Søgning på: Dansk. Resultater: 18261 til 18280 af 40954
-
fejlsætning
Forumindlæger det korrekt rettet 16. It succeeded for me to win the race. Det skal være "I succeded in winning the race" Fordi Succed er en verb pattern. -
Forståelse af tekst
ForumindlægHvad vil det her sige?: (foregår i 1933) Vigtig handelsaftale med England Efter Kanslergadeforliget indgik regeringen en treårig handelsaftale med England, der var Danmarks vigtigste handelspartner. Danmark skulle øge sin import af engelsk kul, hvis England skulle aftage hele 62 % af landets saml... -
idehistorie b -> historie a?
Forumindlæghey, har idehistorie b og teknologihistorie c fra htx. har senere fundet ud af at jeg gerne vil læse historie som desværre kræver historie a. mit spørgsmål til jer: er mit idehistorie og teknologihistorie fuldstændig spildt eller kan jeg bygge oven på det? forestiller mig noget gsk, f.eks. idehis... -
Tysk A niveau 24 timers
ForumindlægHey Peeepz Ville hører om nogen derude ved hvad der forventes til den mundtlige Tysk Eksamen på A niveau i gymnasiet. Altså hvad de lægger vægt på osv. Derudover må i meget gerne fortælle mig lidt om hvordan selve fremlæggelsen skal struktureres. På forhånd - Vielen Dank -
Højreorienterede partier jeg kan kontakte? Haster!
ForumindlægNogle der ved hvor jeg kan kontakte poitiker fra, V, DF eller C i Odense? Jeg er igang med en projektopgave, og jeg kan simpelthen ikke finde måder at kontakte dem på. Har prøvet odense.dk. Mvh. K.H.H -
Internettet, og det sociale net
ForumindlægHej, Vi er 2 piger på 14, der skal lave en projektopgave. Vi har emnet "Internetttet, og det sociale net" og har lidt svært ved nogle af vores spørgsmål. 1. Hvorfor blev internettet opfundet? Hvad var formålet? 2. Hvem opfandt internettet, hvornår og hvor? 3. Hvordan blev internettet... -
Herning gymnasium
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget kraftigt at søge ind på Herning Gymnasium - nærmere bestemt STX. Men jeg gider ikke gå der, hvis det er noget værre noget. Derfor vil jeg gerne høre nogle vurderinger fra folk der enten går der, eller har gået det. På forhånd tak for al respons. /Snappi -
dollars til kroner
Forumindlæg36,44? 44,74? 16,75? det er hver for sig -
Engelsk grammatik
ForumindlægHej! :) Jeg har nu lavet lavet en opgave i engelsk, men er i tvivl om grammatikken er korrekt. Er der nogen der vil hjælpe? :) Dear Tony Tweet Here are my answers for your question. If you need me to answer more of yours questions or take part of your survey, I will look forward to hear from y... -
Måske fejl i test
ForumindlægThe fish tasted well/good Her skal man vælge den korrekte. Ifølge testen er det rigtige svar good ¨mener bare det er well.Da well ligger sig til udsagnsord. Eller er det bare mig ,der er galt på den -
Hjælp
Forumindlæghvad kommer normalt først i hovedsætninger udsagnsled eller grundled når hovedsætningerne står før bisætninger? hvad kommer normalt først i hovedsætninger udsagnled eller grundled når hovedsætningerne står efter bisætningerne? -
engliish. plzz help :(
ForumindlægSkriv en historie på ti linjer, hvoraf 5 er i datid og 5 i nutid. Vær opmærksom på at grundled og udsagnsled passer sammen. Sæt kryds under grundled og bolle under udsagnled. Jeg jeg ved ikke om det her nok til datid, og eller om der findes noget fejl i? hvis der fejl, kan i plezz ret det til... -
Hvor vigtig er bachlor?
ForumindlægHej. Jeg læser Ha.almen i øjeblikket, begyndte her i sommers og syns allerede meget af det man undervises i er meget virklighedsfjernt. De eneste to fag som man syns er virklighedsnært er regnskabsforståelse og omkostnings/invest. teori. Det fik mig til at tænkte: Hvor meget af det man lærer på ... -
nødvendighed og gustar + verbum
ForumindlægHej. På spansk, hvis man ønsker at udtrykke en nødvendighed, kan det så passe at man bruger formen: tener + que + infinitiv f.eks: Tengo que andar eller skal que udelades? det samme gælder gustar + verbum, skal der que ind imellem? f.eks. gusta que bailar. eller? tak på ... -
resume
Forumindlæghej hvrodan starter man et resume påå fransk? -
Kender i den her: Bryllup med Eliza, hvis i kan hjælp..
ForumindlægHej I novellen skal jeg finde andre genrer, og det kan jeg ikke? ? på forhånd tak -
Ordvalg og grammatik
ForumindlægJeg håber at i vil hjælpe mig med at forklare og beskrive, hvad fejlen er. :) På forhånd tak- 1)Russerne --> Skal det bøjes som et adjektiv? 2) Bogen er fra 2001 --> Das Buch ist aus dem Jahr 2001.?? <---- er præpositionen og bøjningen af Jahr rigtige? 3) Det handler om synet på slægt... -
...
ForumindlægHej alle. Er der nogen som er god til tysk, og som kunne tænke sig at rette mig stil her er den: So war der erste Gast ankommen. Alles klar werden. Alles vorberit werden. Es wird das wildeste Party jemals. Es geht nicht lange Zeit, vor die erste bahnen sniffen werden. Andrea genau kommen wer... -
Valget 2011 Opgave, hjælp
ForumindlægHej :-) Jeg skal lave en samfundsfags opgave om valget 2011, hvori svaret på nogle stillede spørgsmål skal indgå. Et spørgsmål hedder: "Gør på grundlag af figur 1 rede for resultatet af Folketingsvalget 2011 på landsplan". Der står at Social demokraterne står til færre procent... -
Hjælp til folkeeventyr!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til et folkeeventyr. Bare en start eller en slutning eller en god idé! Det skal bare indeholde de helt standard ting som prinser og prinsesser, men det skal også indeholde symboler og have et fortolkningsplan. Hilsen Anna
