Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 18281 til 18300 af 34803
-
Metoder
ForumindlægHvilken metode skal man bruge hvis man vil finde ud af om frugtsaften er fortyndet eller koncentreret ? Tak på forhånd. :) -
vandopløseligheden
ForumindlægHvad skal mna forvente om vandopløseligheden af følgende stoffer: CH3OH, C6H6, CCl4, CH3CH2NH2 og CH3CHBrCH2CH3 -
fuldstændig oxidation
ForumindlægHvad vil det sige at kobber oxideres fuldstændigt af saltpetersyre?Og hvordan vil i skrive det op?Mit eget bud:Cu+NO3(-)-> Cu+3 + NO ?Kan godt afstemme men har ikke lyst til at gå i gang med det før at jeg har den rigtige reaktion -
Vand ved kogning
ForumindlægHej.. En anden og jeg har diskuteret om hvad der sker med vand(H2O)ved kogning. Det simple spørgsmål går på:Sker kun første reaktion ved kogning?1. H2O (l) --> H2O(g)Eller sker reaktion to også delvist ved kogning?2. 2 H2O (l) ---> 2 H2 + O2 -
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/ -
SSO
ForumindlægEr der nogle af jer der har skrevet SSO om "syntese af Acetylsalicylsyre" ? Hvis ja, hvad fik I? Og hvilke emner kunne man inddrage i "Acetylsalicylsyre". Har nemlig tænkt mig at skrive om "Acetylsalicylsyre" men ved ikke hvad jeg kan have med, der er "guf"... -
Ækvivalens
ForumindlægJeg sidder med en teoriopgave hvor jeg sidder fast: for hvordan forklare man ækvivalenspunktet? Det kan ikke være når syre og base ophæver hinanden, da der så ikke kunne være tre ækvivalenspunkter (som der jo er i en triprot syre) -
Reaktionsskema?
ForumindlægI tre forskellige isolerede systemer bringes en kemisk reaktion til at forløbe: 1. NaHCO3 (s) --> NaHCO3 (aq) 2. NaHCO3 (aq) + NaOH (aq) --> Na2CO3 (aq) + H2O(l) 3. NaHCO3 (s) + NaOH (aq) --> Na2CO3 (aq) + H2O(l) Jeg skal som opgave skrive reaktioner som forløber i 1,2 og 3 om på den ... -
Civilingeniør VS. diplomingeniør!
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig forskellen på civilingeniørens arbejde og diplomingeniørens arbejde i hverdagen? -
Er biologi nyttigt for mig?
ForumindlægJeg står i denne her situation med at jeg gerne vil være kemiker. Jeg skal vælge et valgfag og min mor tænker at det vil være godt for min uddannelse vis jeg valgte biologi som valgfag. Under den studie retning jeg vil vælge har jeg biologi på C som også kan vælges på B. Nu står jeg bare og er li... -
upolær? polær?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig, om hvorvidt ehtanol og heptan er polære eller upolære? og hvorfor Har det noget at gøre med hydrofobe og hydrofile grupper? -
Maple eller Mathematica?
ForumindlægTil næste år (eller året efter) skal jeg på uni (jeg er ikke helt afklaret, men det bliver helt klart noget naturvidenskabeligt eller en ingeniøruddannele). I den forbindelse har jeg fået at vide, at man bruger Maple eller Mathematica meget til udregninger, grafer mm. 1) Er der nogen der ved, om... -
Radioaktivitet
ForumindlægHvad sker der når mennesker udsættes for radioaktive stoffer?/ Hvad sker der når celler påvirkes af ironiserede stråler? -
Bindings energi .. mystisk
ForumindlægJa, jeg er ved at gennemgå et emne i fysik. Og jeg synes virkelig det med massedefekt, bindingsenergier er mystisk. Jeg har prøvet at set rundt om nettet og herinde, men uden held. Nu til spørgsmålet. Når en kerne bliver dannet får den en bindingsenergi - og hvad præsis er det for en energi? Er d... -
Mole-Ascorbinsyre-masseindhold-æquivalentpunkt
Forumindlæg1)Calculate the number of added moles of NaOH in the equivalence point. -Altså må lige se om jeg har forstået ret.. Jeg startede med at opløse 5 vitamin C piller i 30mL vand og derefter tilsatte NaOH.. Er det så, når jeg har tilsat 30mL NaOH ? 2)Hvordan udregner jeg indholdet (mass content) af... -
Elektrisk rustbeskyttelse
ForumindlægHvad er elektrisk rustbekyttelse og hvordan fungerer det? -
Terminsprøve i dansk?
ForumindlægJeg tænkte om der er nogle, der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstilling? Jeg skal nemlig til terminsprøve i dette her på mandag, og ville lige høre om nogen evt. kender til stile-emmerne? -
00 i matematik?
ForumindlægHej, Jeg er en elev i 1.g og skal til eksamen i matematik her om ikke særlig længe. Det er på C niveau, så dvs. jeg skal ikke have matematik resten af 2. og 3. g. Så mit spørgsmål er: Hva' nu hvis man får 00? kan man overhovedet forsætte på gymnasiet? Jeg har indtil videre fået 7 i dansk og... -
Interessant område
ForumindlægHvad er efter din mening det mest interessante område inden for fysikken? -
Elektromagnetisme
ForumindlægHejsa, jeg har været syg, det korte tidspunkt vi havde om elektromagnetisme på skolen, så jeg har egentlig ikke fået særlig meget info om emnet. Hvis I kunne tage jer tid, og forklare mig, hvad elektromagnetisme er, og hvilke forsøg jeg kunne fortage mig, før prøven på mandag, ville det være ...
