Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18241 til 18260 af 43092
-
Haster!
ForumindlægHeej, jeg søger hjælp til en engesk opgave der lyder sådan: Write your own legend. (Behøver ikke at være så lang) Er der nogle der har idéer til hvad jeg kan skrive om? -
Oversættelse
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal sætte denne her sætning sammen:\n\nSøvnens betydning for evnen til at huske er overraskende vigtig, viser nyere forskning.\n\nHar prøvet mig lidt frem med at starte med The sleep, the meaning...\n\nNogen der vil hjælpe???? -
En sætning
ForumindlægHej er der nogle der har læst teksten the future of robots og kan forklare mig hvad denne sætning betyder? "Human experience is marked by a refusal to obey our limitations" -
Valgfag
ForumindlægHej...\n\nVil gerne spørge jer herinde om råd ang. valgfag...\n\nJeg skal nemlig læse medicin og jeg har valgt Kemi A, Mat A og overvejer at tage biologi B.. Er det klogt at tage biologi B eller er det nødvendig at tage fysik A. Jeg mener selv at det er vigtig at tage biologi da man bl.a. beskæft... -
Oversættelse - med stort?
ForumindlægSiden 1933 har byen været styret af den katolske befolkning.skal den "katolske befolkning" stå med stort? -
Hjælp til oversættelse:
ForumindlægHej sidder og læser, et digt og har lidt svært ved at forstå følgende sætninger:You listen with delight,By tales of dirt and danger fondly thrilled.Mit bud: I laver granater til os. I lytter med fryd/glæde,Til beretninger om snavs og fare behageligt pirret.Er det rigtigt at oversætte det med I el... -
står lige...
Forumindlæg... og skal skrive en stil, om : How to tell a winner?Og først er der lige et digt, hvor jeg skal give mine kommentare, til synspunkterne..Digtet:A winner says " let's find out"A loser says, "nobody knows"When a winner makes a mistake, she says " it wasen't my fau... -
lille klovn rettelse
Forumindlæger der lige nogle søde mennekser, som vil rette det for evt fejl:For me a winner doesn’t have to be in a individual performance, but just something, someone have done, which no one ells has been able to do. My winners are namely the comedy series, named “clown” /klovn, because I think, it is the ... -
Cantor og zenons paradoks
ForumindlægHej. Der er lige en ting jeg undrer mig over. Hvad var Cantors syn på Zenons paradoks om skildpadden og løberen? Jeg læste er sted at han var uenig i Zenons tankegang men hvordan ved jeg ikke. Nogen der kan hjælpe? -
Synopse?
ForumindlægEr der nogen der kan forælle mig, hvordan en synopse skal opstilles, (et eksempel kunne være fedt) Og hvor mange sider skal den være på. Og hvis du selv har lavet en til en tysk mundtlig eksame, må du meget gerne sende den. Det er kun til brug af inspiration ;) Tak på forhånd. -
hvordan siger man
ForumindlægHey...hvordan siger man language paa tysk ?? Nogen der ved tak paa faarhaand... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHejsa... Jeg har brug for hjælp til rettelse af det nedenstående. Det er skrevet som en dagbog.På forhånd mange Tak !!It was a Wednesday night in 2001 the earthquake had hit Alanya. Alanya is a wonderful city, which lies beautifully on south Turkey. I was in summer holiday in Turkey with my paren... -
Fejlsætning
ForumindlægWhen they had examined the fingerprints, the police was able to prove that our neighbour had burgled us. Jeg kan godt se at det skal være were, men hvordan forklarer man fejlen? Har det noget at gøre med at police er et utælleligt substantiv ? Men det tror jeg heller ik for så skulle det jo neto... -
Lektiehjælp søges i dansk?
ForumindlægHej allesammen! Det er sådan at SSO-opgave ugen nærmer sig. Jeg har valgt at skrive i dansk. Problemet er at jeg roder meget tit rundt i tingene når jeg skriver meget. Hvis I kender til en god gymnasielærer som tilbyder lektiehjælp, så vil jeg være jer evig taknemmelig hvis I kan sende mig navnet... -
Mugging
ForumindlægNogen der ved, hvad mugging hander om, jeg forstår ikke teksten .? -
FRANSK OVERSÆTTELSE
ForumindlægHej alle søde mennesker! Jeg er virkelig, virkelig på skideren. Mit fransk er elendigt, og får karakter for en oversættelse jeg skal lave til imorgen. Derfor vil jeg høre om der er nogen der ville være rare at oversætte denne tekst for mig. Verberne står desuden i infinitiv: Hélène accepterer ga... -
R0!
ForumindlægHvad betyder RO? -
SSO-krise!!!!!
Forumindlæghej allsesammen... jeg sidder i den her uge og knokler med min sso, og er gået mere eller mindre i stå... jeg tænkte på, at hvis der er nogle af jer har læst the fifth child af Doris lessing, om i så ikke kunne give mig nogle gode råd til hvad jeg kan skrive inden for miljø, komposition og den ... -
Objektivt el. subjektivt??
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal skrive en kronik om fortællende journalistik. I kronikken skal jeg desuden karakterisere de fortællermæssige og stilistiske virkemidler i Morten Sabroes "En luder steg af toget, kap. 6". Derudover skal jeg med inddragelse af eksempler diskutere betydningen af, a... -
HJÆLP: genetik og bioteknologi?? genmodificerede planter??
ForumindlægER I TVIVL OM HVAD JEG SKAL SVARE TIL FØLGENE: TEMA: Genetik og bioteknologi 1. Hvad kan DNA i dag anvendes til? 2. Vurder og diskuter anvendelsen af DNA-test 3. Vurder og diskuter anvendelsen af genmodificerede planter 4. Hvad kan viden om blodtyper bruges til ? Og er der...
