Søgning på: Dansk. Resultater: 18301 til 18320 af 40954
  • Do's and don'ts

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der en af jer, som har et forslag til, hvordan "do's and don'ts" skal oversættes? Det er i forbindelse med en artikel/guide omkring dating. På forhånd tak.
  • Monarki

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg forklar hvad et monarki er?
  • AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)

    Forumindlæg
    Hej alle :) Sidder og knokler med AT, og har svært ved at finde brugbare kilder. Jeg skriver om hvordan kannibalisme blev brugt til, at fremstille de indfødte i britiske koloniseringer som uciviliserede og derved bliver brugt til at legalisere den britiske imperialisme. Jeg skal bruge en beretn...
  • Sæt ordene i rigtig rækkefølge

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med denne spansk opgave? Skal sætte disse ord i rigtig rækkefølge så det danner en sætning = / Yolanda / son / son / y / y / Diego / Almería / novios / de /
  • Akkordsystem

    Forumindlæg
    Hej folkens :-) Jeg er i gang med at lave en prøve aflevering af DHO opgaven, og i en af mine tekster er jeg støt på et ord jeg ikke kender :-( Og selvfølgelig kan jeg ikke finde betydningen af det på nettet. Så jeg håbede at en kunne forklare mig hvad akkordsystemer betyder? :-) M.v.h Lisa
  • Et digt med en sammenligning eller en merafor

    Forumindlæg
    Er der nogen af jer som har skrevet et digt med en metafor eller en sammenligning i? det kunne være en stor hjælp vis i svarede
  • Demokrati - diskussion

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at sammenligne og diskutere to forskellige holdninger om demokrati. Er det meningen at jeg så skal komme med min egen mening omkring det - altså hvad synes jeg er bedst? Og skal jeg også ende ud med en konklusion? På forhånd tak! :-)
  • tyskrettelse

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan rette en tysk opgave kun på 70 ord ?:)
  • Sætte komma

    Forumindlæg
    Hvor skal der sættes komma i nedenstående sætning? "Det næstbedste efter internettet(,) en mobil har(,) er flytilstand" Jeg er i tvivl ved hvilke af paranteserne der skal komma
  • AT-tvivl i biologi (metode ved iagtagelse og derefter teori)

    Forumindlæg
    Hej. Mit spørgsmål lyder: Hvis man gør sig nogle iagtagelser, og derefter prøver at forklare iagtagelserne med allerede etableret biologisk viden, hvordan arbejder man så metodisk? - har det et navn? Et konkret eksempel: Jeg iagtager at økologisk mælk har flere gode omega-3 fedtsyrer end konvent...
  • Typespørgsmål til AT?

    Forumindlæg
    Hej Hvilke typer spørgsmål bliver stillet til AT-eksamen? Eksempler?
  • krigen i 1864 (2.slesvigske)

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan fortælle mig, hvilke føler krigen i 1864 (2.slesvigske) fik?
  • Middellevetid og sundhed i Gegrafi C (Det Haster!!!!!!)

    Forumindlæg
    Kan nogle hjælpe mig hurtigt med at forklare hvad Middellevetid og sundhed i Geofrafi er ?
  • Lysets hastighed

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til eksamen og skal bl.a. snakke om lys hastighed, men ved ikke rigtig hvad jeg skal sige? Det er på C-niveau og vil blive meget glad hvis nogen havde nogle ideer til hvad jeg kunne komme ind på :)
  • Korstogene

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen der kan forklare mig korstogene?
  • Brought into my mind

    Forumindlæg
    Kan man godt sige: Something was brought into my mind?
  • Medicin kvote 2 - AU

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har taget fag om med henblik på at forbedre mit kvote 2 snit i henhold til kvote 2 reglerne på Aarhus universitet - og jeg har søgt medicin. Jeg har lidt erhverserfaring, hvor jeg har sendt dokumentation afsted allerede dengang man skulle søge kvote 2, og nu har jeg færdiggjo...
  • definition

    Forumindlæg
    hej. hvad betyder definition
  • politik

    Forumindlæg
    hej alle jeg vil spørge om der er nogen der gider skrive nogle punkter op ift. hvad der er sket de sidste to måneder ift. politik og økonomi. ps. det er primært i Danmark. Mange hilsner Mie
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej alle de søde mennesker derude :) Er der nogle er jer, som har skrevet essayet "A sliver of heaven" Hvis i har, så vil I ikke være søde og ligge den her op på studieportalen til inspiration??? please :)