Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18161 til 18180 af 20689
-
Bestået eller ikke Bestået??
Forumindlægjeg har været oppe i skriftlig fysik og det gik ikke så godt, jeg dumpede, jeg vil så bare spørge om faget er dumpet ??? for der er nogen fra min klasse der siger at man skal tage sin årskarakter og tage gennemsnittet af alle 3 karakterer, kan det passe. håber nogen kan lette mit hjerte, idet at ... -
Ioner i kalk
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig fysik eksamen på mandag (d. 20/6). Jeg er igang med at lave dispositioner, og er ved emnet "kunstgødning". Jeg har et forsøg, som jeg godt kunne tænke mig at lave til eksamen. Men jeg der er én ting jeg ikke er sikker på. Der står, at jeg skal hælde en opløs... -
Vedvarende energi
ForumindlægHej :) Jeg har den her fysik opgave, og tænkte om i kunne hjælpe mig lidt på vej..Jeg skal skrive en opgave om vedvarende energi og boligens opvarmning. Angående boligens opvarmning skal jeg skrive hvad man bruger idag og om 10, 20 og 30 år ud i fremtiden.. I må gerne komme med jeres egen viden... -
parsec/buesekund - forklaring for fatsvage
Forumindlæghej allesammen :-) har idag trukket emne til min fysikeksamen imorgen. jeg trak "universet" og skal altså lave en fremlæggelse på 7-8 minutter om afstande i universet. men fysik er BESTEMT ikke min stærke side, og jeg har læst hvad der var at finde herinde om begrebforklaringer på hhv... -
Bølger - lys
ForumindlægHej fysikere Jeg har trukket eksamenspørgsmål og der står: Forbered en mundtlig præsentation af emnet lys. Den faglige omtale vil tage udgangspunkt i dels din inledende præsentation og dels i en ønsket omtale af harmoniske bølger, udbredelseshastighed, frekvens, bølgelængde, interferens, optisk ... -
Eksamen imorgen!!
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen i fysik hvor jeg blandt andet skal snakke om nogle væsentlige kilder til energiforsyning i DK og på globalt plan, herunder vedvarende energikilder og kerneenergi. Fx. er kul, gas og olie jo væsentlige kilder til Energiforsyning i Danmark. Men hvad er det så på globalt... -
Varmestråling?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en rapport om nyttevirkning i fysik. Vi skulle finde nyttevirkningen for forskellige apparater. Det er ikke alt energien der bliver tilført apparatet, og derfor går noget af energien til omgivelserne. Der er tre slags former for energitransport; fordampning (kon... -
Udledning af Ohms 2. lov??
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig hvordan jeg kan udlede Ohms 2. lov? Kan forstå, at man skal tage hensyn til, at der er en indre resistor, som man kan bestemme modstanden på. (batteri). Ohms lov med et ekstra U.. Har aldrig kunnet finde ud af, at udlede matematik og fysik, så har svært ved a... -
Opgave 4
ForumindlægOpgave 4. Daltons atomteori bygger bl.a. på følgende antagelser: a) Et grundstof består af ens atomer. b) Et atom kan ikke deles i mindre dele. c) Et atom af et grundstof kan ikke omdannes til et atom af et andet grundstof. Diskuter på grundlag af viden fra grundskolens fysik-kemi-undervisning, o... -
Positive og negative ioner??
ForumindlægJeg skal lave en opgave i fysik til næste uge, hvor jeg skal sammensætte positive og negative ioner. Jeg ved bare ikke hvor mange +'er / -'er der f.eks skal stå efter Mg (magnesium), Na (natrium), Ca (calcium) SO4 (sulfat) osv. Skal man bruge det periodiske system for at finde ud af d... -
Ulemper ved kildekritik
ForumindlægHej allesammen, I min SRPs analyse del har jeg valgt at lave en kildekritisk analyse af to velvalgte kilder, derved kunne jeg se håndteringen af Tjernobyl-ulykken udefra en inde og udefra synsvinkel (USA artikel og USSR egen tale) (Skriver i historie A og fysik b) Jeg kan simpelthen ikke se n... -
kildekritik fordele ulemper
ForumindlægHej allesammen, I min SRPs analyse del har jeg valgt at lave en kildekritisk analyse af to velvalgte kilder, derved kunne jeg se håndteringen af Tjernobyl-ulykken udefra en inde og udefra synsvinkel (USA artikel og USSR egen tale) (Skriver i historie A og fysik b) Jeg kan simpelthen ikke se n... -
AAU: Globale forretningssystemer
ForumindlægNogle der læser til civilingeniør i globale forretningssystemer (global business engineering) og kan fortælle lidt om studiet? Det er et studie jeg kraftigt overvejer at søge ind på næste sommer, men er lidt i tvivl om dens relevans. Hvor meget teknik og de almindelige ingeniørfag indgår i uddann... -
Opvarmning af vand
ForumindlægHej alle. Sidder virkelig fast med en fysik opgave, håber nogen kan hælpe: 1.2 Opvarmning af vand 0,60 kg vand opvarmes fra temperaturen 20 °C til 100 °C i en kogekande, som tilsluttes netspændingen på 230 V. Opvarmningen tager 100 s. Man kan se bort fra varmetab til omgivelserne, og... -
Biotek-studieretningen
ForumindlægHej SP Jeg har en stor interesse indenfor de naturvidenskabelige fag - herunder bioteknologi, matematik og fysik. Jeg har gå i 1.g nu, og er i grundforløbet. Men jeg har et spørgsmål til de der har biotek-linjen. Hvordan er niveauet? Er det hårdt og kræver de meget af eleverne? Hvad får i gene... -
Fremstil et salt
ForumindlægJeg er i gang med en rapport i fysik/kemi, og jeg er nået til et spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. Her er spørgsmålet: Du har sikkert fremstillet salte på forskellig vis i laboratoriet. Salte kan fx. fremstilles ved: At lade en syre og en base neutralisere hinanden. At opløse et me... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
Forumindlæghej jeg ville lige spørg om noget. Jeg går i STX og har naturvidenskabelig linje i 1.g kom jeg ikke op i nogen eksamener. i 2.g kom jeg op i engelsk mundtligt og fysik mundtligt begge på b. dvs 2. og nu i 3.g har jeg de her fage: Dansk A. Historie A. Matematik A. Kemi A. Samf... -
Mette48
ForumindlægMette48 er død efter længere tids sygdom. Hun blev 74 år. Hun var fysik og matematiklærer, og underviste først og fremmest i 6. til 9. klasse. I sin studietid har hun desuden undervist på studenterkursus og været hjælpelærer i tegning på ingeniørakademiet. Det var hende, der i sin tid vækkede mi... -
Formelskrivning
ForumindlægHej jeg har i fysik fået en opgave med formelskrivning. "En skole har 9 gange så mange elever (E) som lærere (L)." Jeg har lavet en formel der lyder E=9L Men problemet er næste spørgsmål. "prøv at give en sproglig tolkning af tallet 9 i denne sammenhæng" ???? Jeg f... -
Læsestof - årstider, dagens længde osv?
ForumindlægEr lige startet i gymnasiet, og har fysik på B. Synes min lærer er meget forvirrende at høre på, så tænkte om der var nogen der kendte nogle gode hjemmesider/bøger eller evt. ville forklare kort, om bl.a årstider, dagens længde, jordens rotationsakse, solen, måner, planeter osv? Det må i sær ...
