Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18181 til 18200 af 156338
-
Matematik B netundervisning
ForumindlægHej. Jeg går på den 2 årig HF på VUC. Jeg tænker over, om jeg skal tage mat b efter ferien som netundervisning. Jeg er stadig på mat C, men jeg vil gerne gøre alle niveauer færdig i stedet for at tage A i sommerferien. Er det meget svært på B når man tager netundervisning? Min lærer sagde til... -
Litterær artikel
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel altså analysere og fortolke på digtet 'Hun ser godt ud' af Vita Andersen. Jeg forstår nogenlunde, hvad jeg skal, men jeg er lidt i tvivl om, hvad der ville være en god idé at inddrage i en digtanalyse i dansk i 1.g på A-niveau? Kan I give mig nogle gode... -
Litterær artikel
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel altså analysere og fortolke på digtet 'Hun ser godt ud' af Vita Andersen. Jeg forstår nogenlunde, hvad jeg skal, men jeg er lidt i tvivl om, hvad der ville være en god idé at inddrage i en digtanalyse i dansk i 1.g på A-niveau? Kan I give mig nogle gode... -
Spansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg skal op til spansk mundtlig eksmane på A niveau her snart, og ville spørger om hjælp. Til at starte med forstår jeg ikke helt hvordan man skal lave noter til de forskellige emner man har, altså hvad er opbygningen på hvad man skal have styr på. Så ville jeg også spørger om der er noge... -
Et passende emne??
ForumindlægJeg sidder lige nu med en årsprøve i AT og er endt med at have en lidt skidt fagkombination (Historie A og Fysik C). Dette sætter grænser for hvad man må arbejde med i fysik, da jeg jo som sagt kun har det på C-niveau. Overemnet for vores AT-forløb er "Kampen for det gode liv". Jeg kan ... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med følgende problem(jeg har taget a niveau men ved egentlig ikke hvor spørgsmålet hører til, alt er svært når man ikke lige selv kan se løsningen :) ) En elev har lavet et spil. Man slår med en terning der er udformet således: 1,1,1,2,2,3 altså det er hvad de 6 s... -
Hvilken formel? kapitalfremskrivning
ForumindlægEn anden person indsætter 23 000 kr. på en konto i en bank med en fast årlig rente på 2,3%. Efter et antal år står der 26 968,50 kr. på kontoen. a) Hvor mange år har beløbet stået på kontoen siden de 23 000 kr. blev sat ind? Jeg vil helst ikke have resultatet, men gerne hvilken formel de... -
SRP- Emne
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive min SRP i fagene Engelsk og Historie begge på A niveau, da jeg ikke har mange andre fag til udvalg. Jeg ville høre om nogle af jer har nogle gode ideer emnemæssigt, jeg prøver at finde noget som måske ikke er så originelt. Jeg vil ikke bare tage et af standart emne... -
Erhvervsøkonomi HA
ForumindlægHej, Hvor svært er erhvervsøkonomi HA? Her tænker jeg umiddelbart på faget "matematik". Jeg er klar over at matematik bliver praktisk set brugt i løbet af uddannelsen, dog ville jeg høre om faget "matematik 5ects" er hardcore mat. Jeg har selv haft matematik på A niveau og sy... -
vands ionprodukt
ForumindlægJeg har lige læst at selv friskt destilleret vand er en lille smule strømledende. Det skyldes at vandmolekyler sommetider overføre en hydron til hinanden. Måles koncentrationen af hydroxid og oxonium får man [H3O] = 1,0 * 10-7 M Og så står der at man for at få vands ionprodukt skal GANGE de 2 ... -
Forskellige opgaver, medicin studie.
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med disse 3 opgaver (se vedhæftet). Svarene markeret med blå er de rigtige svar ifølge rettevejledningen. 1: Hvorfor virker chlor som oxiderende + aftagende? Jeg kan huske, at jeg i gymnasiet (kemi A-niveau) fik fortalt, at chlor virker reducerende, hvilket er forkert ... -
Forfra?
ForumindlægHej. Jeg har en fuld HF men vil nu tage supplerende fag for evt at studere fysik. Jeg tog fysik C uden at gå til eksamen, da det var muligt at fortsætte direkte over på B-niveau. Jeg valgte pga længerevarende sygdom tidligere i forløbet at gå fra den mundtlige eksamen, da jeg ikke følte mig velfo... -
Niveaulinjerne
Forumindlægb) Bestem niveaulinjerne N(0), N(9), N(30) og illustrér ved hjælp af en pil på niveaulinjerne den retning, hvor niveauet bliver større. c) Bestem ud fra de indtegnede niveaulinjer funktionsværdien i punkterne (3,2), (3, −1) og (7,0).(Dvs. uden at indsætte i forskriften). d) Forklar hvorfo... -
SSO valg af emne mat B
ForumindlægHej Jeg kommer til at skrive en SSO opgave i matematik B til februar 2020. På baggrund af det står jeg med nogle spørgsmål om hvilket emne jeg skal skrive om. Og om hvor højt niveauet skal være. En tanke er at jeg skriver om vektorer. Men er i tvivl om hvad min vejleder kan finde på at skrive ... -
Jeg fortrydder Psykologi B. HF 2. år
ForumindlægJeg sidder og piner mig over at jeg valgte Psykologi B. på mit andet hf år (innovationslinjen). Har lige nu Dansk A, Engelsk B, Filosofi C, Samfundsfag C -> B, KS fagene og så Psykologi B. Psykologi siger mig intet, og får det psykisk dårligt af at have det. Nogle der ved hvilke muligheder j... -
Lektiehjælp søges i Odense
ForumindlægHej. Jeg søger en lærerig og tålmodig lektiehjælper som kan hjælpe mig nogle få timer i ugen, indtil jeg skal op i eksamen til december. Jeg er i gang med et 3 måneders forløb, hvor jeg skal have rykket matematik op fra C til A niveau. Jeg mangler at få styr på de sidste løse ender, inden eksame... -
Kan en lærer godt give dig -3 for en afleveret opgave?
ForumindlægSå status er at jeg har samfundsfag på A-Niveau og jeg er i gang med mit sidste år. Min klasse fik givet en samfundsopgave omkring Kinas position og jeg brugte en stor del tid på opgaven. Da vi fik den tilbage, fik jeg karakteren -3. Kan man godt få -3 selvom man skriver den forlangte længde, ... -
STX/HF: Lektiehjælp/Eksamenshjælp i Matematik tilbydes Aalborg
ForumindlægHej står du og mangler hjælp til at komme videre med matematik kursus på følgende niveauer: HF-C/B eller STX-B/A så er hjælpen nær. Jeg hedder Frederik og har mere end 4 års undervisningserfaring i STX/HF Matematik. Beståelsesprocenten for mine hold er mellem 75% - 100 %. Så hvis du er inter... -
CO2-koncentrationen i vandet
ForumindlægHeej (: Er der nogen som kan hjælpe? Har en del problemer med dette spørgsmål.. Giv en forklaring på, at CO2-koncentrationen er meget lavere i vandet end i bunden. Forklar desuden, hvorfor CO2-koncentrationen er forkellige i de to bundtyper.. Den ene bundtype er; Type B-plante fra sandbund med or... -
Hjælp til reducering!?
ForumindlægHvordan reducere jeg dette: a^7 gange a^2 divideret med a^4 ?? Er helt væk...
