Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18381 til 18400 af 28854
-
Skifte fra gymnasium stx 3.g til HF
ForumindlægHej ville faktisk bare høre om hvordan det hele fungere hvis jeg på nuværende tidspunkt i 3g på stx gerne vil skifte til noget HF som jeg har forstået kan man selfølgelig først næste år. Min linje hedder biologi A og kemi B Så mit spg: kan det lade sig gøre på 1 år istedet for 2 ? fordele og u... -
Overvægt og undervægt
ForumindlægHej guys. Jeg skal snart til eksamen i NF (til dem som ikke ved det, så er det; biologi, kemi og geografi kombineret i én eksamen) Jeg har lavet denne synopse, men finder det ret svært at vide hvad jeg skal sige, hvordan og hvorledes osv. Nogle gode råd? Camilla, HF elev på 1. år. -
Aktionspotentialet
ForumindlægHey Guys Jeg har lige trukket spørgsmål i biologi. Er lidt på herrens mark. Har prøvet gang på gang at forstå de vedlagte figurer, men der er nogle få som jeg simpelthen ikke kan forstå. Figurer: http://www.nucleus.dk/fysiologibogen/2/014.pdf Håber nogen kan/gider forklare dem :) Mvh. -
Hjææææælp til spørgsmål omkring nervesystemet.
ForumindlægHej. Jeg står og skal til biologi-eksamen i morgen. Og har trukket et spørgsmål jeg ikke helt forstår. Håber derfor meget på jeres hjælp. Spørgsmålet lyder som følgende: Diskuter hvordan der er forskel i aktiviteten i det parasympatiske -og sympatiske nervesystem, henholdsvis under srbejde og h... -
energiomsætningen i en sø??
Forumindlæghej. ^^ Da jeg skal til biologi eksamen her om et par dage har vi jo fået sådan nogle spørgsmål, men der er et hvor jeg virkelig ikke fatter hvad min lærer mener, tænkte på om der ikke var nogen som ville hjælpe. xD spørgsmålet lyder: Gør rede for energiomsætningen i en sø. Kom ind på producenter... -
SRO HJÆLP
ForumindlægHej er i gang med at skrive SRO i mat og biologi. og sidder lidt fast i en opgave. Jeg skal med udgangspunkt i Hardy Weinbeg loven redegør for sandsynlighed og kombinatorik. Jeg er i gang med at skrive om multiplikationsprincippet og additionsprincippet - og vil dertil lave eksempler hvor jeg vis... -
Laborant
ForumindlægHej alle Jeg tænker på, at tage uddannelsen som laborant. Mit spørgsmål er således, at jeg har naturfag c. De specifikke krav er kemi c eller bioteknologi på A. Jeg mener at naturfag både er kemi og biologi. Er der nogen der har styr på det, og om det kan bruges til at komme ind på uddannelse... -
Accelerator af bio
ForumindlægHej Alle jeg håbede på at der var en her inde der kunne hjælpe mig med et problem jeg driver et biologisk anlæg til rensning af industri spildevand og jeg har hørt om en slags accelerator som skulle få biologien til at udvikle sig hurtigere, det skulle være et syntetisk enzym der indholder protei... -
Hvor mange noteblokke skal jeg have?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imel... -
Noteblokke, hvor mange og hvad for nogen?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imellem... -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
Omsætningen af kulhydrater i cellerne
ForumindlægHej alle sammen Jeg har problem med et spørgsmål til en sygeårsprøve i biologi jeg har trukket diabetes og kost Omsætningen af kulhydrater i cellerne hvor foregår dette har søgt på nettet men synes ikke det giver nogen mening for mig det der står?? Ud over dette hvordan kan man så respira... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej folkens :) Jeg er igang med en biologirapport om et forsøg som jeg ikke har været med til! ja så det sgu svært! Er der en som kan hjælpe mig over MSN da jeg har et billede som jeg har fået over et af forsøgne hvor jeg skal fortælle hvilken blodtype det er på billedet og har simpelthen ingen... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej, i min biologi eksamen skal jeg redegøre for et forsøg også komme ind på emnet fx DNA. Jeg skal med afsæt af min viden om emnet redegøre om et førsøg jeg har lavet, også komme ind omkring fx på hvad DNA og enzymer er, hvordan stiller jeg det op i en fin orden? Og får det til at gå igennem en ... -
fra blod til cellen
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp til at svarer på dette underspørgsmål i biologi. det lyder således: forklar hvordan energigivende næringstoffer kommer fra blod til cellen. jeg kan simpelthen ikke finde svaret hverken i min bog eller på nettet. jeg kan kun finde svar på hvordan næringstoffe... -
Hjælp til forklaring af figur
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive eksamen i nf og har den her problemformulering: hvordan nedbryder kroppen de næringsstoffer, vi indtager, og hvordan påvirker det vores sundhed og den globale fødevareforsyning? Og har det her spørgsmål til biologi: Gør rede for fordøjelsessystemets opbygning og ... -
Kemi på HF
ForumindlægJeg starter efter ferien på HF, og skal derfor have kemi minimun på niveau C. Er der nogen, der måske kunne sige mig, hvad det første er, man lærer i kemi på c-niveau. Er der evt. noget jeg kan forberede på mig, før jeg starter? Det samme med biologi - hvad starter man med der? Er vi inde på no... -
Diffusion og cellestørelse! det haster !
ForumindlægHej jeg er 1.G og er igang med emnet i biologi, som er ''Diffusion og cellestørelse'' men der er bare et spørgsmål jeg ikke forstår: Fremsæt en hypotese til forklaring af følgende spørgsmål: Hvorfor formindskes cellens vækst¬hastighed, når den bliver større? - Håber i kan h... -
Tænder og DNA
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med en biologi opgave og en af de 9 underopgaver hedder følgende: Diskuter hvorfor det kan være svært at bestemme om gamle menneske kranier tilhører den ene eller den anden art. Har i nogle tips omkring hvad jeg kan svare til dette spørgsmål? -
Bioanalytiker
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan man bliver BIOANALYTIKER og hvor højt gennemsnit man skal have for at bliver. Hvilke fag skal man have for at blive det. Jeg ønsker at blive bioanalytiker fordi jeg brænder meget for BIOLOGI og vil yde noget for samfundet :) er der stor chance, hvis jeg nu ikk...
