Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 18181 til 18200 af 33566
  • funktion

    Forumindlæg
    Hvis jeg har fundet ud af, at en linies ligning er: y=x+5 (den er jo voksende) kan man så godt skrive: f(x)=x+5 <-- hvilket jo er mere "matematik sprog" ??
  • HJÆLP;

    Forumindlæg
    I trekant ABC er vinkel C ret, og |BC| = 5 Bestem |AB| som funktion af x, når |AC| = x. Hjælp, kan ikke finde ud af denne måske simple matematik opgave, nogen der vil hjælpe.
  • lektiehjælp søges..!

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg er en pige, der går i 3.g og har brug for lektiehjælp til bla matematik og kemi. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en, så skriv venligst privat!! På forhånd tak.
  • HJÆLP!!! Trekant

    Forumindlæg
    I trekant ABC er vinkel C ret, og |BC| = 5 Bestem |AB| som funktion af x, når |AC| = x. Hjælp, kan ikke finde ud af denne måske simple matematik opgave, nogen der vil hjælpe.
  • Vil du læse min SRP? plz.

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der nogen der gider at læse min opgave igennem når den er færdig, og evt. også give noget respons? Jeg skriver i kemi og matematik. Det vil være et stort hjælp:)
  • sammenhængen mellem a og vækstrate ekspotentielle funktioner

    Forumindlæg
    har fået en opgave for i matematik, og har et spørgmål jeg ikke kan finde svar på. spørgsmålet er: hvad er sammenhængene mellem a og vækstraten. ved ihverfald at a må være fremskrivningsfaktoren da det er om ekspotentielle funktioner
  • Potens & reducerings opgaver - HJÆLP! :)

    Forumindlæg
    Hej, jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering imorgen. Jeg er ikke særlig matematisk, så ville være dejligt med lidt hjælp til disse 2 opgaver, som er vedhæftet i et worddokument.. :) håber i vil hjælpe.!
  • omkreds af en bane

    Forumindlæg
    Hjælp mig!!!! matematik aflevering til idag og er gået i stå i denne opgave: Beregn omkredsen af Jordens bane, når det andtages, at banen er en cirkel. afstenden fra solen til jorden er 150mia.meter.
  • Mat opgave om bølger på dybt vand

    Forumindlæg
    Hej en der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? Jeg er helt lost og det er den sidste opgave jeg mangler at regne før jeg kan aflevere den... Opgaven er vedhæftet
  • HASTER SRP

    Forumindlæg
    Hej dér.! Jeg er ved at skrive min SRP om Flodrigernes matematik. jeg har et problem. Er en farao og en konge det samme i Ægypten ? Hvis nej, hvad er forskellen ? Tak på forhånd
  • Sexagesimaler

    Forumindlæg
    Hej.. Hvis jeg skal skrive et tal med 3 sexagesimaler, skal jeg så have 3 tal efter semikolonnet eller bare 3 i alt? Håber der er nogen der har arbejdet med babylonsk matematik herinde, som vil hjælpe mig..
  • nogen der er på hjemmebane i det her ?

    Forumindlæg
    Hej Nogen der er god til ægyptisk matematik, det kører ikke lige for mig... En der evt. kan finde ud af at regne hældningen af en sideflade på en pyramide der er 157 alen høj, og siden er 230 alen ?
  • "faktorials"

    Forumindlæg
    hey derude.. hvad betyder det engelske ord: faktorials, inden for matematik? det står på følgende hjemmeside: http://mathrefresher.blogspot.com/2005/08/factorials.html på forhånd taaaaaak.
  • hvorfor Pi er irrational

    Forumindlæg
    Hey kloge mennesker Jeg sidder med en ret svær opgave i matematik, hvor jeg skal benytte modstridsbeviset til at bevise, at π er irrational. Nogle der kan hjælpe?
  • Gennemgang af SRP

    Forumindlæg
    Hej Allesammen. Er der en person eller flere personer, der har lidt tid til gennemgang af min SRP ? De involverede fag er HISTORIE og MATEMATIK ( hovedfag). Emnet er Det gyldne snit. På forhånd tak:)
  • hjælp i mat!!

    Forumindlæg
    hej, er der en venlig sjæl, som godt vil lave min matematik aflevering, om potensiel sammenhæng for mig? Den er ret nem, på c-niveau og der er kun 6 korte opgaver. Skal nok betale for det. pls hjælp!!!
  • Hvornår får man bedømmelse?

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har lige været til skriftlig eksamen i matematik A, d. 11/12. Er der nogle der ved hvornår man får sin karakter? Er det før eller efter nytår?
  • Nogle eksamenssæt?

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen :) Er der nogle herinde, der står med nogle eksamensæts fra STX i matematik, som jeg kan øve mig på? Vil helt vildt gerne øve på nogle eksamenssæt. MVH Pokemonorm
  • Vejledende besvarelse af eksamenssættet

    Forumindlæg
    Er det nogen som har vejledende besvarelse af eksamenssættet i skriftlig matematik HF C-Niveau juni 2012? Sættet er fra junieksamen, mandag den 4. juni 2012.
  • SRP om kameraet

    Forumindlæg
    Hvis der en som godt kunne tænke sig at læse min srp og give en kommentar. Så skriv lige her, så sender jeg den via e-mail. Min srp er i fagene matematik og fysik.