Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18341 til 18360 af 38620
-
delkonklution/synopsis
ForumindlægHvor lang må en delkonklution fylde i en synopsis? Og er der nogen der præcis kan fortælle hvad der skal stå? Jeg er bare begyndt at besvarer hele min problemformulering. Er det forkert? Vh -
Haster!
ForumindlægHej. Jeg Skal skrive en stil om bogen Misery med Steven king, og skal der komme ind på temaer i bogen. Det er det ENESTE jeg mangler og kan ikke komme på nogen særligt relevante. Nogen, der har gode forslag? Mange hilsener Tine -
Mediefags eksamen!
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg skal op i mediefag her om ikke så længe. Tænkte på om der var nogen der har nogle erfaringer med mediefag? Er det svært? Hvordan foregår det? Hvad tæller mest? osv. Håber i kan hjælpe en lidt forvirret dreng med hans eksamen. :D På forhånd tak! -
Stile - Hvordan gør mestrerne det ?
ForumindlægJeg skal snart op til termins prøve og så var det jeg havde et spørgsmål der er meget centralt for mig. Jeg leder efter en indgangsvinkel, en arbejdsmetode og plan, som nogle af jer der skriver virkeligt gode stile bruger Grunden til jeg spørger er at jeg ikke helt ved hvad jeg egentlig skal gø... -
Synet på velfærdstaten med særlig fokus på 30'erne og 70'erne
ForumindlægKære studerende og andre godtfolk. Jeg har en problemstilling, som min lærer synes er meget god, men jeg kan ikke rigtig gennemskue den. Den lyder "Hvad er synet på velfærdstaten med særlig fokus på 30'erne og 70'erne". Hvad skete der da i 30'erne og 70'erne siden ... -
Kendetegn for en periode/stilart!
ForumindlægJa, jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide mere om, hvordan man i en tekst, kan se hvilken periode den tilhører! Nogle eksempler på nogle kendetegn! Fx. hvis man får en tekst som tilhører oplysningstiden - hvordan ses dette så i teksten? Altså fx? For i øjeblikket, ville jeg nok have lidt s... -
Perspektivering?
ForumindlægHej, hvis man skulle lave den bedst mulige perspektivering af en novelle f.eks... Kan i så referere helt præcis hvordan den skal være.. Jeg ved at man skal perspektivere med en tidligere periode f.eks Romantikken osv.. Men hvad ville være det bedste.. Kan i give et godt eks.? -
SRP- Afstæning
ForumindlægHeey er der nogen der kan hjælpe ang. studieretningsprojekten? Har Afsætning som hovedfag og mit bifag er engelsk Er der nogen der har nogle forslag om hvad jeg skal skrive om?? Vil gerne skrive om en virksomhed..men ved ikke hvad, og hvordan? Nogle ider om nogle problemformulering? -
redegørelse i SRP?
Forumindlæghvor mange sider skal redegørelse i historie være på?? jeg har om oplysningstiden og skal redegøre den for dens ideer, jeg vil bare være sikker på om hvor mange sider redegørelse skal være på?? -
AP (almenstudieforberedelse)
ForumindlægHej, jeg skal snart til prøve i AP på mit gymnasie også ville jeg lige høre om der er nogen der har prøvet at være til prøve i det. ? Er interessede i hvad man skal lave (opgaverne) osv. Lidt omkring hvad jeg kan forvente. :) PÅ forhånd rigtig mange gange tak. -
Ebbe Skammelsøn
ForumindlægHejj ! Nogle som kan give mig et link eller noter, oversættelser eller en anden (læse venlig) udgave af Ebbe Skammelsøn (riddervisen) :) ville være alle tideres, og guldkorn er klassé :D -
Roman
ForumindlægHejsa, er der nogen der har læst det grønne øje af katrine marie guldager? Jeg har nemlig nogle arbejdspørgsmål, jeg skal have besvaret, det kunne være dejligt med lidt hjælp. :) På forhånd tak -
Passende antal tekster?
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i religion og fysik. Fysikdelen har jeg styr på, men jeg er lidt i tvivl om religionsdelen. Hvad vil et passende antal tekster være? Jeg regner med at tage uddrag fra forskellige religiøse tekster (både nye og gamle), så hvor mange A4-sider vil være passende? Jeg tænker ... -
hvordan man skriver rapport
Forumindlæghej alle sammen. er der nogle der har et godt link eller lignende til hjælp til rapport skrivning. -på forhånd tak -
lidt på bar bund - forstår det ikke?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl - hvad siger den her strofe: hvor smiler fager den danske kyst og breder favnen, når solklar bølge og sommerskyer og skib med lyst Altså i den første verslinje kunne det være besjæling - da den har menneskelig egenskaber, men hvad med det andet? -
Old eksamen
ForumindlægHej jeg ville høre om nogen kunne fyre tips af som alle os der skal op kunne få gavn af? F.eks. hvordan man skal disponere en eventuel eksamen? Hvad skal man fokusere på osv. -
AT. desperat efter hjælp.
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og koger over min AT-synopsis. Jeg sidder fast i metoderne, jeg fatter virkelig ikke hvilke metoder man skal bruge i naturgeografi. Jeg har nemlig om svantes teori, hvis I ved hvem det er. Det var ham som udfra hans beregninger kunne konkludere at industrisamfundets krafti... -
Forberedelse til Dansk Mundtligt
ForumindlægHej alle. Skal op i mundtligt dansk d.23 som er min sidste eksamen, men er i tvivl om hvordan jeg skal forberede mig. Hvordan forbereder i jer til et fag som dansk, og hvad er jeres billede af optimal forberedelse. -
At "Vurder" hvordan gøre man det
ForumindlægHej når jeg skal skrive en vurdering af et emne i sin opg er der så en bestemt måde jeg skal skrive det op på og kan du evt. give mig et eksempel på en tekst der vurder et emne. -
Kunne virkelig godt bruge en smule hjælp. TAK
ForumindlægJeg har fået til opgave i engelsk hvor jeg skal skrive en essay på baggrund af : The short story : A painful case by James Joyce Dette er opgaveformuleringen: Et essay på 500-600 ord om en Joyce-novelle, hvor du inddrager din viden om den biografiske, historiske og tematiske baggrund samt citer...
