Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18161 til 18180 af 156873
-
Elever der kommer forsent, ikke afleverer
ForumindlægHvad syntes I om at der er mange gymnasie elever der afleverer ofte op til en måned efter at de skulle? Personligt kunne jeg ikke drømme om det... Jeg har afleveret 3 opgaver for sent i hele min gymnasie tid (går i 3g nu), og 2 af dem har jeg aflevert senere samme dag. Det syntes jeg da er de... -
Sammenhæng mellem koncentration og stofmængde
ForumindlægHej, en som kan hjælpe mig med sammenhængen mellem koncentration og stofmængde? Jeg har kigget i min bog og den forklar det ikke godt. Min egen vurdering på sammenhængen mellem koncentration og stofmængde: Jo større stofmængde, jo højere koncentration vil man have i blandingen. Je... -
hjæælp
Forumindlæghej alle. jeg skal op i skriftlig matematik imorgen og der er nogle ting jeg er meget usikre på /: 1: hvad er formlen når man regner med procent? f.eks. renten af 6000 kr. i et halvt år til 4% p.a. er? 2: hvad er en stjernes symmetriakse? 3: hvad er medianen? håber i kan hjælpe mig, det v... -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om to uger i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning), skriftlig dansk (stil) og diktat.. er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning eller stil?Håber I vil h... -
matematik
Forumindlægnogen der kan hjælpe med disse opgaver -
Lidt hjælp.
ForumindlægHar denne opgave (jeg har vedhæftet) Er der en som måske kan hjælp mig ? -
sygeeksamen 2009
ForumindlægHej alle. jeg vil spørge om der er nogen herinde der har lavet den dansk stil, som folk fik til sygeeksamen i 2009. Hvis nogen har den, så vil jeg meget gerne se den og læse den igennem. på forhånd tak. (stx) andreas -
300 ord tak!
ForumindlægHej er der en, der gider skrive 300 ord om frihed... bare så lidt generelt - altså fuldstændigt ligemeget om den ene eller anden form for frihed. Jeg skal bruge det til min stil, bare 300 ord. Tak! :-) -
Spørgsmål vedrørende dumpe
ForumindlægHej folkens, Jeg fik forleden min karakter på et fag hvor der stod jeg var Bestået og senere samme dag stod der at jeg ikke var bestået så prøvede jeg at ringe til til vejlederen og fik at vide jeg var dumpet (det var det hun kunne se). Men på min skærm stod der Bestået og det eneste jeg fik ... -
AT-EMNE !!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægKære derude. Jeg er blandt andet en af de 3.g elever, som skal til at skrive AT-eksamen. Er der nogen der kan hjælpe mig emner ??? jeg er virkelig LOOOOSTTTT !!! Jeg har overvejet fag: Dansk & Psykologi eller Historie og Biologi. Håber nogen vil hjælpe !!! MANGE TAK! Lærke. -
Ang. årsprøve...
ForumindlægSkal til skriftlig matematik årsprøve (1.g), men ville høre om ik der er nogen, der nogenlunde ved hvilke emner man lægger vægt på i år...? -
a) Bestem en forskrift for andengradspolynomiet
ForumindlægJa som sagt i over skriften skal jeg bestemme forskriften for et andengradspolynomiet. der er angivet at a=-1/2. Hvad skal jeg gøre?:) -
Gruppearbejde
ForumindlægGruppearbejde... Er det kun til, for at læreren skal have færre afleveringer at rette? Eller oplever man et større fagligt og socialt udbytte? Kan gruppearbejde i nogen fag være "übertræls" :p, mens det i andre fag er en byrde, der bliver lettet? Kort sagt: Hvad er din mening til grup... -
Absorptions-maksimum λmax
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om, jeg forstår hvilken betydning strukturer har for absorptions-maksimum. Spørgsmålet er: Hvilken betydning har forskellen i strukturen for absorptions-maksimum for de to molekyler? Jeg har set en cirkel rundt om forskellen på det billedet. Kan det passe, at forskellen... -
Fysikopgave
ForumindlægAner ikke hvordan jeg skal regne følgende opgave ud:Tidligere målte man aktiviterter i Ci (Curie). 1 Ci var defineret som aktiviteten af 1 g Ra-226. Halveringstiden for Ra-226 er 16000 år. Gennemsnitsenergien for alfa-partiklerne er 4,5 MeV.a) Beregn antallet af kerner i 1 gram Ra-226.b) Hvor man... -
Karaktergivning
ForumindlægHej alle. I kemi A skriftlig er der ca. 18 opgaver i alt. Det er lidt svært at sige, da det er en helhedsvurdering, men hvor mange rigtige tror i man skal have for at få 7-10-12 ? mvh -
Hjælp OSO
ForumindlægHej allesammen. jeg ville hører om det var muligt om nogle af jer kunne give mig et godt råd til min OSO problemstilling - den handler om indretning og stil. Hilsen Darlingen -
kræfter
ForumindlægOpgave 5 enterprise karrusellen roterer med omløbstiden 4,2 s. Afstanden fra kabinerne ind til omdrejningsaksen er 5,3 og kabinernes fart er 7,928781 m/s Kabinernesidder fast på karrusellens arme i et hængsel, så de kan svinge frit ud til siden, når karusellen får fart på. En kabine med pas... -
Boston Modellen og PLC kurven
ForumindlægHejsa, Jeg har lidt et problem. Jeg skriver en større skriftelig opgave og her har jeg et oliefilter ( malkeko ) der hidtil har været markedsført kun på at rense olie. Jeg vil nu markedsføre produktet som miljøvenligt og derved er jeg nået frem til den konklusion at man via denne relancering af p... -
Kilde kritik - haster hjælp
ForumindlægHej, Jeg er igang med en større skriftlig opgave, hvor jeg skal inddrage flere kilder. Der er blevet vedlagt en kilde, som jeg SKAL inddrage. Foruden den skal jeg have en eller to mere, som jeg så skal inddrage. Mit spgm. er så: når jeg nu har med tre kilder at gøre SKAL jeg så lave kilde kritik ...
