Geografi

Middellevetid og sundhed i Gegrafi C (Det Haster!!!!!!)

05. juni 2014 af mariiaZ (Slettet) - Niveau: C-niveau

Kan nogle hjælpe mig hurtigt med at forklare hvad Middellevetid og sundhed i Geofrafi er ?


Svar #1
05. juni 2014 af mariiaZ (Slettet)

det sku ikke meget hjælp man får her inde lol,..... 


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. juni 2014 af maikenmarie

ved ikke hvor hurtigt det skulle gå, men du skulle måske have ladet værre med at kommentere dit eget opslag, da jeg gik forbi det i går da jeg troede det var blevet besvaret.. 

men middelevetid, er som ordet indikerer den gennemsnitlige levealder et bestemt sted. og sundhed... ja sundhed i geografi er det samme som alle andre steder. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. juni 2014 af 123434

Middellevetid er det samme som gennemsnitslevetid dvs. det gennemsnitlige antal år som en generations individer gennemlever

Gennemsnitslevealderen siger noget om sundhedstilstanden i et land. Grøndlændere lever kortere tid end danskere. Det skyldes b.la. at langt flere grøndlændere dør af kroniske sygdomme, begår selvmord eller bliver involveret i ulykker sammenlignet med danskere

I mange afrikanske lande er gennemsnitslevealderen meget lav i forhold til Vesten. Det er fordi, at de har et meget dårligt sunhedssystemet. I Vesten kan man blive kureret for mange sygdomme, som man ellers ville dø af i Afrika.


Skriv et svar til: Middellevetid og sundhed i Gegrafi C (Det Haster!!!!!!)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.