Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18161 til 18180 af 27855
-
Problemstllingerne
ForumindlægJeg skal op til AT eksamen, og belyser min problemformulering med fag fra de samfundsfaglige og den naturvidenskabelige fakultet. Mine enkeldte problem stilinger tager vær i sær kun udgangspunkt i et af fagende. Jeg har tænkt mig at strukturer den del af fremlæggelsen hvor jeg arbejder med proble... -
Hypotetisk deduktiv metode - Spørgsmål
ForumindlægCiao people. Jeg har lige et væsentligt spørgsmål i forhold til den hypotetiske deduktive metoder, som jeg håber i kan svare på. Jeg har i AT skrevet om identitetsdannelse, med henblik på overgangen fra det traditionelle til senmoderne samfund (Giddens, Weber, Beck), hvor mine fag var samfundsfag... -
Designerbørn, genmanipulation eller kunstig befrugtning? Biologi
ForumindlægJeg har AT om designerbørn, i biologi og samfundsfag. Men da jeg er mest samfundsfaglig er jeg faktisk lidt i tvivl om biologien.. Der er vel en markant forskel på kunstig befrugtning og designerbørn? For jeg tænker, at designerbørn, der skal der være biologisk genmanipulation tilstede. For så k... -
Lidt tænke-tank tak
ForumindlægHej, Jeg skal snart til at skrive studieretningsopgave i Samfundsfag A, Dansk A og Engelsk A, hvor Samfundsfag A er hovedfaget. Jeg har valgt "Bloggens indflydelse på det globaliserede samfund", hvor jeg fokuserer på hvordan blogging har haft indflydelse på amerikansk og dansk polit... -
HJÆLP! jeg mangler metoder...nogle som kan hjælpe mig?
ForumindlægHej Jeg sidder lige pt. og er igang med at skrive min AT-synopsis. Jeg er lige nu igang med at skrive om krypskytteri i Sydafrika iforhold til det hvide nærhorns udrydelse. Jeg er helt lost på metoder i forhold til at jeg skriver i Biologi (C) og Samfundsfag (A), er der nogle som kan hjælpe mig... -
Social virksomhed/organisation
ForumindlægHeej. Jeg er i gang med at skrive SO1 (afsluttende opgave på grundforløb på hhx), hvor jeg skal skrive en rapport på 4,5 normalside, om et emne, som kan relateres til to af de fag jeg har haft i det første ½ år. Jeg havde egentlig fundet et emne i samfundsfag, men manglede 2. faget, så den... -
At skrive et notat
ForumindlægHej, Vi har i samfundsfag fået opstillet en opgave, der lyder på, at vi skal skrive et notat, hvor vi kigger på fordele og ulemper ved den nye gymnasiereform. Vores lærer har givet os et stykke papir, der kort forklarer, hvad det vil sige at skrive et notat, men jeg kunne nu godt tænke mig at se... -
Transhumanisme og Fukuyama
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i Biologi og Samfundsfag. Mit emne omhandler genmanipulation og jeg vil gerne inddrage forskellige vinkler på emnet. Transhumanisterne går vældigt meget ind for genmanipulation hvorimod andre (især religiøse)er modstandere af for megen manipulering. For at inddrage samfund... -
har brug for hjælp -AT- metoder-
Forumindlæghey. jeg har som mange andre problemer med at forstå metoderne. jeg skriver i fagene religion og samfundsfag. mit emne er: kvinden i islam og hendes rettigheder. jeg har taet udgangspunkt i en muslimsk kvinde som har skrevet en bog. Hun har fortolket de forskellige sura og hadith fra koranen på ... -
Global opvarmning - metode.
ForumindlægHey. Er så heldig at skulle op d. 9/6 og forsvare min AT-synopsis om 'Global opvarming' i fagene biologi (B) og samfundsfag (A). Flere fra min klasse er dog allerede blevet eksamineret, og kan berette om et altoverskyggende fokus på 'metode'. Derfor ville jeg høre om I kunne hjælp... -
Hjælp til emne!!!!!
ForumindlægHej Alle ! Jeg har valgt fagene, Samfundsfag A og Dansk A! Jeg havde i starten tænkt mig at skrive noget om Freuds teorier og vil analysere noveller som er Freud relateret. I samfundsfags delen ville jeg komme ind på noget med socialiseringsprocessen! . Men jeg er bare så usikker på hvordan jeg k... -
HJÆLP KAN JEG FORSÆTTE
Forumindlægjeg har lige været oppe i tysk her den anden dag og fik 00 sidste år var jeg oppe i samfundsfag og fik 00 nu vil jeg gerne vide om jeg kan forsætte i 3.g eller om jeg skal finde på noget andet her er mine karakter indtil vidre musik 4 biologi 7 samfundsfag 00 (års 7) kemi 02 (års 02 skrif 02) t... -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige nu og er godt i gang med mit AT-projekt. Jeg er færdig med informationssøgning og skal nu bare have skrevet de vigtigste ting ned i synopsen. Jeg har dog nogle problemer med hvordan min problemformulering skal lyde. Hovedemnet i AT er i år "kampen for d... -
Huntington, Fukuyama og konflikten i Mellemøsten
ForumindlægDet er muligt det er et mere eller mindre umuligt projekt, men er i gang med AT synopsis hvor fagene Samfundsfag og Kemi indgår og vil, hvis det er muligt, gerne fokusere på konflikten i Mellemøsten med udgangspunkt i Huntingtons og Fukuyamas teorier, men problemet ligger i kemidelen, som ikke um... -
Afsluttende fag på 1g
ForumindlægHej Studiep. En af ''strategierne'' til at få bedre karakterer (Til eksamensbeviset og dermed karakter-gennemsnitet), er så simpelt, at man yder og fokusere ekstra på de afsluttende fag i det pågældende år. Hvad jeg har fået af vide; afslutter jeg - NV Naturvidenskabeligt gr... -
kvote 2 aarhus uni
ForumindlægHejsa. Jeg er på nuværende tidspunkt ved at tage et par supplerende fag for at komme ind på uni til sommer. Jeg vil meget gerne studere erhvervsøkonomi med sidefag og jeg vil gerne søge ind på kvote 2. Der er adgangskravet Dansk A, Engelsk A og Samfundsfag C. Jeg har fået gode karakterer i Dansk ... -
Enkeltfag som fjernundervisning på Roskilde VUC
ForumindlægEr der nogen, som har taget enten samfundsfag B eller religion C som fjernundervisning på Roskilde VUC? - Hvis ja, kan I dele jeres pensumliste? Jeg har ikke adgang til fagene endnu, da jeg er tilmeldt sommerholdet, så de giver kun adgang til fagene efter sommerferien, og jeg vil allerede gerne b... -
Kvalitativ metode
ForumindlægHej. Så skal jeg op til AT eksamen på mandag. Fagene jeg har er psykologi c og samfundsfag B Metode: jeg har brugt den kvalitativ metode i samfundsfag, men jeg vil gerne fortælle om hva ulempen ved det er. Jeg har skrevet, at man generliserer på baggrund af et par personer. Altså formålet var at ... -
MAGT OG SYSTEM - samf a mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe og trække mit emne til samfundsfags eksamen.. har 24 timer til at skrive en synopsis samt finde en kilde der er relevant til mit foredrag. Emnet er "Magt og system" og handler om magtbalancen i verden, USA's (og danmarks) udenrigspolitik o.lign. Er der ... -
Må sencor være så hård, - og klage muligheder ?
ForumindlægEr der nogle regler omkring hvilke censorer man skal have til folkeskolens afgangseksamener ? Jeg har lige været oppe i mundtligt dansk og træk et digt og fik karakteren 02, jeg synes det gik fint, jeg fik rundet godt af. De sagde jeg manglede lidt billedesprog, men det kan da ikke give 02. Jeg ...
