Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18401 til 18420 af 29670
-
Dummy variabel
ForumindlægEr det rigtigt at en dummy kodede kategorisk variabel bliver til en numerisk variabel? -
Polterabend
ForumindlægHvad ville i mene budskabet er i, Jan Sonnergaards tekst Polterabend. -
ØKONOMI, velfærdsstat, globalisering - Teoretikere!
ForumindlægHej Alle! Er der nogen betydningsfulde teoretikere under ovenstående emner, som er vigtige at nævne i en eksamen. Specielt i økonomi kunne det være dejligt med inputs! På forhånd tak! -
Metode i Dansk
ForumindlægHej Hvilke metoder findes der i Dansk? Og hvad dækker de forskellige metoder over? Hvis jeg i dansk-delen har fundet mine oplysninger ud fra artikler fra forskellige aviser på nettet, hvilken metode har jeg så brugt? -
Slutning på kort tysk fremlæggelse.
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge meget kort om mit forbillede og jeg har valgt at skrive om Jack Kevorkain. Jeg er ret usikker på det jeg har skrevet så det ville være dejligt hvis der var noget der evt. ville rette det og hjælpe mig med at få det sidste frem. Jeg vil gerne have ind over at jeg selv sy... -
Sprængning af glas?
ForumindlægHej. Skal skrive et projekt om hvorfor et glas kan springes ved hjælp af lyd. Men er lidt på "herrens mark" hvsi man kan sige det sådan. Jeg ved at det er pga. af resonans, og jeg forstgår sådan i det store hele hvad det er men, kan ikke nok til at kunne lave en teori. og opstille nogle... -
Differentialkvotient
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med denne opgave. Er helt blank. Aner ikke hvor jeg skal starte. Bestem a, så linje med ligningen 12x+a er tangent til grafen for f(x)=-3x^2 Hvad skal jeg gøre? -
Hjælp!
Forumindlæghvad gør jeg hvis jeg trækker en novelle, digt eller en tegneserie? har brug for at vide hvordan jeg skal begynde osv håber på svar hurtigts muligt -
igang med engelsk tager seriøst 2 sek
ForumindlægHej folkens. Er igang med en engelsk essay, hvor jeg er kommet i tanke om: Om jeg egentlig må gengive tekstens indhold(kort!) lige efter indledningen. Må jeg det i en engelsk essay, ville det ikke være oplagt??? -
Blodtyper HJÆÆÆLP
ForumindlægHvis begge forældre er A+ i blodtype altså IAi, Rr. Hvad bliver barnet så, også A+. Og vi har arbejdet med Eldonkort, og har fået spørgsmålet ''Foklar hvilke stoffe de fire felter på kortet må indeholde før tilsætningen af blod.? Jeg var syg da de andre havde om dette, så hvis der er ... -
hvad gør jeg her ?
ForumindlægPlakat Fremstil en skitse af din egen Tivoli plakat. Redegør for de overvejelser I/du har gjort i forhold til plakaten med hensyn til layout, tekst, valg af motiv, symboler, farvevalg m.v. -
Bøger udover pensum
ForumindlægHej. Jeg kigger lige nu efter nogle bøger der ligger ud over pensum i på MatA+. Jeg vil specielt gerne have nogle forslag vedr. statistik og algebra. Har i nogle gode råd, til hvad i selv har brugt? -
Hjælp til fag og emne.
ForumindlægHej, alle. Jeg har brug for hjælp til fag og emne i AT. Vores overemne er "grænser" og jeg har tænkt mig at skrive om noget med børn, altså i psykologi, men ved ikke hvad jeg kan komme ind på. Ellers, hvis I har andre emner, så må I meget gerne skrive det ned - det skal bare ikke være n... -
Overskudsgrad - hjææææælp!
ForumindlægHvis resultat af finansielle poster er 2.246 og bruttofortjeneste er 9.513 (nettoomsætning er ikke oplyst, så går ud fra man tager bruttofortjeneste) Er følgende så korrekt: 2.246 / 9.513 * 100 = 23,6 % Er det ikke rimelig meget? Synes det ser forkert ud.. Hvad skal jeg gøre??? -
Fatter det ikke?..
Forumindlæghejsa... har nogle sætninger, som jeg ikke fatter en brik af, håber nogle der vill hjælpe mig. Hvordan kan jeg vide om det skal være med ly eller uden ly? Har en test til dette til imorn? mvh. denizz 1.Jack spoke (confident/confidenly) to the audience. 2.He knew he had a (good/well) chance of... -
Billede!
ForumindlægVille lige spørge om nogle af jer har et godt forslag til et billede der handler om ondskab, hævn og straffe. :) -
Brug af kilder? Hvordan?
ForumindlægHej Jeg skriver 3. årsopgave i historie om Palæstina-konflikten, og sidder her og bliver helt i tvivl om hvordan man inddrager kilder som f.eks. aftaler, krigserklæringer mm. Nogen der kan hjælpe med et par fif evt.? -
Valg af 4. A-niveausfag
ForumindlægHej med jer Jeg står i den situation, at jeg nu skal vælge et fjerde fag på A-niveau. Jeg er under den nye reform og er på studieretningen Mat A, fysik B, kemi B. Jeg kan vælge at opgradere enten fysik, kemi, engelsk eller tysk til A-niveau, men jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal vælge. Jeg ha... -
God til faget?
ForumindlægJeg har virkelig prøvet at gøre mit bedste i dansk, men jeg er åbenbart uduelig, da mine karakterer ligger omkring 4-7. Det vil jeg gerne ændre markant! Så mit spørgsmål er ganske enkelt. Hvor skal jeg starte? :) Hvad skal jeg gøre for at blive god til faget? Nogle råd? Bøger? læsning? Whatsoever... -
Rettelse af engelsk stil
ForumindlægHej jeg ville lige høre om nogen har tid til at rette/påpege fejl i min engelsk stil, både grammatiske og sproglige? Ville jeg påskønne meget :-)
