Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18441 til 18460 af 60468
-
24-timer eksamenshjælp!
ForumindlægHej Alle, Jeg skal til mundtlig eksame i Mundtlig engelsk B i 24 timers eksamen og ønsker, at kunne have lidt hjælp. Det er min sidste chance for at komme ind på en videregående uddannelse og som minimum skal jeg have 4, for at være 100% at jeg kommer igennem med et bestået engelsk B. Det er se... -
Hjælp til analyse af artikel
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ved at forberede mig til tysk eksamen i morgen. Jeg har trukket en artikel som har været i det tyske blad Stern. Artiklen handler om arbejdsløshed. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg burde snakke om inde til selve eksamen. Altså jeg har indtil videre brugt denne side til at... -
Hej allesammen, skal nå at sende, dette engelske essay inden 30 min. nogen som evt. kan nå, at rette den? plz, det vil være mig en stor hjælp! :)
ForumindlægTeenager A teenager is a person between thirteen and nineteen. The difficulty about teenagers and older people is, teenagers are going in the puberty and is not so focused on the school, as they have been before. When they are going in the puberty, they are thinking about sex, girls, boys... -
Dumpe eller bestå matematik
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig matematik her om lidt, og er ret usikker på om jeg består... Jeg har fået 4 i min årskarakterer, og er derfor usikker på om jeg stadig kan bestå matematik hvis jeg dumper den mundtlige eksamen?? -
Matematik eksamenssæt
ForumindlægEr der nogle der kan finde et link til emu, hvor man finder eksamensæt for STX A niveau matematik? Helst for de seneste år, 2011 og 2012. Tak, -
Matematisk model i aflevering
ForumindlægSpørgsmålet/forklaringen lyder: “Ifølge en opgørelse stiger det antal nye lungekræfttilfælde blandt kvinder i Danmark med 1.3% om året efter 2010. I 2010 var der 2038 nye tilfælde af lungekræft blandt kvinder i Danmark. a) Indfør passende variable, og opstil en model, der beskriver udviklingen i... -
Just like that
ForumindlægHej er der nogen der har en analyse eller opgave om just like that, som jeg kan læse. Det er en tekst som er i vores pensum til engelsk mundtlig eksamen, udner emnet growing up. Mange tak på forhånd ;) -
Betydningsforskellen!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har til opgave at forklare betydningsforskellen mellem 4 sætninger. De hører sammen 2 og 2 (a+b) Håber i kan hjælpe mig. Første: A) There was an answering machine behind the sofa, and he lay there listening to the messages. B) There was an answering machine behind the sofa... -
A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej alle. Jeg starter i 2.g her efter ferien, og lige nu ser det ud som om jeg ender med at have 6 A-fag i 3.g. Da det er stx har jeg Dansk og Historie A og min linje gør at jeg har Samfundsfag og Engelsk A. Mit sprog er Spansk på A og jeg er meget fast besluttet på at opgradere mit matematik f... -
ADVOKAT. Hvilken ungdomsuddanelse?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg vil være advokat og vil gerne finde ud af hvilken ungdomsuddanelse, der så ville være den rigtige for mig? Jeg er stærk fagligt i dansk og andre sprogfag, knap så stærk i naturfag og mattematik. Historie/samfundsfag etc. er fint. Så, hvilken ungdomsuddanelse ? Håber i vil ... -
Metoder
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at høre en uddybende beskrivelse af, hvordan fagene historie og engelsk kan indgå i et samspil. Altså hvad kan engelsk konnkret bidrage med som historie ikke kan, og omvendt? Altså ud over den kildekritiske tilgang og den historiske baggrund, hvilke huller kan his... -
24 timers eksamen - Historie - "National Identitet og danske krige i det 19. årh." Hjælp
ForumindlægHej, Jeg har trukket emnet "National Identitet og danske krige i det 19. årh.", og skal nu formulere nogle problemstillinger. Jeg har overvejet følgende: 1) Hvordan kommer fædrelandskærligheden til udtryk i kilderne? (Kigge på Vi, Vores, osv. ord) 2) Hvilken betydning havde krige... -
Gode ressourcer til at lære apla til eksamen på mandag? (Syntaktisk analyse, Morfologi, Latin etc)
ForumindlægJeg skal op på mandag, og jeg er ikke særlig god til apla, vil virkelig gerne bestå! Vi skal kunne lave syntaktisk analyse, morfologi oversætte latin og dansk og kunne analyserer det syntaktisk, hvor er nogle gode hjemmesider der kan hjælpe og youtube videoer og noter? TAK! -
Gode ressourcer til at lære apla til eksamen på mandag? (Syntaktisk analyse, Morfologi, Latin etc)
ForumindlægJeg skal op på mandag, og jeg er ikke særlig god til apla, vil virkelig gerne bestå! Vi skal kunne lave syntaktisk analyse, morfologi oversætte latin og dansk og kunne analyserer det syntaktisk, hvor er nogle gode hjemmesider der kan hjælpe og youtube videoer og noter? TAK! -
Gode ressourcer til at lære apla til eksamen på mandag? (Syntaktisk analyse, Morfologi, Latin etc)
ForumindlægJeg skal op på mandag, og jeg er ikke særlig god til apla, vil virkelig gerne bestå! Vi skal kunne lave syntaktisk analyse, morfologi oversætte latin og dansk og kunne analyserer det syntaktisk, hvor er nogle gode hjemmesider der kan hjælpe og youtube videoer og noter? TAK! -
hey jeg skal op til eksamen meget snart, og skal også aflevere en disposition, ville spørge om der var nogen der kunne hjælpe mig på rette vej? :D
Forumindlæg -
B-niveau 24times eksamen "Binge-watching House of Cards and breaking bad is good for you"
ForumindlægJeg står med denne tekst og skal analysere den. Jeg er desværre bare helt gået i stå. Er der nogen der kan giva mig et skub i den rette retning. Umiddelbart skal jeg vel analysere den udfra Nonfiction. Mvh Kent http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/features/bingewatching-house-of-c... -
Prøveoblæg til 10. Klasse mundtligt eksamen ''ungdom og identitet''
ForumindlægHej, jeg ville spørge jer ad om i kender nogle gode tekster/noveller/kortfilm eller andre gode prøveoblæge til emnet som jeg trækkede ''ungdom og identitet'' Kh Tonez -
SRP - Hjælp!
ForumindlægHej med jer :-) Jeg går i 3.g på STX og skal derfor skrive min studieretningsopgave her til jul.. Mit problem er bare, at jeg ikke kan finde et emne, som virkelig fanger mig.. eller et emne, som ikke er alt for "brugt", hvis i forstår. Jeg ønsker at skrive i engelsk(A) og historie(... -
Terminsprøve i morgen!!?!
Forumindlæghej dejlige mennesker, det er sådan jeg skal til terminsprøve i engelsk i morgen. Så jeg ville høre om der var nogen der måske kunne hjælpe mig med at finde et eksamenssæt fra 2010 i engelsk, hele sættet. håber der er nogen som kan hjælpe mig :)
