Samfundsfag

Kan en lærer godt give dig -3 for en afleveret opgave?

14. november 2018 af silasappel (Slettet) - Niveau: A-niveau

Så status er at jeg har samfundsfag på A-Niveau og jeg er i gang med mit sidste år.

Min klasse fik givet en samfundsopgave omkring Kinas position og jeg brugte en stor del tid på opgaven.

Da vi fik den tilbage, fik jeg karakteren -3.

Kan man godt få -3 selvom man skriver den forlangte længde, og svarer på opgavekravene så godt som muligt?

Hilsen en sørgelig elev

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. november 2018 af mathon

Indholdets værdi/forståelsesmæssige rigtighed er ikke nødvendigvis proportional med den brugte tid under udarbejdelsen.

Brugbart svar (0)

Svar #2
14. november 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

Jeg kan godt forstå, at du er ked af din karakter, når du har brugt meget tid på opgaven og synes, at du har svaret på spørgsmålene.

Der kan være flere forklaringer på den lave karakter:

- at din lærer ikke synes, at du har svaret fyldestgørende / uddybende på spørgsmålene.

- at der ikke er sammenhæng i besvarelsen.

- at din lærer mener, at du bare har skrevet af efter noget - fx materiale på nettet.

- at du har svaret forkert på spørgsmålene.

Får du ikke feed back på opgaven?

En karakter alene kan man ikke bruge til noget. Man skulle jo gerne lære noget - også af en dårlig besvarelse.

Jeg synes, at du skal tage fat i din lærer og forklare vedkommende din undren og så forlange en forklaring på karakteren.

Skriv et svar til: Kan en lærer godt give dig -3 for en afleveret opgave?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.