Dansk
Tabernarren?
Hej
jeg skal skrive et essay om tabernarren, men jeg tror jeg har misforstået essay genre?
hjælp mig???
Svar #2
15. januar 2015 af Mundo (Slettet)
Det lyder til at du er i tvivl om du har forstået hvordan et essat skal bygges op. I et essay tager man personligt udgangspunkt i en bestemt problematik. Det synes jeg også du gør i det, du har skrevet indtil videre - du reflekterer over det, du har læst, og udtrykker dine egne holdninger omkring det. For at alle skal kunne forstå dit udgangspunk synes jeg det vil være en god ide at præsentere teksten lidt mere til at starte med. Du kan for eksempel skrive, at det er en novelle skrevet af Bent Haller (hvis dette er tilfældet, det ser det ud til via google-søgning) og skrive kort, hvad den handler om. Dermed bliver det mere klart, hvad problemstillingen drejer sig om. Efter denne præsentation synes jeg det er godt det du gør, at du kommer med dine egne holdninger omkring det. Du kan eventuelt uddybe lidt mere om hvorfor du synes det er forkert at kalde andre en tabernar/ at drille andre og også diskutere mere bredt om mobning generelt. I et essay må man gerne medinddrage egne erfaringer, så du kan evt. skrive om hvad historien får dig til at tænke på. Det kan både være egne oplevelser, men også andre ting du har læst/set som måske minder om denne historie eller beskæftiger sig med samme problematik.
Skriv et svar til: Tabernarren?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.