Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 18361 til 18380 af 73947
  • differentialregning

    Forumindlæg
    en funktion f er givet ved f(x)=e^2x -3x hvordan finder jeg f'(x)?
  • Universitet

    Forumindlæg
    Hej alle derude Jeg har et meget "simpel" spørgsmål: hvorledes er universitetet forskelligt fagligt og socialt fra gymnasiet?
  • Bevis φ^2=φ+1

    Forumindlæg
    Jeg er i hårknude omkring denne her. Bevis φ^2=φ+1 Jeg tænker at jeg skal have det samme til at stå på begge sider at lighedstegnet og har nu prøvet adskillige gange uden at det lykkeds.. Hvordan i alverden skal jeg bære mig ad? På forhånd tak
  • Faserne

    Forumindlæg
    Jeg er ikke så god til alle de der faser, der er inde for dansk, så tænkte om nogen ville beskrive kort og konkret, men dog stadig godt, hvad der kendetegner de forskellige faser og hvad de forskellige faser kort lige er. Såsom: * Renæssancen * Barokken * Oplysningstiden * Det mord...
  • Dansk HHX mundtligt

    Forumindlæg
    Hej alle. Vil gerne hører om jeres oplevelser hvis I har været oppe til Dansk mundtligt. Evt. nogle gode råd til den pågældende eksamen. Tak på forhånd!
  • Areal og integralregning

    Forumindlæg
    Jeg sidder med følgende opgave vedhæftet nedenfor, men har ingen anelse om hvordan den løses. Håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe?
  • HOOKES LOV

    Forumindlæg
    Hej alle. I forbindelse med min studieretningsopgave - som jeg skal skrive i fysik og mat, om svingninger og 2.ordensdifferentialligninger - har jeg lavet et forsøg, Hookes lov, der indeblander en fjeder og et lod. Mit formål er at eftervise Hookes lov, der siger: F=- kx ...
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle søde hjælpere Opgave: Grafen for funktionen f(x)=3x^2-12x+9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parableens toppunkt. Hvordan laver man denne opgvae? KH Mie
  • Læseprøve 9-6 Dansk mangler svar

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg ville lige høre om der er en person herinde der har lavet Læseprøve 9-6 i dansk og, hvis jeg måske var så heldig, at jeg kunne få sendt svar til den takker på forhånd.
  • Eksponentiel vækst

    Forumindlæg
    Hwj. Jeg har et eksamens spørgmål der lyder følgende: Gør rede for forskrift og graf for eksponentielle funktioner. Vis hvordan a og b i forskriften for kan bestemmes ud fra to punkter på grafen og redegør for sammenhængen mellem a og ek hvor k = ln(a). Begrebet fordoblings- og halveringskonst...
  • AT 2010

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg skal op til AT-eksamen allerede her d. 31 maj. Mit emne er Røntgen, i fagene fysik A og historie A. Jeg har jo allerede for længst afleveret min AT-synopsis, men ville bare høre om nogle af jer evt. havde nogle guldkorn omkring dette emne? det er mest fysikdelen jeg har svær...
  • potensfunktion

    Forumindlæg
    sidder og bøvler lidt med potensfunktioner. mit spørgsmål er: a er en fast eksponent i en potensfunktion hvad betyder eksponent??
  • differentialregning

    Forumindlæg
    udlede differentialkvotienten for f(x)=√x.Er der nogen der kan hjælpe med det?
  • Hookes lov

    Forumindlæg
    Hej Når man arbejder med Hookes lov, hvorfor kan man så ca. tage 1/3 af fjederens masse med?? God dag!
  • Pleeeeeeeease hjælp mennekser :-).

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive om dansk synopsis, til Dansk b-prøve, jeg har trukket Mobning i film, og jeg har valgt den grimme ælling, hvordan skal jeg gør det, Please hjælp hjælp hjælp ;-).
  • Lektiehjælp

    Forumindlæg
    Hjælp søges til ENG B, i engelsk Gramatik, mest ordstilling,kongruens og verbets bøjninger... skal snart til eksamen..
  • Utællige substantiver !

    Forumindlæg
    Passer denne sætning: They money are here. A piece of money are here ? Tak på forhånd
  • Hvordan løser jeg denne opgave?

    Forumindlæg
    Er lidt i tvivl om hvordan jeg løser den, forstår ikke så meget. Opg : https://imgur.com/a/MIGiaeg
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    År 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Solenergi (MW) 7 11,7 15,6 22,6 32,8 49,4 68,9 116,4 Tabellen viser for hvert af årene 1999-2006 mængden af udvundet solenergi i Spanie...
  • HJÆLP til politik!!!!

    Forumindlæg
    Hvem kan fortælle mig hvad liberalkonservatisme, socialkonservatisme og nyliberalsme er??