Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18341 til 18360 af 27855
-
Perspektivering (Haster!!!)
ForumindlægJeg skal aflevere min eksamens synopse imorgen, men kan ikke finde noget at perspektivere min tekst med. Jeg har tegneserien af alice i eventyrland, af david chauvel. Budskaberne og handlingen er meget ligesom i orginalen på bog. Det jeg skal perspektiver til skal være noget som f.eks. Bi... -
Hvilke fag har mundtlig/skriftlig eksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om hvilke fag der kun har en mundtlig eller en skriftlig eksamen og hvilke fag der har begge som eksamen? Altså hvilke fag har jeg mulighed for at komme op i skriftlig, og hvilke har jeg mulighed for at komme op i mundtlig? -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægHvad så, er I gået i gang med jeres SSO? Hvad er jeres emne? Jeg spørger af nysgerrighed. Jeg er nemlig selv stødt hoved ind i en mur og er ret blank mht. emne. -
terminsprøve
ForumindlægHvad er den nemmeste måde at huske hvad en novelle er? -
Haster!!! Hjælp mig
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om hvad et godt pressefoto er.. og om en pressefotograf kan tillade sig at lave billedmæssige manipulationer. Er der nogle af jer der kan hjælpe mig og evt sige jeres mening om problemet??? Hpber virkelig på jeres hjælp. MVH en fortvivlet skoleelev -
Forklaring
ForumindlægJeg er igang med at læse en artiklen fra, og jeg forstår ikke dette afsnit. Er der nogen der vil være sød at forklarer mig hvad det betyder "Fabrikken havde siden mellemkrigstiden forsømt at tilpasse sig udviklingen i detailhandelen i retning af kædesalg og mærkevarer. I et forsøg på at ven... -
Tillægsord - oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil MEGET gerne have rettet den tyske tekst igennem, da jeg er meget usikker i tillægsordenes bøjning på tysk. Håber der er een der vil (: DANSK: Den 25.årige Goethe udgav i 1774 sin måske kendteste roman ”Die Leiden des jungen Werthers”. Romanen handler om ung, ulykkelig kærlighed og o... -
sso - længde på referat
ForumindlægHej! Mit referat af bogen fylder 1½ side, er det ikke alt for meget? Jeg sys bare ikke jeg kan skære det mere ned uden at miste vigtige informationer. -
Henvisninger
ForumindlægJeg er tvivl om jeg skal lave henvisninger i dansk SSO. Jeg laver selfølgelig henvisninger til citater fra min roman, men skal jeg også henvise til min sekundær litt. hvis jeg bruger noget derfra ?? Altså jeg tænker ikke på hvis jeg også bruger citater derfra for så skal jeg selvfølgelig henvise,... -
analyse: Angsten af Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en analyse af Angsten? -
Primær/sekundær kilde
ForumindlægHej Hvis jeg anvender en kilde fra en bog, som refererer til en dagbog, er det så korrekt, at kilden i bogen er en primær førstehåndskilde, og at kilden bliver til en sekundær førstehåndskilde, når jeg refererer til kilden i bogen? -
Ondskab novelle! HJÆLP!
ForumindlægJeg har til i morgen at lave en synopsis op en novelle om ondskab! Nogle der kan hjælpe mig med at finde en kendt novelle? Den må maks være på 8 sider, men helst på 3-5 sider! På forhånd tak!! -
Engelsk
ForumindlægHej :) jeg har forsøgt at finde flere forskellige råd omkring forberedelse til mundtlig engelsk men enten har opslaget været for gammelt eller på for lavt niveau. Derfor vil jeg spørge om i har nogle råd til hvordan man får en nogenlunde karakter i engelsk? Jeg er begyndt at læse teksterne... -
ødipus - komplekset, please det haster!
ForumindlægHej jeg skal snart op til old eksamen, og ville spørge om der er nogen af jer der har noget om Ødipus og Ødipuskomplekset? .. har virkelig svært ved det.. håber der vil være noget der vil hjælpe.. -
Kan man starte en novelle sådan?
Forumindlæger det mugligt at starte en novelle såden her: Alle byen kender til "natten." Den nat to unge var ude at fiske. Kender du den ikke? Lad mig fortælle. -
Vejledning til eksamen
ForumindlægHer er der en vejledning, eftersom så mange har efterspurgt sådan en. -
hvad er bedst?
ForumindlægHej :) Jeg vil gerne spørge om det er bedst at man holder analysedelen adskilt fra metodedelen til AT-eksamen. Dvs. først fortælle om de analyser man har foretaget i ca. 3 min, og derefter snakke om metoderne man har anvendt i ca. 5? eller er det bedst at blande det hele sammen, på en måd... -
bestået ???
Forumindlæghey folkens jeg går i 2g nu og sagen er at jeg har dumpet samlet i matematik fordi jeg fik 2 mundligt og 0 skriftlig årskarakter og 00 til skriftlig eksamen dvs at jeg er dumpet . Men mit snit generalt er på 6,7 så det er jo egentlig fint nok , men kan jeg godt gå videre selvom jeg har dumpet i... -
3. personsfortæller
ForumindlægHej. Kan nogen sige mig, hvad der ligger i, at der er benyttet 3. personsfortæller? På forhånd tak! /martinrv -
Apartheid - Er dette redegørende eller analyserende?
ForumindlægHejsa. Lige et enkelt spørgsmål. Sidder og taster løs på min DHO med apartheid som hovedemne. Først har jeg tænkt mig at redegøre for indførelsen af apartheid, modstandsbevægelserne og faldet af apartheid til sidst. Dernæst vil jeg analysere årsagerne til apartheid og komme ind på nogle af ...
