Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18421 til 18440 af 59860
  • Hvorfor en teknologisk landvinding/gennembrud?

    Forumindlæg
    Hej alle! Hvorfor kan man tale om et teknologisk gennembrud/landvinding i forbindelse med fremkomsten af damplokomotivet og telegrafen (+ deres udvikling)? Overhederen og kompoundlokomotivet blev opfundet i 1895 og 1876. Telegrafnettet blev for alvor udvidet omkring 1890 i Afrika. Er det en tekno...
  • Den komparative metode

    Forumindlæg
    Hej derude! :) Jeg skal op i AT på onsdag, og jeg er lidt i tvivl om mine metoder. Jeg har skrevet, at jeg bruger den komparative metode til at sammenligne to talers retorik? Er der nogen, der ved om det er rigtigt?
  • HJÆLP TAK! (: (JESPER WUNG_SUNG)

    Forumindlæg
    jeg skal have lidt hjælp til hans novelle "Sidste dag" jeg skal analysere den, hvad skal jeg have med i analyseringen. og hvad kan give mig et 12 tal.:b - jeg skal til mundtlig eksamen imorgen, så vil meget meget gerne få lidt hjælp. Tak på forhånd.:)
  • Eksponentiel vækst - redegør for a og b?

    Forumindlæg
    Hej guys. Jeg skal op i mundtlig matematik på C-niveau om en uges tid, og jeg skal redegør for betydningen af a og b i regneforskriften y=b*a^x. Er det rigtigt forstået at a=fremskrivningsfaktoren, som skal være et positivt tal? Og hvad er b?
  • Eksponentialfunktioner

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået stillet dette spørgsmål Gør rede for egenskaber ved eksponentielle udvikling b*a^x, herunder bestemmelse af tallene a og b ud fra 2 punkter på grafen og fordoblings- og halveringskonstant. Og jeg ved ikke hvordan jeg skal desvare det På forhånd tak
  • Engelsk eksamen i morgen - HJÆLPPPPP

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til engelsk mdt eksamen i morgen. nogle der vil hjælpe mig med at finde analyse modeller til at analysere * brev * sange * novelle * drama * taler det må godt være på dansk - for går vel ud fra man kan bruge det?
  • Er det rigtigt oversat???

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan fortælle mig om nedstående sætning er rigtig oversat, det jeg gerne vil sige er: Jeg vil gerne tale om teksten på side 30 Me gustaría hablar de el texto en la página 30
  • Købeloven eller produkansvarsloven?

    Forumindlæg
    Jeg har forvirret mig rundt i købeloven (omhandler mangler), og produktansvarsloven (omhandler defekr varer). Dog vil jeg mene, at der er tale om købeloven. Jeg arbejder med en artikel, hvor virksomheden Biva har solgt en sofa til en kunde som var ridset. Kunden får sofaen byttet til en ny, men i...
  • Hjælp til mikro/makro økonomi mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til mundtlig eksamen på fredag i makro / mikro økonomi og har brug for hjælp til rette mit talepapir og en jeg kan tale med vedr. De ting jeg ikke forstår Jeg vil gerne betale for en tutor Tak
  • Bølgelængde beregninger

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på udregningerne når der tales om harmoniskbølge og en todimensional bølge? regnes frekvensen og hastigheden på samme måde som ved en harmoniskbølge? - jeg har i det hele taget svært ved at finde ud af den todimensionelle bølge. på forhånd tak ;)
  • Intramolekylære eller intermolekylære kræfter i salt?

    Forumindlæg
    Når man snakker om en salt - altså ionbindinger - kan man så sige at der er stærke intermolekylære kræfter mellem ionerne? for der er jo ikke tale om et molekyle, men kan man alligevel godt bruge ordet "intermolekylære kræfter", eller er der et andet ord, som ville være bedre? Håber I...
  • Polynomier og rødder

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i tvivl om hvordan jeg løser følgende opgaver i hånden: Givet Herved skal jeg vise at i er rod i og bestemme samtlige rødder i Det der forvirrer mig er, at der nu er tale om flere grader. Tak på forhånd
  • Potensfunktioner/potensvækst

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i tvivl om hvad a og b egentlig er i en potensfunktion af typen f(x) = b*x^a. I min bog står der, at a er et fast tal og x er en variabel, men hvad er b og hvad er a?
  • Logaritme funktioners egenskaber

    Forumindlæg
    Hej,, jeg skal op i matematik a mundtlig eksamen,, og vil gerne spørge om flg. spørgsmål: gør rede for de to logaritmefunktioners egenskaber. Håber der er nogle der kan forklare mig hvilke egenskaber der er tale om :S På forhånd mange tak
  • Elektronegativitet

    Forumindlæg
    Hej Hvordan beregner man elektronegativiteten for komponenter? Det er lige til, hvis det er mellem to atomer, f.eks. C-H (2,5-2,1 = 0,4) = upolært Hvad gør man hvis der f.eks. er tale om CH3-H? Skal man så sige (2,5+(2,1*3)-2,1 = 6,7? Fatter det ikke
  • Hvad er pensum for 2.g med matematik på B-niveau?

    Forumindlæg
    Godaften. Jeg har lige haft min sidste dag i 1.g, og sluttede med et rigtig rigtig flot snit - Men for at være lidt på forkant, ved I så, hvilke emner, der kommer på tale i 2.g, i matematik på B-niveau?
  • Sælges: Franskordbøger

    Forumindlæg
    Hejsa Gyldendals franskordbøger sælges. De er købt sidste år, så de er fuldstændigt som nye. Der er tale om en dansk-fransk og en fransk-dansk. Skriv til mig her eller en via privatbesked, så kan vi aftale nærmere mht. pris. Mvh.
  • vektor

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Om to vektorer gælder at |a|=5 og |b|=2 a prik b = 7,5 beregn tallet: a*(a+b) Har inden det fundet ud af hvad arealet er og hvad vinkel v er. Nogen der har et godt råd ? :)
  • HAR BRUG FOR STOR HJÆLP!(:

    Forumindlæg
    Hej,jeg øver og øver til min danskeksamen, men jeg er ikke klar over hvor lang tid jeg må tale i, er der nogen af jer der ved det? -jeg går forresten i 10. klasse(: Please hjælp mig da min lærer ikke vi svare på det!(:
  • Sælges: Gyldendals franskordbøger

    Forumindlæg
    Hejsa Gyldendals franskordbøger sælges. De er købt sidste år, så de er fuldstændigt som nye. Der er tale om en dansk-fransk og en fransk-dansk. Skriv til mig her eller via en privatbesked, så finder vi ud af pris. Mvh.