Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 18281 til 18300 af 52987
-
vælgernes interesse for EU-kig endelig!
ForumindlægHej alle! Har I nogle forslag til hvad man kunne diskutere omkring valg-deltagelsen/interessen for EU? Kom endelig med masser af indputs! Med venlig hilsen Amandaskat. -
Hvor går grænsen?
ForumindlægSagen er den at min religionslærer opfører sig ret upassende for at sige det pænt. Allerede i en af de første undervisningstimer fortalte han fyrene fra min klasse, at det var ikke sikkert, at han ville kunne deres navne før til jul: "Han ville koncentrere sig om pigernes navne, hvilket jo... -
cirkel på lommeregner
ForumindlægHar en ti-84 pluds. Jeg kan ikke få den til at tegne en cirkel. nogen der ved hvordan man gør? har prøvet at læse i bogen, men der står ikke så meget om det, kun hvor funktionen er. knus ; ) -
Motiverede ansøgning til kandidatuddannelse
ForumindlægHej. Jeg er lige blevet færdig med min motiveret ansøgning til kandidat uddannelse i energiteknologi- og ville høre, om der er en, som har lyst til at læse den igennem og evt. rette de fejl der er? Det ville være en kæmpe hjælp. -
En uge
ForumindlægSå er der omtrent en uge til, at vi 9.klasser får at vide, hvilke af udtrækningsfagene vi kommer op i. Har du nogle favoritter fra hver af de to puljer? Og nogle du bare helst vil undgå? 1. pulje : - geografi - Biologi 2. pulje: mdt. tysk skr. engelsk historie samfundsfag Kristendom For mit vedk... -
HASTER_STANDBY??
ForumindlægHej ... Jeg har et spørgsmål der haster rigtig meget, håber der ngn der vil hjælpe:D Hvis man søger om stadnbyplads og ikke får dette plads , hvad sker der så? Betyder det så mine andre prioteringer får min ansøgningsskema? Eller hvordan kommer det så tilat foregå? -
1. verdenskrigs spørgsmål/opgave til torsdag.
ForumindlægHvilke forklaringer kan der gives på udbruddet af 1. verdenskrig? Hvad kendetegnede livet som soldat under 1. verdenskrig? Hvilken rolle spillede Danmark og danskerne under 1. verdenskrig? Hvilke konsekvenser fik versaillestraktaten? Forklar hvad Dolkestødslegenden er? Ville være utrolig ... -
Matematik- sommer kursus?
ForumindlægHej alle. Nogle som ved om man kan få undervisning i matematik (gym - Højniveau) et sted i sommerferien ? Eller kender til andet som kan hjælpe en på matematikken ? Tark.. -
copy/paste - stop det!
ForumindlægDet er ved at drive mig til vanvid! Indlæg efter indlæg, ser jeg at folk helt og aldeles hæmningsløs kopiere opgaveteksten og indsætter det på studieportalen, for at få andre til at løse deres opgaver. STOP DET OMGÅENDE! ____________________________________________________________________________... -
Eksamensangst - Video 11 - Afstemningen er afsluttet
ForumindlægFilmen er lavet af Johannes Schultz-Lorentzen, Victor Ørskov og Mads Fridolin fra Frederiksbergs Gymnasium og Ørestad Gymnasium. Stem på denne video ved at sende VIDEO 11 til 1220 (det koster 1 kr. + alm SMS-takstDette er en af videoerne i konkurrencen om billetter til Roskilde Festival 2009. Se... -
formål
ForumindlægHej.. jeg har om elgiganten. Hvad mener man med ...mål med opgavn....?? Hvad skal jeg, når jeg har om elgiganten -
TI-89 Titanium
ForumindlægVed ikke lige om det er så mat relateret. Men jeg håber lidt I kan hjælpe. Kan ikke rigtigt finde det i manualen eller noget. Men hvordan laver jeg x'te rødder ? På TI-83 lå det vist inde under CALC så vidt jeg kan huske, men det kan jeg ikke finde på den her. Jeg kan finde kvadratrodstegnet,... -
De gale.
ForumindlægHej. Nogle der ligger inde med et referat af "de gale". det haster :) -
A-Kraft
ForumindlægHej derude! :-) Jeg skal op i fysik her om 2 uger, og er igang med at lave dispositioner b.la. om a-kraft.. - Er der en som kan forklare simpel og relativt kort hvad a-kraft er helt korrekt? - Hvad det bruges til idag? - Er det godt for miljøet? Tak på forhånd :-) -
Eastons Model
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med en forklaring på hvordan Eastons model vil se ud når man kommer til at snakke om Hvad Danmark laver i Afghanistan . Håber der er nogen der kan hjælpe :S -
Eksempel på lukket system????
ForumindlægEr der ikke en der gider at give mig et eksempel på et lukket system? (hvor A og Q = 0) .. Mange tak på forhånd :) -
Alkohol og alkaner
ForumindlægHvorfor brænder alkohol bedre end alkaner? -
det gyldne snit! S.O.S.
ForumindlægJeg har fået til opgave at: (' '=kvadratroden)(a=det gyldne snit) 1) bevis at a=0.5('5'+1) er det samme som a-1=1/a 2) skriv den matematiske formel for Fibonacci tabellen please hjælp... tak på forhånd ^^ -
Syntese af benzocain
ForumindlægHej I mit eksamensprojekt i proces på 3. HTX har min gruppe valgt selv at udvikle en syntesevej for benzocain. Vi arbejder nu med tre mulige synteseveje, men vi ved ikke, om de er mulige, og om der er nogle problemer, vi har overset. Hvis der er nogen der vil se og kommentere dem, så ville vil... -
Coulombkraften
ForumindlægHej. Er der en der kan hjælpe mig med lidt forståelse af coulombkraften? Er der bare frastødningen mellem partikler af ens ladning?
