Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18201 til 18220 af 27855
-
En god bog!?!
ForumindlægEr der nogen der kan anbefale en god dansk bog? -
Bøndernes oprør, feb. 1917
ForumindlægHej alleJeg er ved at skrive historieopgave om den russiske revolution. I forbindelse med dette lyder noget af min problemformulering, at jeg skal "analysere årsagerne til bøndernes oprør i feb. 1917" (jvf. mit tidl. indlæg, så tror jeg, jeg har fået styr på de forskellige niveauer).Nu ... -
Indledning.
ForumindlægHej drenge og piger. Jeg har en del problemer med min indledning, jeg har kun få skrevet dette : I denne opgave vil jeg belyse emnet den kolde krig, ved at analysere, diskutere og redegøre for perioden. Især de to krigsførendes landes motiver, og handlinger vil jeg ligge fokus på, da dette er vi... -
Krimi
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal skrive en kriminovelle, hvor pigen novellen omhandler, bliver voldtaget og ender med at begå selvmord. Problemet er blot, at jeg er tom for ideer til, hvordan jeg kan starte den! Har i nogle gode ideer? Tak på forhånd :-) -
TYSK GENI SØGES!
ForumindlægHey... tysk er ikkk liiiige en af mine stærkeste sider og derfor spørger jeg jer... jeg har brug for en del hjælp og hjælp har brug for jer... håber der findes tyske eksperter her... på forhånd tak!!!Die Kapitel handeln von einem türkisches Mädchen in Deutschland. Die türkischen Familie ist dort ... -
Vigtigt!!
ForumindlægHej allesammen Er der nogle der kan give navne på nogle noveller, der handler om "At være menneske" :) -
Budskabet!
Forumindlæghey med jer.. vil bare spørge hva budskabet kunne være til eventyret "sneglen og rosenhækken af HCA? mit bud er at han viser hvordan mennesker kan være? f.eks. er rosehækken jo meget flink hvis man nu tænker logsik.. den giver alt ud, mens sneglen lukker sig ind i sin egen verden og mopper d... -
Numeriskmetode differentialligning
Forumindlægdy/dt=3y y(0)=1 Den generelle løsning for denne er; y=k*e^(3*t) derved for vi f(t)=e^(3*t) Løs denne ligning ved hjælp af numeriske metode med Runge Kutta (hans 4orden). y(n+1)=y0+?y=y0+1/6*(α1+2*α2+2*α3+α4 )*?x Alfa værdierne er givet ved; α_1=f(x0,y0 ) α_2=f(... -
Dyr - symboler
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde ud af hvad forskellige dyr symboliserer og hvilke værdier de har? Har brug for følgende dyr:UgleMuldvarpSekretærfuglRævMarkmusFransk puddelHøneGøgHåber I kan hjælpe!! -
ok indledning, eller??
Forumindlægjeg har om Roosevelt under den store depression og vil høre om man godt kan skrive en indledning sådan her? Har ikke rettet den endnu, men I må selvfølgelig sige til hvis noget er helt hen i vejret :) De forende stater kom godt ud af Første Verdenskrig og derefter levede de i overflod. Industrie... -
ideer til danskopgave
Forumindlæghejder er sikkert mange 1g der sidder og tænker over den komne danskopgave og der er mange faldgruber i sådan en danskopgave. derfor synes jeg og sikkert mange andre 1g at det kunne være rart at de garvede fra gymnasietiden kunne komme op med nogen gode råd til danskopgavenpå forhånd tak skal lyd... -
Meninger!!!!!!!!
ForumindlægHej, hvad tænker danskerne når de tænker om tyskland og tyskerne..?? Jeg vil gerne høre jeres meninger om dette. Det kunne da være sjovt nok at se hvad I synes om tyskerne..På forhånd tak -
1.g opgave
Forumindlæghej! nogle som kender en side hvor man kam læse lidt om forskellige forfatter, (helst danske)! skriv også hvis i har et godt råd om hvordan man kommer igang med sin 1g opgave. på forhånd tak -
HHX og HG
ForumindlægHvad en endelig forskellen på HG og HHX. Hvilke muligheder har man indenfor disse to områder? -
forskellen mellem roman og novelle.
ForumindlægEmne: nogen der kan hjælpe..Skrevet den: 13-06-2004 11:47:01 -------------------------------------------------------------------------------- jeg skal op imoregn tidlig så har brug for der nogen der kan svare hurtigst muligt skal til optagelsprøve kommer lige fra 10ende og det har været sådan et... -
Rend mig i Traditionerne af Leif Panduro
ForumindlægHej - Jeg skal, som så mange andre har gjort, skrive om denne bog, og jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg burde burde skrive - hvad der er det vigtigste osv. Jeg har forsøgt at søge lidt rundt her på internettet, men der synes ikke at være noget at finde om denne bog som jeg kan bruge... -
Symbol
Forumindlægudfra jeg har læst anders bodelsen "drivhuset" er jeg lidt i tvivl om hvad drivhuset symbolisere, jeg ved dog at garteneriet symbolisere edens haven !! alle ideer er velkomne og forresten god weekend -
Oversættelse
ForumindlægNedenstående tekst er et kort uddrag af et brev, premierminister Gladstone skrev til dronningen Victoria 5. februar 1885. Hvad er Gladstones budskab i brevet, og hvordan udtrykker han det? Underbyg dit svar med eksempler fra teksten. Skriv dit svar på dansk. Mr Gladstone has had the honour this d... -
Diskussion
ForumindlægHej. Jeg skal snart holde et oplæg i klassen om et emne vi i klassen skal diskutere I engelsk , Er der nogle der kan komme med ideer til nogle spændende emner?? :) -
Skæbne
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som jeg sidder og tænker på , hvad er skæbne , og hvordan er det ? nogen der kan svare
