalt blank!
ForumindlægHej.. I denne her uge skulle jeg i princippet være igang med at skrive min SSO, men det er lige præcis hvad jeg ikke er.. Jeg har fuldstændigt mistet motivationen og er fuldstændigt blank, jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal skrive, selvom det faktisk er et emne jeg er super interesseret i og ... -
Disposition og prioritering af eksamen
ForumindlægHejsa Jeg skal op til AT-eksamen her i næste uge, og jeg har derfor allerede hørt hvordan det er gået for mange af mine medstuderende. Det er min erfaring, at det er vidt forskelligt hvad både lærer og censor regner med man skal snakke om i den uddybende dialog. Nogle lægger vægt på selve emnet ... -
Emission- og absorptionsspektre
ForumindlægHejsa, Jeg skal op til min fysik eksamen (C niveau) i morgen, og var nede og trække mit spørgsmål i morges: Emission- og absorptionsspektre. I kan lige se mit spørgsmål ord for ord: En mundtlig præsentation af emnet Atomer og lys. Den mundtlige præsentation skal indeholde en gennemgang af kont... -
SRP-spørgsmål til de meget erfarne herinde
ForumindlægJeg skal skrive SRP næste skoleår, men har planer om næsten at skrive den færdig i sommerferien. Jeg har tænkt mig at vælge matematik og fysik fordi jeg brænder for matematik og fysik er det fag jeg helst ser koblet på, da fag såsom historie ikke understøtter det matematiske på en særlig spændend... -
AT - Idræt B, Samfundsfag C
ForumindlægHej derude. Jeg har valgt til AT eksamen at beskæftige mig med idræt og samfundsfag, hvor jeg har overvejet følgende emner: Doping - Kampen om den perfekte krop Doping - Er doping midlet til det gode liv? (Armstrong f.eks.) Fedme Ekstremsport - Hvad driver ekstremsportsudøvere til at fi...
