Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 18421 til 18440 af 48309
-
Klokken er 04.10 og jeg er færdig!
ForumindlægSå det sket. Det man i sin tid fandt usandsynligt og utilnærmeligt er nu i dette øjeblik sket: SRP er færdig. Okay, nu skal jeg heller ikke lyde alt for overskuds agtig ;) mangler stadig rette alle 20 sider igennem, skrive abstracht, konklusion, lave indholdsfortegenelse og forside. Men ork - det... -
The Second Amendment perspektivering/sammenligning
ForumindlægHej! Jeg skal op i mund. engelsk afgangseksamen om et par uger, så jeg skal lave et mund. oplæg. Jeg skal perspektivere eller sammenligne "the Second Amendmen"t med noget, men jeg ved simpelthen ikke hvad. En der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Metoder AT?
ForumindlægHar lige haft AT, men er virkelig i tvivl om hvad der egentlig menes med metode inden for det? Hvad er det egentlig, sådan overordnet :) -
Romananalyse
ForumindlægHej alle sammen :) Hvad er en alvidende fortæller? er der forskel på fortællertiden, den fortalte tid og den skrevne tid? Hvis ja, hvad er forskellen så? På forhånd, tak :) -
Oldtidskundskab - Herodot
ForumindlægEr der nogle herinde, som har læst bogen Herodot? -
Selvvalgt værk?
ForumindlægHej, Jeg skal selv vælge en bog i dansk, hvori jeg skal lave en personkarakteritisk, samt en samtaleanalyse. Så er der nogle som kender en rigtig god bog, hvori der også er nogle go'e samtaler? Sys det er ret svært, må jeg nok sige... -
Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har fået stillet en opgave til en tekst: "bigrafi af en snegl", som lyder på, at jeg skal lave et resumé, gør rede for teksten, beskrive sneglen, og karakterisere sneglen. Nu er problemet så bare, at jeg faktisk ikke heælt ved hvad forskellen er, og hvordan at jeg ikke bare ko... -
NORDIRLAND?! HJÆLP :-(
ForumindlægJeg skal skrive en DSO omkring Irland, hvor jeg blandt andet skal redegøre for ''Den Nordirske Borgerkrig''. Når jeg søger på dette på Google osv. kommer der mange sider, artikler osv. op. Jeg ville derfor hører om nogen af jer har et forslag til en disposition til denne opgave. A... -
Hvad skal jeg vælge næste år?
ForumindlægHej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia... -
Forklaring af Berlinmuren???
ForumindlægJeg er igang med et projekt, og jeg skal fremlægge om berlinmuren. jeg ved godt hvad det er lidt, men jeg har brug for en lidt mere detaljeret forklaring om hvordan og hvorledes det forgik. Måske om DDR og BRD? Er der nogen som kan give en forklaring på hvad DDR og BRD er? -
Det ondes problem?
ForumindlægGodaften (: Jeg har søgt lidt rundt på google, men vil gerne lige høre jeres mening om, hvad "det ondes problem" er? :) På forhånd tak! Mvh. Christine -
Indonesien
ForumindlægHej jeg er igang med et projekt om Indonesien. Jeg er stødt ind i et spørgsmål der lyder sådan : beskriv Indonesiens primære problemer- krig, hungersnød osv. Vil nogen være sød at finde det for mig på nettet og sende mig linket, for jeg kan simpelthen ikke find noget om det. -
Et kort spørgsmål :)
ForumindlægFortællersynsvinkel? (Jeg - fortæller? Alvidende fortæller? Indre? Ydre?) Hvad menes der? -
Sovjetunionens Sammenbrud
ForumindlægKan nogle give mig nogle kilder eller hjemmesider, der er konkrete, som jeg kan bruge til at besvare mit spørgsmål? I hvor høj grad var sammenbruddet noget som der havde været lagt op til over længere tid gennem den måde som Sovjetstaten blev styret på? -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
Hjæp!? - 1.person, 2. person osv.
ForumindlægHej! :-) Jeg skal analysere en novelle, og jeg skal bl.a fortælle om dens tidsform, den foregår i nutid. I bogen bruges der både "jeg" (1. person) , "hun" (3. person hunkøn). Der bruges mest "jeg" i bogen, men der bruges også hun, han osv. Når jeg så skal fortælle... -
hvordan kan jeg fortsætte plzzz hjælp!
ForumindlægEn fantastisk fortælling Jos stod op, det var endnu en morgen, hvor hun frys og havde ondt i maven, hun havde ikke lyst til at tage i skole, hendes mor tog sig ikke ad hende og spurgte ikke hvad der var galt, så tit. Hun sad inde i klasseværelset, der var bygget af de gamle mursten og frys og fry... -
Tabernarren?
ForumindlægHej jeg skal skrive et essay om tabernarren, men jeg tror jeg har misforstået essay genre? hjælp mig??? -
SRP!!!
ForumindlægHej igen Jeg ville gerne høre om der var nogle der eventuelt ville skrive eller hjælpe mig med at svare på noget af min problemstilling. Den lyder således: Gør rede for forløbet af vikingetogterne mod England og for omfanget af nordisk besættelse i England. Giv en kildekritisk analyse af uddra... -
Engelsk?
ForumindlægHejJeg har lige nu kemi og matematik på højtniveau. Jeg er dog ret træt af kemi og vil gerne skifte det ud med engelsk på højt niveau. Jeg har været til afsluttende eksamen i engelsk. Er dette overhovedet muligt? Og mener i jeg skal gøre det? Jeg er ok til engelsk (fik 9 til eksamen og i årskarak...
