Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18321 til 18340 af 31756
-
Formler og opgaver til uden hjælpemidler
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal snart op til matematik A terminsprøven og er begyndt med, at læse op til det. Er der nogen som er klar over, hvilken slags formler man skal kunne til prøven uden hjælpemidler, og hvad det er for nogle typer af opgaver man kan komme op i (skal øve sig i :)) På forhå... -
FSA 2004
ForumindlægHejJeg sidder og skal lave FSA maj-juni 2004 i problemregning, matematik. Jeg mangler blot opgavehæftet - er der nogen, der har det liggende? Eller kan finde det til mig på nettet... Jeg skal bruge det i aften og vil virkelig sætte pris på at få de opgaver, jeg skal løse :p -
Råd ang. Studie
ForumindlægHejJeg er en meget matematikinteresseret dreng, der skal påbegynde studie til næste år. Ville høre, om der var nogle, der vidste, om det både er muligt at studere matematik og kemi.?? har ikke helt besluttet mig for hovedfag endnu, men det bliver højst sandsynlig mat.Studiet skal helst foregå i k... -
Finde punkt på cirkelperiferi
ForumindlægHej folkens! Jeg har en opgave i matematik hvor vi skal finde nogle punkter på en cirkelperiferi. Jeg har en cirkelformel (x-4)^2+(y+98,82)^2=1002 og prøver at finde y-værdien af punktet der har x-værdien 0,89 På forhånd tak :) -
SRO indledning
ForumindlægHvordan kommer jeg igang med indledningen til min SRO? Har matematik og bioteknologi. Fokuset er "mindste kvadraters metode" og "spektrofotometrisk metode". Nogle ideer til hvad jeg kan skrive? -
Konstanter a og b
Forumindlæghej jeg sidder fast i en matematik aflvering: undersøg om der findes konstanter a og b f(x) = ((x^2+a)/(b-x)) x fraregnet -b hvordan laver jeg opgaven? -
Eksamen Mat B - disposition
ForumindlægHej, alle. Jeg skal til eksamen i matematik B-niveau, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan en GOD eksamen forløber. Har I nogle råd til, hvordan man kan gøre sin præstation til topkarakter? Hvad giver ekstra og hvad er dumt?? Håber I har tid til at dele jeres oplevelser med mig. KH Michelle -
HJÆLP, Mat B-EKSAMEN
ForumindlægHej, alle. Jeg skal til eksamen i matematik B-niveau, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan en GOD eksamen forløber. Har I nogle råd til, hvordan man kan gøre sin præstation til topkarakter? Hvad giver ekstra og hvad er dumt?? Håber I har tid til at dele jeres oplevelser med mig. KH Michelle -
f(x)=-x^2+bx+c Bestem b & c
ForumindlægHejsa til alle jer dygtige matematikere. Er der nogen der tør vove sig ud i at forklare en studerende hvordan man bestemmer b & c ud fra grafen f(x)=-x^2+bx+c hvor toppunktet ligger i (2,1) Med venlig hilsen -
opg 3031
ForumindlægHar problemer med opgaven 3031 i bogen eksamensopgaver i matematik, linje 1-årigt forløb til a-niveau. men teksten til opgaven er bare mega lang så ville høre om nogen har lavet den engang og kan hjælpe mig lidt? -
Erhvervsøkonomisk projekt
ForumindlægHej Efter ferien skal jeg aflevere et matematikprojekt. Jeg har nu fået problemer og kan ikke få hjælp nogen steder. Det er på et ret højt niveau. JEg vil hører om her er nogle dygtige matematikere der vil give en hjælpende hånd...? -
Eksponentielt voksende funktion
ForumindlægJeg ved, at T2=3 og (5,20) og (8,40) Hvis jeg skal beregne f(x)=10 Jeg ved, at f(2)=10 Men hvordan kan man regne det ud matematik Tusind tak på forhånd -
Det gyldne snit
ForumindlægHeey. Er der et sødt mennesker der vil redegøre for det gyldne snit og give mig et eksempel på et maleri hvor det gyldne snit er benyttet.? Jeg kan nemlig risikere at komme op i det gyldne snit i mundtlig matematik på mandag. -
tilbydning af mat c og b lektier hjælp i hele uge 24
Forumindlæghej alle jer som vil fin pusse jeres mat lige før eksamen. Har overstået eksamen i matematik B, så tilbyder lektier hjælp i den uge der kommer nu til en ret fornuftig pris. Det vil forgå i Århus. mail mig på [email protected] -
rapport
Forumindlæghey jeg har matematik rapport og der står forklar kort hvornår man bruger K=k0(1+r)n forklar hvad en fremskrivningsfaktor er og hvornår man bruger sådan en forklar hvad indekstal er og hvornår man bruger det jeg håber jeg får hjælp til det -
Blækregning til eksamen?
ForumindlægHey alle. Nu skal jeg snart til eksamen i mundligt matematik (for første gang) Må man tage sine blækregninger med, altså dem der er rettet? Jeg tror ikke selv at man må, men det skader vel ikke at spørge ;D Hilsen Camilla -
trigonometri
Forumindlægskal op til mundtlig eksamen på hhx i matematik. og her er et af de spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til. det lyder sådan her: Fortæl om betingelserne for, at man kan beregne en trekant, og i hvilke trekant-typer, man anvender henholdsvis sinus- og cosinus-relationerne. -
Differentialregning
ForumindlægHej ppl. Jeg skal til matematik B-niveau mundtlig eksamen på mandag og kan risikere at komme op i dette spørgsmål, som jeg ikke aner en dyt om: Bevis differentialkvotienten for x3 er 3x2 På forhånd mange tak. :) -
Eksamensopgaver mat A htx
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde eksamensoplæggene i matematik A på HTX fra de forskellige år? Jeg er har prøvet at kigge på uvm og google, men uden held. Jeg er særligt interesseret i dem fra maj 1996 og 1997. På forhånd tak -
Optagelses
ForumindlægJeg skal på optagelsesprøve på tirsdag på HTX, hvad er det man må medbringe? I mit brev står der at jeg skal op i dansk, engelsk matematik og fysik/kemi og alt foregår skriftligt, må man gerne medbringe noter med? :-)
