Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18121 til 18140 af 28854
-
Eksamensspørgsmål
ForumindlægNu ligger landet sånt' at jeg skal op i biologi C på mandag. Så jeg tænkte på om nogen kunne komme med et bud, på hvordan et spørgsmål lyder, jeg kan trække? - altså jer der har erfaring. - Det er mest for at se hvad jeg kan forvente, og hvordan jeg skal forholde mig til den råde tråd. -
Forsøg? :S
Forumindlæghejsa... jeg skal op i biologi i morgen og jeg har fået besked på at fortælle hvilket forsøg man kan lave, nu hvor jeg har om mikroorganismer og infektionssygdomme... ... nogen af jer der har lavet forsøg som kan relatere? for jeg kan bar ikke finde på nogen selv.. Mvh. Misser <3 -
søsalats vækstbetingelser
Forumindlægsidder med en biologi aflevering og kunne godt bruge lidt hurtig hjælp til et par spørgsmål. spørgsmålene: b. Forklar søsalats tilvækst i april måned i forhold til forskelle i lysintensitet og kvælstoftilsætning, som vist på figur 8. c. Forklar, hvorfor søsalats tilvækstkurver i henholds... -
Tutor
ForumindlægJeg studerer på en videregående uddannelse og har problemer med måde kemi og biologi. Hvis du kan hjælpe med et af fagene måske online må du meget gerne skrive en privat besked til mig. Dette er selvfølgelig mod betaling. ----- Ved I andre om der nogle andre måder at forbedre sig på. Det vil ne... -
Lektiehjælp søges!!
ForumindlægHEj Jeg er en pige, der lige er startet i 3g her efter sommerferien!! Jeg søger noget hjælp til lektierne i: Matematik(B), Biologi(B og A) og eventuelt Musik(A)! Ca. 1 til 2 gange om ugen.. Bor tæt på Sønderborg (Sønderjylland)- Løn aftales:) Mvh. :) -
Lufftryk som omhandler mmHg
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med noget biologi? Spørgsmålet lyder således: Lufttrykket over Danmark kan svinge mellem 710mmHg og 790 mmHg. Dette udsving i lufttryk, svarer til forskellen mellem -300m og +600m fra havoverfladen. Kan disse dags-variationer i lufttryk påvirke en VO2-max test? -
Mikroskopi af en celle?
ForumindlægVi har i biologi fået en opgave, hvor vi skal angive målestok på et billede af en celle fra et mikroskop. Billedet er forstørret 20.000 gange, Jeg skal indtegne målestok på billedet der svarer til længden af 1 mikrometer (um). Men jeg ved ikke helt, hvordan jeg kommer frem til dette.? Nogen d... -
Om Carl von linné og Charles darwin
ForumindlægHej alle, behøver lidt hjælp, da jeg er gået i stå i biologi. Jeg skal skrive en side om hvem Charles Darwin og Carl Von Linné var og hvad gjord dem til så kendte biologer. Jeg har allerede skrevet næsten en hel side men skal lige have lidt mere viden om dem, vil i være søde at give mig lidt fler... -
haster...
ForumindlægHej allesammen. Der er to spørgsmål jeg ikke rigtig kan svare på i biologi, angående søer og have. Det første lyder: Forklar hvordan man kan vurdere en søs næringstilstand ved at se på vegetationen og dyrelivet. Det andet lyder: Hvilke problematikker kan der være forbundet med at... -
En lille hjælp til spørgsmål..
ForumindlægSidder her og laver biologi rapport, og er stødt på disse spørgsmål - som jeg simpelthen ikk kan svare på .. :s - Så håber liige der er nogle her inde der kan, eller vil hjælpe mig med det.. - 1). Hvorfor kan røde myggelarver og røde børsteorme klare lavt iltindhold. - 2). Hvilke konsekvenser ... -
Gærcellers aktivitet - forsøg
ForumindlægVi har i biologi lavet forsøget med gærcellers aktivitet, hvor formålet med dette forsøg var at undersøge hvordan gærcellers aktivitet blev påvirket af temperatur og sukkermængden i form af sirup. Men vi bliver sprugt, hvorfor vi har brugt sirup istedet for sukker i forsøget, hvilket jeg simpelth... -
Biologisk og kemisk iltforbrug?
ForumindlægNogen der ved hvad Biologisk iltforbrug og Kemisk iltforbrug er? er igang med en rapport i biologi, omkring måling af sediments iltforbrug, hvor vi har lavet nogle forsøg.ude i limfjorden Og jeg syntes sgu det er lidt svært :S! specielt når jeg ikke forstår begreberne biologisk og kemisk iltforbu... -
Genetik - mutation
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogen derude som har styr på biologi og kan hjælpe mig med denne her opgave Disse følgende fagudtryk skal der gøre brug af: Selektion,mutation, evolution, gentisk variation- og begreberne skal forklares og sættes i sammenhæng med opgaven. Jeg håber virkelig der... -
Fosfor: Eksamensopgaver 2007
ForumindlægVi har i biologi fået en opgavesæt for fra eksamensopgaverne 2007. Jeg har dog problemer med at forstå figuren i opgaven. Det drejer sig primært om planter og fosfor, som titlen også antyder. http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=70411 -
RETTE RAPPORT Plzz!!
ForumindlægHey allesammen!.. (: - er lige blevet færdig med min biologi /nv rapport. og tænkte lii på om der evt. var nogle som gad at rette den.. ville virkelig være taknegmmelig!. Udover det fylder den ikk ret meget - kun 2 sider. Mange tak på forhånd, svar hurtigst muligt da den skal afl. i morgen!.. -
BiologiA-KemiA
ForumindlægHej Jeg ved at jeg er nummer hundrede i rækken med dette spørgsmål, men jeg mangler virkelig en idé der lige inspirerer. Så. Nogen der har nogle gode ideer til hvad man kan skrive om i biologi og kemi. Jeg ved godt at det er to fag hvor der er utallige muligheder, men jeg synes ligesom ikke at j... -
nv
Forumindlæghey derude. jeg skal vælge 2 fag indenfor det her naturvidenskabelige, altså mellem fysik, bio, geo, kemi Jeg ønsker, at tage udgangspunkt i kemi og perpektivere i biologi eller modsat.. Har ikk rigtig bestemt mig. Hvordan bestemmer jeg mig for hvad for en, jeg skal tage udgangspunkt i? -hjælp... -
kvælstofs kredsløb
Forumindlægheej! jeg ville meget gerne have hjælp i biologi har det til imorgen for har ikke hafr tid til at lave det fordi jeg også havde andre lektier som jeg skulle lave:( 1) hvornår befinder kvælstof sig i levende miljøer (dyr og planter)? 2) nævn nogle stoffer i dyr og planter som indeholder meget ... -
rygning
Forumindlægjeg skal lave 3.g's-opgave i bio. og dansk med bio. som hovedfag. jeg har valgt emnet rygning, nu er det bare sådan at det er en for omfattende emne så jeg skal have valgt et område inden for rygning hvor man både kan skrive i biologi men hvor man også kan bruge danskdelen. -
perspektiv
ForumindlægHey Lektievenner Jeg er igang med at skrive nv-afsluttende-rapport, hvor jeg tager udgangspunkt i faget biologi (forsøg om vandpest/membran).. Men hvor jeg også skal perspektivere kemi i den? Hvordan gør jeg det på en ordentlig måde, altså hvor den så hænger sammen med mit udgangspunkt? (jeg vil ...
