Søgning på: italiensk opgave. Resultater: 18161 til 18180 af 141843
-
Studieretningsprojekt
ForumindlægHey folks! Har i ikke nogle gode ideer til et emne, der kunne være interessant at have i sit studieretningsprojekt? Det skal være inde for to af disse fag: Dansk eller historie + tysk og engelsk. på forhånd tak :) -
Rumfang
ForumindlægHej.. Er der nogen der lige vil se om jeg har beregnet rigtigt: En bestemt type glas har udvendig form som en cylinder med højden h og grundfladeradius r. Det indre af glasset har form som en kegle med højden h og grundfladeradius r. Glasset skal kunne rumme 1dm3. a.Bestem h som funktion af r. ... -
Hr. Bøsmer i elverhjem: Motiv
ForumindlægJeg sidder og bøvler med folkevisen "Hr. Bøsmer i elverhjem" og jeg kan ikke finde motivet med/i teksten. Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak. -
Lineær programmering.. HJÆLP!
ForumindlægHej alle.. Jeg er så dum til matematik, og jeg skal aflevere en emneopgave om Lineær Programmering.. Er der nogen her der kan hjælpe mig med følgende: - hvad er Punktmængder? - Hvad er problemet med at tegne Lineære Funktioner i 2 variable i et koordinatsystem? - Hvad viser en niveau-linie? - ... -
opvarmning af vand
Forumindlæger der ikke en der kan rette min rapport skal have sendt den til min lærer senest inden midnat... hvis der er en der kan ... vil personen så ikke være sød og kontakte mig tak på forhånd -
Det forsømte forår
ForumindlægKan nogle giv mig information om "Tidvid Amsted" fra det forsømte forå? Jer er ikke helt sikker på at han heder det, men hvis i kender nogen ligende, så send mig et brev please =) -
Fra dansk til spansk
ForumindlægLos gitanos de dos españoles es derecho fuera del bote de la basura de la ciudad y la reparación de su coche viejo y abollado, como alguna gente joven tiene se rompió. Uno de ellos suspiros: No podemos guardar en la reparación de él. Tenemos que comprar un nuevo. Conozco uno quién sabe dónde uste... -
mat opg.
ForumindlægEn tank er fuld af vand. Hanen åbnes og vandet begynder at løbe ud. Antallet q af liter vand i tanken t minutter efter at hanen er åbnet er q = 800(30-t)^2. Hvor meget vand var der oprindeligt i tanken? Hvor meget er der efter 10 minutters forløb? Hvornår er tanken tom? Med hvilken hastighed, mål... -
Matematik aflevering til IMORGEN hjælp
ForumindlægFølgende tabel angiver Emmas vægt i dagene efter hendes fødsel Alder i dage: 8 22 35 51 Vægt i kilo : 3,3 4,1 4,7 5,5 1. Gør rede for at Emmas vægt med god tilnærmelse vokser lineært med tiden 2. Find ved hjælp af regression en ligning for den lineære model 3. Giv... -
Forskel på problemformuleringer/arbejdsspørgsmål?
ForumindlægHey alle. Nogen der kan forklare mig forskellen på problemformuleringer og arbejdsspørgsmål? Og hvad jeg skal bruge hvornår? -
Dansk stil (rette)
ForumindlægHej, kan nogle af jer være søde at rette min dansk stil, please! :) Tak på forhånd :D -
Matematikproblem
ForumindlægHej! Jeg vil høre, om der er nogen, der har tid til at guide mig igennem en ligning og en reduktionsopgave, for jeg er helt ubeskrivelig dårlig til alt, hvad der har noget at gøre med algebra. Reduktion: (a - b)*(a - b) - 2b * (b - a) Ligning: (2x - 3)* 4 - 5 = 1 - 2 * (1 - 2x) Jeg har prøvet ... -
Brydningsvinkel og luftbølge
ForumindlægEn luftbølge bevæger sig skråt op mod et luftlag med højere temperatur. Temperaturen i underste luftlag er -16C og temperaturen i det øverste er 5C. Indfaldsvinklen til det varmere luftlag er 60grader Bestem brydningsvinklen for lydbølgen mellem de to luftlag Bestem Temperaturen af det øverste l... -
det grønlanske flag
Forumindlægfor at det grønlandske flag skal virke harmonisk er ciklen placeret så ledes at arealet af det prikkede område og arealet af det skraverede område på figur 1 er ens vis beregning at dette omtrent gælder for figur 1 <----2,75 cm---><---1,7025--> 3cm h... -
katrines hus i sverige
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig opgaveløsningen af opgavesættet Katrines hus i Sverige -
Isolér !!! HJÆLP
ForumindlægIsolér R2 : R=R1+R2+R3 Isolér ¤ : R=Ro gange (1+¤ gange t) Aner simpelthen ikke hvordan man gør, hvis der er flere kloge hoveder derude, vil jeg blive rigtig glad hvis i ville give jeres resultat!! På forhånd 1000 tak :-) -
omregning
Forumindlæghej Er der nogen der ved hvordan man kan omregne (meter/min) til (J/cm^2) tak på forhånd. -
noter
ForumindlægHej folkens. Jeg vil spørge om der er nogle som har nogle samfunds b noter som jeg muligvis kan få. Altså går i gymnasiet så det vil være godt hvis i havde nogle. kan i sende over mail helst. [email protected] -
Indkøbsstyring
ForumindlægHej jeg har lavet en løsning på opg. 20.13 i den blå virksomhedsbog og jeg vil gerne have en til at kigge den i gennem. Vare- Årets afsætning DB Vareforbrug Rangorden nummer i 20x3 pr. stk. i 20x6 stk. kr. kr. nr. 5050 5.000 120 600.000 8 6150 8... -
Phosfor 100mg i 0,5 g KH2PO4
ForumindlægJeg har 0,4393 g KH2PO4, som er opløst i en 1000 mL målekolbe. Bevis at opløsningen indeholder 100 mg/kg P(Phosfor) Dette har jeg problemer med Mvh Marc
