Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 18341 til 18360 af 20599
-
Wall Street & finanskrisen 2008
ForumindlægSkriver min SRP (Studieretningsprojekt, HHX, 3 år, Fag: IØ+Samtidshistorie). Jeg skal analysere hvordan finanskrisen + krisen i 1929 (wall street) gik fra at være en finanskrise til at være en realøkonomisk krise. Hint til hvordan jeg gør? Hvad er en realøkonomisk krise? Kender du evt. til nøglet... -
Bevis for k(n,r)
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal aflevere SRP-opgave på fredag. Det går rigtig godt, men jeg har sat mig fast ved en del af min problemformulering, som lyder på, at jeg skal bevise at k(n,r) = k(n-1,r-1) + k(n-1,r). Jeg har indtil videre ikke rigtigt fået udledt noget, så jeg ville være meget taknem... -
Hjælp sr alkohol biologi og matematik
ForumindlægHej alle jeg har et del-spørgsmål i min srp der hedder Beskriv to væsentlige delprocesser i forbindelse med optagelse, nedbrydning og udskillelse matematisk. Den matematiske beskrivelse skal suppleres med numeriske betragtninger og grafiske afbildninger af væsentlige sammenhænge. Jeg har alle... -
HJÆLP SØGES! Energi ved forskellige bevægelses typer
ForumindlægHej Alle! Jeg er pt. igang med at skrive SRP opgave. Jeg har fået til opgave at beskrive forskellige bevægelsestyper i den centrale kraftfelt. Disse bevægelsestyper kan være: Cirkelbevægelser, hyperbel bevægelser og parabel bevægelser (det skrå kast). Men hvordan bestemmer man energien som kan ... -
Ellipsens Ligning - Hvad definerer den? :)
ForumindlægHej, Første post/tråd her inde Jeg sidder med SRP. emnet er Kepler og Ellipser (samt ellipsens ligning) Det eneste jeg sidder og har problemer med er "ellipsens ligning". Jeg skal opstille en ligning for ellipsen, men det jeg synes jeg har det sværest med at finde ud af er hvad elli... -
Argumentation
ForumindlægHej En af mine problemstillinger til min SRP lyder således: Redegør for hvad en syllogisme er og hvordan man kan systematisere dem og redegør ligeledes for de mest brugte argumentationsformer Jeg står bare i den situation at jeg virkelig er i tvivl om hvad min lærer mener med argumen... -
Sidetal fra side 4 (Helst Openoffice, gerne Word))
ForumindlægHeej jeg sidder og er ved at skal sætte sidetal ind i min srp, men kan ikke finde ud af det. jeg vil ikke have sidetal på side 1, 2 og 3, men på side 4 skal der stå 1, og på side 5, skal der stå 2 osv. hvis nogen kunne foklare mig dette vil jeg være meget taknemmelig jeg skriver selv i op... -
Diabetes,
ForumindlægHej alle sammen :)! Jeg har i min SRP faget bioteknologi og emnet Diabetes, jeg er nu kommet til mit vurderende spørgsmål. Jeg har snakket med min vejleder, men jeg er stadig i dyb tvivl. "Vurder samspillet mellem generne og miljøet i forhold til at få sygdommen diabetes" ... -
Diskussion - Omsorgssvigt
ForumindlægHej. Jeg sidder med min SRP opgave i psykologi/engelsk, som handler om "Omsorgssvigt og børnemishanling". Jeg er gået lidt i stå ved min diskussion Den ene lyder sådan: Diskuter forskellige aspekter ved omsorgssvigt og børnemishandling, og inddrag følgene bilag: "Tøndersa... -
Hvad kan man bruge som kilde/litteratur
ForumindlægHej Jeg skal i min SRP blandt andet redegøre for fremstillingen af antibiotika. Det har for det første være rigtig svært at finde noget godt materiale omkring dette, da de fleste lærerbøger bare fortæller hvad udgangsstofferne er og hvad slutproduktet er. Men nu har jeg så fundet en opgave fra ... -
en mærkelig reaktion (paracetamol)
ForumindlægHejsa, Jeg er igang med min SRP og skal til at skrive om syntesen af paracetamol. Jeg har kemi på B så måske er der derfor jeg ikke forstår det jeg skal til at spørge om nu. REAKTIONEN ER VEDLAGT. 1. Der står så på mine papir, at reaktionen er en SN2 reaktion efterfulgt af en syrebase reaktion. H... -
Uddybelse vdr. raketligningen
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket SRP i mat/fys og har stort set svaret på min problemformulering: Udled raketligningen, sluthastighed med og uden tyngdepåvirkning, Udled Torricellis lov og sammenlign eksperiment med teori. Men min besvarelse af det hele fylder kun ca. 13 sider, så er der nogen der har ... -
det geocentriske verdensbillede
ForumindlægHej, jeg skal i min SRP redegøre for hvilke indvendinger der kommer mod kirkens verdensbillede (det geocentriske verdensbillede). Jeg skriver i fysik og historie og denne del skal helst være historisk.har i nogen forslag til hvad jeg kunne skrive om? næste problemstilling går nemlig ud på at je... -
Hvad menes der med skriftlige formidlingsmetoder?
ForumindlægGodmorgen, Jeg sidder midt i min SRP ligesom så mange andre gymnasieelever. En af de ting have med i min besvarelse er en analyse af engelsksprogede teksters skriftlige formidlingsmetoder. Jeg har fundet en artikel og noget tekst skrevet af en universitetsprofessor, som jeg vil bruge i denne del ... -
ENGLAND i 1967 (politisk, kulturel og social udvikling)
ForumindlægHej Jeg skriver SRP om the Beatles og jeg skal perspektivere deres kendte sang Lucy in the Sky with DIamonds til samtiden. Er der nogen der ved noget om hvordan England så ud i 1967 (hvor sangen er skrever)? - Politik - Kultur - Sociale forhold .. jeg ville gerne ind på noget med oprør, stofmisbr... -
Tredjegradsligning
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her med min SRP som skal afleveres på fredag. Udover jeg har valgt et super svært emne, så er der også tilhørende opgave jeg har svært ved. Opgaven lyder således: "I forbindelse med besvarelsen skal du løse ligningen z^3+3z+32=0. Eventuelle komplekse løsninger ... -
hjælp til emne
Forumindlæghej jeg ville høre, om der var nogen som kunne give mig nogle ideer til mit valg i SRP jeg har valgt at skrive i Dansk A og Afsætning A til emnet har jeg valgt apple og microsofts markedsføring men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal bygge den op. jeg er lidt blank på det .... m... -
Udregning af mængde
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal lave en udregning til min SRP, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Det er fra et biologiforsøg, der omhandler, hvor meget metan, der dannes i koens vom. Fra forsøget fandt vi, at der på 243 min. blev dannet 418,5 ml. metan. Dette var gas fra en foderblanding med 20... -
Bestem udtryk for hastighed og tilbagelagt afstand med udgangspunkt i den opstillede bevægelsesligning
ForumindlægHej mit navn er Jonas. Jeg går på HTX 3 år og har fået udleveret min SRP om raketters bevægelse, men sidder fast i sidste spørsmål: "Bestem udtryk for hastighed og tilbagelagt afstand med udgangspunkt i den opstillede bevægelsesligning" Bevægelses ligningen lyder: V-V0 = u * l... -
Zornig - min barndom i helvede
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder lige midt i SRP-skrivning og er kommet i tvivl om hvilken analysemodel der kan bruges til at analysere dokumentaren "min barndom i helvede" der omhandler Lisbeth Zornig Andersen. Jeg svæver lidt mellem plot-point modellen og den cirkulære model - nogen de...
