Søgning på: matematik noter 9 klasse. Resultater: 18121 til 18140 af 75447
-
Samfundsfags eksamen imorgen!
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal op til samfundsfagseksamen imorgen, og jeg har noter til hele pensum. Men jeg kan self. ikke det hele udenad det klart. Vi har prøveform A - den hvor man går op og træker og sp 40min forberedelsestid. - Nu da jeg har rimelig styr noterne, ved jeg ikke hvad jeg skal ... -
Hjælp til matematikaflevering
ForumindlægJeg sidder med en matematikaflevering til på tirsdag, der er nogle opgaver som jeg ikke er sikre på, og vil derfor høre, om der var nogle, der kunne hjælpe. Det drejer sig om 1g matematik grundforløb som efter grundforløbet vil blive til Matematik A. Reducer nedstående udtryk: -(-5x+2)-(2x-6) -5x... -
rettelse af engelsk stil
ForumindlægHej.Jeg sidder lige og er i gang med en engelsk stil. Ville høre om der evt. var nogen, der gad rette den igennem, når jeg blir færdig ? Om nogle timer ?Skal aflevere i morgen og vil utrolig gerne have en god karakter. Håber der er en venlig sjæl derude. -
Tage 1.g om???
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
Lidt politiske spørgsmål..
Forumindlæg1. Venstre er da ikke så liberale som de har været, er de ikk ved at blive socialliberale, eller nyliberale? 2. Hvilken tre partier går ind for flygtninge og indvandre, ( gerne i rækkefølge ) mit bud: Ø, SF og S. 3. Hvad vil det sige at tænke pragmatisk? 4. Hvilken ideologi er mest regresive? ... -
Vredens druer af John Steinbeck
Forumindlæghej er der nogen der har læst bogen, og ved hvad der ligger i romanens titel : Vredens Druer? skal analysere det, men ved ikke hvad der ligger sig bag i titlen??!!!! PLZZ hjælp -
24-timersprøver
ForumindlægHejsa Jeg skal i op i 3 mundtlige eksamener her inden for den næsten måneds tid (Naturgeografi, psykologi og historie) og det er alle 24-timersprøver. Jeg har aldrig prøvet denne eksamensform før, og kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med dem. Er der nogle vigtige t... -
Plation og staten
ForumindlægJeg er igang med, at læse om "Platon Staten". Og jeg er lidt i tvivl om, hvad der menes med at Sokrates ønsker f.eks. en primitiv stat, mens Glaukon og Adeimantos vil have et fuldt udviklet retfærdig stat. Hvad er forskellen mellem de to?? Og hvad vil det her sige: kan man være retfærdi... -
rettelse
ForumindlægKiro is a normal/abnormal man because he can transfigure to a hero. He is 1.68 meter high he had blue eyes green hair, yellow shoes and a pink t-shirt. He went for a walk in to the forest and he goes further and further into the wood. He sees a lake. In the lake was a big seamonstre. The seamonst... -
SKRIFTLIGE EKSAMINER
ForumindlægHej Alle:-) Tiden nærmer sig de skriftlige eksaminer.. Jeg skal op til disse fag: -Matematik (A) -Dansk (A) -Samfundsfag (A) Jeg ved 100%, jeg skal op i disse fag. For har været op til 3 mundtlige eksaminer. Derfor vil jeg høre om, I har nogle gode råd, gode noter eller lignende. ALT kan br... -
Stor hjælp til prøve uden hjælpemidler vil være dejligt.
ForumindlægJeg har her et opgaveark fra i sommers til prøven uden hjælpemidler i matematik. Jeg vil gerne bede nogen af jer se om i kan løse dem, eller evt fortælle hvordan de forskellige ting bliver løst, så jeg kan skrive det ind i mine noter så det bliver lettere. Håber i giver jer tid til det. Opgaven... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der tilfældigvis nogle, der ligger inde med nogle skide gode noter om sandsynlighedsregning? Skal op til mundtlig matematik eksamen på A-niveau, og kunne godt bruge lidt hjælp. Mit spørgsmål lyder: Grundlæggende begreber i sandsynlighedsregning Binomialfordeling. Binomialsandsynligheder. Binom... -
Funktioner :)
ForumindlægHeej alle :) Jeg skal op i mundtlig matematik og mangler noget hjælp ;) Et af emner er "Funktioner" herunder "Lineære funktioner, eksponentialfunktioner og potensfunktioner - forskrift, graf og differentialkvotient" Er der nogle der har nogle gode noter til dette ? eller bare ... -
Rettelse af opgave
ForumindlægHej, alle Jeg skal til en "prøveeksamen" hos min matematik hjælper her i aften, og derfor ville jeg høre om der var nogen der gad kigge en af mine tidligere afleveringer for fejl og rette dem. Sådan at jeg i delen med hjælpemidler kan bruge min opgave som noter? På forhånd tak ... -
Hjælp til logaritmer..
ForumindlægHvad er 10- tals logaritmen? Jeg skal op til årsprøve i matematik, og jeg skal også bevise regnereglerne for logaritmer. og jeg var desværre syg da vi lært om logaritmer, så jeg har ingen noter eller noget. Så vil virkelig sætte pris på hvis der er nogen der gider hjælpe mig samt forklare mig h... -
manuel integration / differation
Forumindlæghej jeg skal til Matematik A-niveau mundtlig eksamen på fredag, og jeg vil hører om der er nogen der kender en metode eller en hjemmeside hvor man kan lærer at differentiere og integrere manuelt, da det er meget væsentligt i forhold til den mundtlige eksamen mvh jonas :) eller om der er nogen der... -
Skr. årsprøve uden hjælpemidler
ForumindlægI morgen skal jeg til skr. årsprøve i matematik. Jeg kan dog slet ikke huske alle de formler, man skal kunne uden hjælpemidler. Derfor spørger jeg: Må man slet ikke have nogen hjælpemidler eller noter eller noget med? :/ Håber I kan hjælpe... er virkelig i stor nød :9;( -
Cosinus og sinus.
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i matematik, men jeg har mistet de fleste af mine noter om Trigonometri. Det jeg står og mangler er formlerne på hvordan man kan udregne sider og vinkler i en retvinklet trekant, udfra at man kun har en vinkel og en side eller to. Jeg står også og mangler en definit... -
Begrebet vinkeldiameteren
ForumindlægHej alle, Sidder lige igang med mine matematik noter til eksamen. Jeg er ved at få hovedpine af det her mulige spørgsmål: Gør rede for begrebet vinkeldiameteren, samt dets anvendelse til afstandsbestemmelse. Jeg ved godt hvordan man kan bruge vinkeldiameteren til at afstandsbestemme...... -
Statistik
ForumindlægHej, I matematik skulle vi lave et forsøg med Chokoladeknapper. hvorved vi skulle veje 100 knapper og noter vægten. hermed skulle vi lave et observationssæt. Hvordan finder men ud af hvor meget vejer de 16% letteste af chokolade knapperne? Og hvor meget de 16% tungeste ? observationssætet er...
